opstart af rc butik {{forumTopicSubject}}
Kære alle brugere på rcg. Jeg har i mange år gået med en drøm om at starte en lille rc butik i mit hjem. Det skal være en butik med biler for alle målgrupper og en ordentlig service som jeg selv står for da jeg synes det er vildt svært at få en ordentlig service nogen steder især for folk der er nye indenfor rc . Jeg vil til at starte noget markedsanalyse for at se om det er noget der er interesse for. Jeg skal have lavet nogle spørgeskemaer eller et eller andet og jeg vil gerne spørge alle herinde om jeg kan regne med jeres hjælp når jeg har fundet ud af hvordan jeg griber det an mange venlige hilsner fra marc
Send mig meget gerne en pm med lidt feedback fra jer
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 22 Svar: 262
Jeg kan dog tilføje i forlængelse af (Men vo intet vover, intet vinder)
At 9 ud af 10 virksomhedsejere står i nøjagtig samme situation og at marc j bare skal gå i gang med sit RC projekt og ikke være bange for at fejle.
Det værste der kan ske er tabet af penge! Det bedste der kan ske er succes.
Og uanset hvor marc ender så er han nogle erfaringer rigere og det kan aldrig blive et tab.
Så pøj pøj herfra.
jun 2009
Følger: 31 Følgere: 30 RC-enheder: 10 Emner: 15 Svar: 15
Jeg er på ingen måde bedrevidende jeg vil bare gerne sælge biler til dem der gerne vil have dem og så give dem en personlig service. Det vil sige at de kan komme hvis de har problemer for jeg ved hvordan det er at være ny inden for rc
jun 2009
jun 2009
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Så HELT klart. Hvis udvalget bliver tilgængeligt. Og ikke nødvendigvis i en stor fin (og dyr) butik, bare evt via afhentnings mulighed. Så er jeg skam helt klart også villig til at støtte lokalt, mod at kunne få fat i reservedele og andet, her og nu. Frem for alternativerne, Mid hobby (Viborg) og lignende
By the way. Så er der faktisk et lille (150kvm) butiks lejemål ledigt, lokalt i Vejgård her i Aalborg. Super centralt og tilgængeligt. Så det lige idag og tænkte faktisk tanken. At det kunne være vildt fedt med en hobbybutik lige der
jun 2009
Sad faktisk og tænkte tanken om at finde nogen rcg medlemmer i aalborg og omegn som måske havde lyst til at mødes så vi kunne få en snak omkring hvordan det kunne gøres også bare for at prøve at mødes med andre rcg medlemmer og udveksle tanker ideer og bare snakke om alt indenfor rc
jan 2011
Kort sammentrukket. Det ville være lidt et spørgsmål om at dække "the missing link" mellem seriøst legetøj og seriøst pro rc gear
RC model centret er jo også lukket nu, og så vidt jeg har fanget i den forbindelse var det vist også mest pga alder.
Såå, jeg mener bestemt ikke det burde være umuligt, særligt heropee lidt nord på, at få noget kørende på et semi seriøst plan. Og helt ideelt ville det jo være (note, mange professioner kunne lære af det her!) et spørgsmål om at finde "kollega" samarbejdet mellem RC "klasse-trinende", frem for at stille sig an som endnu en konkurrent til de andre.
Så man hver især kunne fokusere mere på et relativt smalt segment, frem for alle at ville spille ud mod hinanden og erobre "verdensherredømmet"
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 150
Du kunne måske "åbne" en "under afd" med 1/8, 1/10 eller hvad du nu havde i tankerne
jan 2011
Også klart som -salkin siger, hvis det kunne kombineres med noget bane af en art. Det behøvede nu ikke være så afgørende set med mine øjne. Men, noget "test bane" et eller andet ville da være super.
En tanke mere der lige faldt mig ind. Det for LÆNGST lukkede Electric city (for egentlig ikke at tale om det for nyligt lukkede El gigantens lokaler i City syd) Der burde næsten også være mulighed for at kunne stable ET eller andet på benene derude, siden det har stået tomt/ næsten ubrugt så længe. Og DER må man da KLART mene det var jævnt let at komme til, både for kunder osv. Det var da om ikke andet ihvertfald værd at undersøge nærmere. Bare for at få be/af-kræftet et eller andet
jan 2011
jan 2011
Tryk på "satelite" i øverste højre hjørne og få luftfoto.
Pilen står ikke helt rigtigt. Det er bygningen overfor elgiganten ud til Hobrovej
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Det er niche-produkter på et marked hvor der allerede er et par store veletablerede forhandlere.
Man kan selvfølgelig godt "bare sælge RC og yde en god service", men der er også langt mere i det at køre en ordentlig RC shop.
Jeg vil skyde på at en typisk dag består typisk af 50% af reparationer, reklamationer, e-mails og bare det at holde en forretning i gang med bestilling af varer osv. Derudover kommer så salg af fjernstyrede biler.
Men det lyder da spændende - så vidt jeg ved halter det lidt bagefter med seriøse forretninger i det nordjyske, så der er bestemt en chance for at det kunne blive en succes.
jan 2011
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
At få en reklamation ind med ristet fartregulator og en utilfreds kunde; mindre sjovt - men sådan er det at sælge RC. Hvis man ikke har tiden eller lysten til at klare det ordentligt, skal man efter min mening ikke kaste sig ud i det.
