{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Opgradere billig offroader eller købe ny {{forumTopicSubject}}

Mit dilemma..

Har en WL Toys Pathfinder (kineser) som ESC bliver ved med at gå.. igen ingen styring ved servoen igen 2nd gang det er sket.

Skal jeg opgradere Motor, Esc, Servo og Sender/Modtager til 1098kr.

Eller

Købe denne HBX Hellhound: http://www.morfars.dk/rc/hellhound-sc-2wd-p-5290.html

Pathfinderen kostede 699kr. så det er lige under det HBXén koster med de nye dele, men hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradere billig offroader eller købe ny
  • #3   11. aug 2013 Ganske enig med Hoppe. Hbx er altså i høj grad også begyndersager. Og lansu fartregulatorene er vist klart heller ikke kendt for at være særligt god kvalitet. Selv har jeg ihvertfald ikke specielt god erfaring med dem.

Var det mig ville jeg helt klart benytte mig af et af mid hobby's 999kr tilbud på LRP 1:10 modeller og så pille den børstede motor ud og købe et brushless kit og smide i. F.eks den her:

(link fjernet)

• #4   11. aug 2013 NEJ! jeg ville ikke anbefale 1/10 modellerne af LRP til nybegyndere.

har en bekendt som lige har købt en SC version, og de køre skide godt og holder, men når man endelig skal skille den ad, ja det tar jo 100 år, fordi den er boltet sammen, og med 47 forskelige str. skruer.
    Havde heldigvis kun få problemer med min, men dem jeg kender som har købt andre versioner af dem (Buggy, SC og MT) er blevet slemt skuffet.

købt deres 1/18 modeller eller maxams.
    Men vil sige, går du fra HBX til Maxam, er du os nået ret langt.

Mvh. VegasRC¨

• #5   11. aug 2013 Det eller gå brugtmarkedet igennem herinde og finde noget HPI/ Traxxas/ LRP/ Team Associated/ Tamiya osv.

Det er altså ikke bare ren mærkehysteri når der gentagne gange bliver anbefalet i den retning og til den slags mærker frem for de billigste.

Problemet med de helt billige "kineser"modeller, er jo tit at det er svært både at modellerne bare ikke holder, de er simpelthen ikke bygget stærkt nok, deraf prisen. Og reservedele kan tit være svære/ umulige at finde.

Så på bedste "Netto"slogan vis, DERfor! smiley

Jeg har selv været hele møllen igennem, helt fra det billigste arveste skrald. Til ganske enkelt at måtte sande at det ER rigtigt, at pris og kvalitet hænger sammen smiley
    Dermed ikke sagt at man skal vælge det dyreste for at være sikker, bare det "rigtige" der er reelle fremtids muligheder i.

• #6   11. aug 2013 Vegas, jeg har intet udgangspunkt til at modbevise dit råd. Har kun set modellerne og haft fornemmelsen af det er kram, så hvis du har konkret erfaring tager jeg selvfølgelig dit råd til mig! smiley

Har selv været forbi butikken for nylig, og købt en 1:16 Maxam til en kammerat. Og er selv VIRKELIG imponeret over kvaliteten der! smiley De virker meget solidt bygget især prisen i betragtning smiley

• #7   11. aug 2013 Kim - Altså i starten anbefalede jeg den til alt og alle, fordi den er mega holdbar, og tåler en del, men bare det at skifte motor = 30 min, skille slipper = 45-50 min.
    Det er over dobbelt så lang tid, som jeg ellers bruger på andre modeller.
    Men problemet er osse, at kærven i skruerne, har meget tolerence, så du skal have 3-4 sæt af BÅDE tomme og mm unbraco, for at du kan skille den ad.
    Og en bekendt som lige har fået den ¨nye¨ version, (SC) virker det somom de har brugt nogle lidt bedre kvalitets skruer med små tolerencer, men det er så osse de ¨dyre¨ midhobby har, som hedder 2, inkl. SC.

Nå men nok om den, ja Maxam er faktisk overraskende holdbare og solide, jeg startede selv med min buggy16 i min profil, og var det ikke fordi jeg smed brushless i, gearede den helt vildt, legede ubåd med den og tog nogle ret seriøse hop, ja så var den nok stadig kørende, smiley
    men det var den 1. model, og de er noget langt siden, og kender flere som har de nyere modeller og de holder ligså godt.

Men tror faktisk det eneste min Maxam buggy mangler, er at blive samlet igen og så servo, motorsæt og anlæg, så skulle den køre, for har lige ordnet alt det rustne på den, og købt nyt spurgear. hehe

Men ubåd, det skal man ikke lege med dem . smiley

• #8   11. aug 2013 http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/107575-bil-team-associated-sc10-2wd

Sådan en her ku være go så(?)

• #9   11. aug 2013 Haha, sjovt nok min den gamle, men ja, den kørte skide godt, og var anderledes end de ellers normale 4WD, men overvejer faktisk at købe den tilbage smiley

• #11   11. aug 2013 Nu har jeg haft onroad tamiya for det meste igennem min R/c samling, og så støder man på noget så sjovt at det lidt slår min seneste TA04 lavet om til drift..

Så begynder kan man ikke kalde mig, men der vil jo altid være grænser for hvor mange penge bruger på deres hobby.

• #12   12. aug 2013 Hvis du tænker på at opgradere Pathfinderen med det "anbefalede" BL sæt, så lad være ! Det holder den ikke til i længden, slet ikke.
    Skal du fortsætte i HBX i en bedre kvalitet, er Hellhound et godt bud - har den selv med BL og den er for vild smiley
    Men den Offroader jeg er blevet mest glad for, er min Traxxas 2WD Slash, det er godt nok kram, den holder til rigtig meget smiley
    Men der er selvfølgelig også prisforskel, de små Offroadere: Pathfinder, Terminator og Wave Runner, er legetøj - sjovt og normalt stabil, robust og gode biler, men det er stadig legetøj og er ikke bygget til de store opgraderinger.
    Jeg er glad for mine modeller, både fordi de er nemme og bygge om, billig i reservedele og sjove at køre med, men det er ikke proff. biler smiley
    Så til seriøst kørsel bliver det primært Traxxas der er ude og rulle - har lige fået en mere, en lille 1/16 model - Cool slæde.

• #13   12. aug 2013 Jeg kører bestemt også meget bevidst efter at finde den helt rigtige økonomiske balance i mit grej. Og altid med grundlag i mest mulig sjov for mindst muligt penge smiley

• #14   12. aug 2013 Har for øvrigt lige akkurat været nede i Viborg igen hos mid hobby og købe en maxam 1:16 truggy til junior. Den glæder vi os til at få gang i. De virker rigtig solidt bygget. Lige passende til en ung knægts til tider ret voldsomme kørsel smiley
    Der skal lige smides et brushless motorkit i. Så ska der rarses!

• #15   12. aug 2013 Kan ikke forstå slashen for så meget ros.
    En kammerart har sådan en og jeg er blevet mekaniker på den. Og for fanden der er sku altid et eller andet ned den. I forhold til min tidligere blitz som kun har knækket en karosseriholder, så er slashen bare konstant på værksted. Og så bruger traxxas Phillips head skruer som er bløde som smør. Jeg fatter det ikke.

Ps. Har en stampede til min søn på 6 som han endnu ikke har formået at ødelægge. Men samme skruekvalitet kan jeg se.

Kommentér på:
Opgradere billig offroader eller købe ny

Annonce