1.983 visninger
|
Oprettet:
Opgradere billig offroader eller købe ny {{forumTopicSubject}}
Mit dilemma..
Har en WL Toys Pathfinder (kineser) som ESC bliver ved med at gå.. igen ingen styring ved servoen igen 2nd gang det er sket.
Skal jeg opgradere Motor, Esc, Servo og Sender/Modtager til 1098kr.
Eller
Købe denne HBX Hellhound: http://www.morfars.dk/rc/hellhound-sc-2wd-p-5290.html
Pathfinderen kostede 699kr. så det er lige under det HBXén koster med de nye dele, men hvad siger i?
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Var det mig ville jeg helt klart benytte mig af et af mid hobby's 999kr tilbud på LRP 1:10 modeller og så pille den børstede motor ud og købe et brushless kit og smide i. F.eks den her:
(link fjernet)
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 45 RC-enheder: 41 Annoncer: 1 Emner: 77 Svar: 1.176
har en bekendt som lige har købt en SC version, og de køre skide godt og holder, men når man endelig skal skille den ad, ja det tar jo 100 år, fordi den er boltet sammen, og med 47 forskelige str. skruer.
Havde heldigvis kun få problemer med min, men dem jeg kender som har købt andre versioner af dem (Buggy, SC og MT) er blevet slemt skuffet.
købt deres 1/18 modeller eller maxams.
Men vil sige, går du fra HBX til Maxam, er du os nået ret langt.
Mvh. VegasRC¨
jan 2011
Det er altså ikke bare ren mærkehysteri når der gentagne gange bliver anbefalet i den retning og til den slags mærker frem for de billigste.
Problemet med de helt billige "kineser"modeller, er jo tit at det er svært både at modellerne bare ikke holder, de er simpelthen ikke bygget stærkt nok, deraf prisen. Og reservedele kan tit være svære/ umulige at finde.
Så på bedste "Netto"slogan vis, DERfor!
Jeg har selv været hele møllen igennem, helt fra det billigste arveste skrald. Til ganske enkelt at måtte sande at det ER rigtigt, at pris og kvalitet hænger sammen
Dermed ikke sagt at man skal vælge det dyreste for at være sikker, bare det "rigtige" der er reelle fremtids muligheder i.
jan 2011
Har selv været forbi butikken for nylig, og købt en 1:16 Maxam til en kammerat. Og er selv VIRKELIG imponeret over kvaliteten der! De virker meget solidt bygget især prisen i betragtning
jan 2011
Det er over dobbelt så lang tid, som jeg ellers bruger på andre modeller.
Men problemet er osse, at kærven i skruerne, har meget tolerence, så du skal have 3-4 sæt af BÅDE tomme og mm unbraco, for at du kan skille den ad.
Og en bekendt som lige har fået den ¨nye¨ version, (SC) virker det somom de har brugt nogle lidt bedre kvalitets skruer med små tolerencer, men det er så osse de ¨dyre¨ midhobby har, som hedder 2, inkl. SC.
Nå men nok om den, ja Maxam er faktisk overraskende holdbare og solide, jeg startede selv med min buggy16 i min profil, og var det ikke fordi jeg smed brushless i, gearede den helt vildt, legede ubåd med den og tog nogle ret seriøse hop, ja så var den nok stadig kørende,
men det var den 1. model, og de er noget langt siden, og kender flere som har de nyere modeller og de holder ligså godt.
Men tror faktisk det eneste min Maxam buggy mangler, er at blive samlet igen og så servo, motorsæt og anlæg, så skulle den køre, for har lige ordnet alt det rustne på den, og købt nyt spurgear. hehe
Men ubåd, det skal man ikke lege med dem .
jan 2011
Sådan en her ku være go så(?)
jan 2011
sep 2012
Følgere: 22 RC-enheder: 15 Emner: 12 Svar: 89
Så begynder kan man ikke kalde mig, men der vil jo altid være grænser for hvor mange penge bruger på deres hobby.
feb 2008
Følger: 113 Følgere: 101 RC-enheder: 48 Emner: 12 Svar: 327
Skal du fortsætte i HBX i en bedre kvalitet, er Hellhound et godt bud - har den selv med BL og den er for vild
Men den Offroader jeg er blevet mest glad for, er min Traxxas 2WD Slash, det er godt nok kram, den holder til rigtig meget
Men der er selvfølgelig også prisforskel, de små Offroadere: Pathfinder, Terminator og Wave Runner, er legetøj - sjovt og normalt stabil, robust og gode biler, men det er stadig legetøj og er ikke bygget til de store opgraderinger.
Jeg er glad for mine modeller, både fordi de er nemme og bygge om, billig i reservedele og sjove at køre med, men det er ikke proff. biler
Så til seriøst kørsel bliver det primært Traxxas der er ude og rulle - har lige fået en mere, en lille 1/16 model - Cool slæde.
jan 2011
jan 2011
Der skal lige smides et brushless motorkit i. Så ska der rarses!
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
En kammerart har sådan en og jeg er blevet mekaniker på den. Og for fanden der er sku altid et eller andet ned den. I forhold til min tidligere blitz som kun har knækket en karosseriholder, så er slashen bare konstant på værksted. Og så bruger traxxas Phillips head skruer som er bløde som smør. Jeg fatter det ikke.
Ps. Har en stampede til min søn på 6 som han endnu ikke har formået at ødelægge. Men samme skruekvalitet kan jeg se.
Opgradere billig offroader eller købe ny