Jeg kan fortælle at når en forretning først åbner klokken 14 på en hverdag, er der en god grund til det
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
De vil sikkert grine af dig og spørge om du har drukket af natpotten.
Du vil være bedre tjent med at satse hele lortet på aktier. Der er der da en chance for at tjene penge.
Prøv evt at trække et regnskab på alle de hobbybutikker du kan finde i dk. Jeg er sikker på at du max finder 3 der ikke er ved at gå på røven.
jun 2009
Til alle jer andre. I kommer med super gode råd både for og imod til at prøve det her men som sagt skal jeg først have undersøgt om der er grundlag for at kan starte det op. :-). Kom endelig med flere ideer både for og imod jeg er åben for fornuftige råd
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Jeg tror bare du kører træt i at give denne gode service du gerne vil, når du finder ud af at du kommer til at bruge en masse tid uden at tjene noget særligt på det. Ellers er du den eneste jeg har hørt om, der gider arbejde gratis i længere tid. Det er klart at opstart af en butik tager tid og koster penge, men hvis ikke der kommer økonomi i det i det lange løb, bliver det hurtigt en sur pligt, og så ryger din vilje til at yde god service.
Jeg ville da selv ønske at man kunne leve af sin hobby for så have jeg da lukket min nuværende forretning og åbnet en rc butik. Sådan hænger verden bare ikke sammen, og der kommer mere og mere konkurrence fra net butikker i udlandet. Du kan jo selv læse her på siden, at hvis der kan spares en krone, køber folk i udlandet.
Mange jeg kender griner lidt af mig fordi jeg køber alt i DK, men jeg vil gerne kunne komme i lige netop sådan en butik som du vil åbne. Det kan ikke lade sig gøre hvis jeg smider penge til hong kong og kun køber småting i DK. Jeg håber bare at andre end mig tænker på samme måde, for ellers ender det med at vi kun har net butikker i DK, og ikke en rigtig butik med personlig service.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Derfor handler jeg stort set alt mis RC hos Holte Modelhobby
De giver sig tid til hver enkle kunde og priserne er fornuftige
okt 2007
Her kommer lige en oplevelse fra det virkelige liv.
" En kunde kommer ind i butikken og spørger efter et produkt, som kunden hverken kender navn på eller har nogen form for reference der kan synligøre over for ekspedienten hvad pokker der skal søges efter.
Efter 25 hyggelige minutter og mange spørgsmål til kunden bliver produktet fundet. Kunden bliver virkelig glad, takker mange gange, køber produktet som gave, der bliver pakket ind, imens er kundens 6 årige barn blevet lidt utilfreds med ventetiden der begynder at te sig. Ekspedienten kaster en lille hoppebold til barnet og siger "denne her er til dig" barnet smiler og følger glædesstrålende med sin forældre ud af butikken, kunden takker endnu engang for fantastisk service og barnet takker for bolden. Sådan laver man et godt salg til 300 kr. med god service.
Her kunne historien ende lykkeligt! Det gør den ikke.
10 minutter efter kommer kunden tilbage, ser bister og vred ud, spørger om produktet der lige er købt kan byttes. Forundret siger ekspedienten ja selvfølgelig kan den det, og spørger idet samme om det var det forkerte produkt? Nej svarer kunden tørt. Det var det helt rigtige produkt, men jeg kan få den samme i supermarkedet ved siden af til 100 kr. under din pris. Det bliver ekspedienten ked af at høre og må i samme sætning fortælle kunden at når produktet bliver byttet vil der blive udstedt et tilgodebevis til butikken på 300 kr.
Så bliver kunden rigtig vred og siger at man har krav på at få penge retur, hvorpå ekspedienten fortæller at sådan er byttereglerne ifølge loven og at det faktisk er god service at bytte et produkt for kunden.
Kunden bliver vred og kalder det dårlig service når nu produktet ligger til 100 kr. under prisen i supermarkedet.
Her bliver ekspedienten vred og spørger om kunden ved noget om opførsel og alm opdragelse og giver dermed kunden en røffel for den dårlige opførsel i forhold til det salg der skete 10 minutter før.
Kunden lytter og svarer tilbage at " Der skulle jeg vist lige sætte på plads hvad?" Desuden er jeg er ligeglad med service" Kunden vender sig om og går, er aldrig set siden.
Trist historie, men det er dagligdag i specialbutikkerne.
Jeg var ekspedienten
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Men der skal investeres mange penge inden noget er oppe at køre - jeg er en af dem der gerne handler i DK forudsat varen er på lager - skal den først skaffes hjem sparer jeg hellere tiden og pengene på selv at gøre det.
En Rc shop ... Tja vandt jeg 50 mio i lotto åbnede jeg også en butik ... Så op i mudder rosen med om den gav overskud.
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Så det kan lade sig gøre at køre en succesfuld rc forretning i DK
jan 2011
Trist historie Henrik. Men ja, det vil være de "spilleregler" der er i den branche. Tror jeg alle ekspedienter i alle typer butikker har oplevet.
okt 2007
Ingen klyng ingen ynk..........Oprigtighed dagligt sved, ondt slid, giver retten til harme, men sjældent varme, og medlidenhed uden charme.
opstart af rc butik