891 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Komplet motor sæt Komplet motor sæt
Hey folkens, jeg er ny på det her rc halløj men er totalt klar på det!
Jeg har en gammel formel 1 racer som jeg gerne vil have alt det gamle indmad ud af og sætte noget nyt på
Så jeg leder efter et helt sæt med motor, esc, modtager, servo og evt batteri, fjernbetjening har jeg allerede.
Er der nogen der kender en hjemmeside der sælger sodan nogle kit ellers en der har det hele til at ligge og gerne vil sælge mig det?
På forhånd tak
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Og hvilken motorstørrelse?
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Jeg kan desværre i første omgang også kun guide dig så langt som Jacob her. Det er ret nødvendigt at vide mere specifikt hvad det er forn en bil du har. En gammel F1'er lyder ellers spændene
Smid lige et par gode tydelige billeder ind her i forum emnet vha "vælg fil" knappen her under kommentarfeltet
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Emner: 4 Svar: 11
nov 2013
nov 2013
jan 2011
Misforstå mig ikke, men det er altså en legetøjs bil. Den er simpelthen ikke til at gøre ret meget ved uden man faktisk skal være rimelig meget velbevandret i at bygge og skrue og evt fremstille special komponenter til overhovedet at sætte andet end det originale i.
Jeg vil anbefale at finde en helt anden og komplet RTR bil at starte din "rigtige" RC erfaring med
nov 2013
jan 2011
Så mit bedste bud ville nok være. Hvis du har mod på at rode så meget med så billig en bil. At du bare finder noget billigt fra f.eks en ældre HBX bil af en art. De kan tit fåes til meget billige penge. Og er trods alt liiidt mere potente i el end det der sidder i den der
Så ska der bare makkes med at få servoen til at passe i styretøjet og loddes lidt så esc styrer den motor der sidder i allerede. Og så skal du så være sikker på at batteriet passer i volt med den pakke jeg går ud fra du har der i.
Selv syntes jeg det er alt for meget makværk at gå igang med, men det er bare min mening
Jeg ville hellere bare lade F1'er være F1'er og så købe HBX'en og køre med den som den er. Og så se hvad retning interessen går derfra
jan 2011
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/111343-bil-4-stk-hbx-hent-for-500-hurtigt
nov 2013
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 11 Emner: 33 Svar: 113
Selvfølgelig kan man købe alt muligt motorværk ved næsten alle de mange hobbyforhandlere der er både i fysiske butikker rundt omkring i landet, samt via netbutikker. google på "rc hobby" og det vil vælte ned med gode forslag.
Min bekymring er mere på om vognen/stel F1'eren bilen, kald den hvad du vil.
Om den overhovedet kan holde til at blive "opgraderet"
Hvis som du selv nævner, at der er en legetøjsbil er der ikke ret store chancer for at finde reservedele til den når den går i stykker. (Bid mærke i jeg siger NÅR den går i stykker)
Så jeg vil andbefale dig at finde noget helt nyt. Eller noget brugt via makedet her på siden.....
God jagt og fyr løs hvis der ellers er noget....."vi" kan hjælpe med....
nov 2013
Kan godt se der er en masse ting på nettet man kan købe, men kunsten er at finde et sted hvor jeg kan købe det hele i en samlet begynder sæt eller noget, det vil spare mig tid og penge, som sagt er det bare for sjov
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Jeg ville ihvertfald ikke forsøge mig med en kraftigere motor, det tror jeg ikke diffet kan holde til. Men kan du finde en esc der kan klare nogle volt, så er det nok den vej.
Har vist en liggende som kan klare 3celler lipo. Det vil ca være som std (12v) Men den jeg har er til fly, så ingen bak
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Har du en fjernbetjening med modtager ? For du kan ikke bruge orginal fjernbetjeningen med en anden esc
jan 2011
Faldt lige over den her
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/112134-hpi-formula-ten
Der har du altså en meget meget federe F1'er. Helt moderne konstruktion og dermed tilgang til reservedele og diverse hopup's hvis det skulle være senere hen.
Det ER jo mest en indendørs bil. Men, altså man bestemmer jo selv
Jeg lover dig du vil få meget mere sjov ud af det. Det er jo som du kan se kun en såkaldt Roller, uden el til. Så kombiner det med noget fra de HBX'ere jeg linkede til. Så har du MANGE timers sjov. Og stadig noget du i sidste ende også har mulighed for at få nogen penge hjem på igen hvis interessen ikke holder.
Den du har der, er det nærmeste du kommer en regulær dødsejler
nov 2013
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 172
Hvis motoren virker skal der bare en esc til og den kan du finde på ebay.co.uk til er ca 100 kr. Søg evt i hele verden bare husk den så ikke må koste over 80 kr sendt. Ellers 160 kr til post DK. Søg efter brushed.
Håber du har en modtager til din sender.
Batterier kan godt være lipo, men at købe en lipo buzzer. Hobbking.eu har nogle fine nogle 7.4 v til næsten ingen penge, husk en lader til lipo. Ellers kan du, på eBay finde nogle Nimh pakker i Hong kong 7.2 v til næsten ingen penge.
Hvis du kan tage pinion (tandhjulet) af motoren, kan du jo købe nogle fine motor sæt igen hos hobbyking. Det kan også være du er heldig og det er en normal størrelse tandhjul (ligner pitch 48) . Det vil så passe på dit store tandhjul (spur gear).
Evt kan du kommer forbi en lokal klub eller høre om en her fra kan hjælp dig. Glæder mig til at se det færdig resultat. Evt kan du oprettet et foto galleri hvor vi kan følge byggeriet. Held og lykke med projekt.
Nu skal jeg i seng så evt stave fejl er gratis. ;oD
nov 2013
Hvad skal jeg så kigge efter? Hvis jeg skal have mest muligt fart ud af min motor, hvor mange amp skal jeg gå efter i esc?
jan 2011
nov 2013
kan i sige mig om det her er alt for overdrevet?
http://www.ebay.co.uk/itm/High-Voltage-320A-7-2V-16V-ESC-Brushed-Speed-Controller-for-Car-Truck-Boat-Buggy-/290922993368?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item43bc5c96d8
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 172
Komplet motor sæt