891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Komplet motor sæt Komplet motor sæt

Hey folkens, jeg er ny på det her rc halløj men er totalt klar på det!

Jeg har en gammel formel 1 racer som jeg gerne vil have alt det gamle indmad ud af og sætte noget nyt på
Så jeg leder efter et helt sæt med motor, esc, modtager, servo og evt batteri, fjernbetjening har jeg allerede.

Er der nogen der kender en hjemmeside der sælger sodan nogle kit ellers en der har det hele til at ligge og gerne vil sælge mig det?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Komplet motor sæt
  • #1   11. nov 2013 Det er svært at sige når man ikke ved præcist hvilken bil der er tale om. hvilken størrelse? 1:32? 1:14? 1:10 eller noget helt 4.?

Og hvilken motorstørrelse?

• #3   11. nov 2013 Hey Max, jeg går ud fra det er dig der også har skrevet sms til mig.

Jeg kan desværre i første omgang også kun guide dig så langt som Jacob her. Det er ret nødvendigt at vide mere specifikt hvad det er forn en bil du har. En gammel F1'er lyder ellers spændene smiley

Smid lige et par gode tydelige billeder ind her i forum emnet vha "vælg fil" knappen her under kommentarfeltet smiley Så kigge vi på det. Det lyder umiddelbart som en ganske overkommenlig opgave

• #4   11. nov 2013 Tror det er en 540 motor, smutter hjem og tager billeder nu

• #5   11. nov 2013 Her er et billede af motoren

profilbillede
  • #6   11. nov 2013 Og et af resten af indmaden undtagen servo

profilbillede
  • #7   11. nov 2013 Uh, det er jo desværre ikke en "hobby-grade" bil. Den er ikke sådan lige at opgradere på når det er den slags elektronik. Lad mig gætte på det er sådan en mægtig stor satan på ca 70cm længde(?)
    Misforstå mig ikke, men det er altså en legetøjs bil. Den er simpelthen ikke til at gøre ret meget ved uden man faktisk skal være rimelig meget velbevandret i at bygge og skrue og evt fremstille special komponenter til overhovedet at sætte andet end det originale i.
    Jeg vil anbefale at finde en helt anden og komplet RTR bil at starte din "rigtige" RC erfaring med smiley

• #8   11. nov 2013 Nej ved godt det bare er legetøj smiley men kan man ikk bare flå det hele ud og lime noget andet fast eller noget? Det skulle gerne være muligt at sætte en anden motor i, og så mangler der vel bare en fartregulator og en modtager?

• #9   11. nov 2013 At lime en motor i er vist mere end almindeligt ualmindeligt smiley Det der er problemet er at du har et fastmonteret pinion (motor tandhjulet) som passer på det spur (drivtandhjulet) som der ingen garanti er for at der passer sammen med noget andet gængs 1:10 sager.

Så mit bedste bud ville nok være. Hvis du har mod på at rode så meget med så billig en bil. At du bare finder noget billigt fra f.eks en ældre HBX bil af en art. De kan tit fåes til meget billige penge. Og er trods alt liiidt mere potente i el end det der sidder i den der smiley

Så ska der bare makkes med at få servoen til at passe i styretøjet og loddes lidt så esc styrer den motor der sidder i allerede. Og så skal du så være sikker på at batteriet passer i volt med den pakke jeg går ud fra du har der i.

Selv syntes jeg det er alt for meget makværk at gå igang med, men det er bare min mening smiley
    Jeg ville hellere bare lade F1'er være F1'er og så købe HBX'en og køre med den som den er. Og så se hvad retning interessen går derfra smiley

• #10   11. nov 2013 Se her. Der er dælme maaaasser af grej til rigtig billige penge. Hvis jeg var dig ville jeg HELT klart springe på her og så bare hygge og rææse med det der nu er. Der er masser af reservedele og nok til også at prøve et sæt el af i F1'eren

http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/111343-bil-4-stk-hbx-hent-for-500-hurtigt

• #11   11. nov 2013 Tak for det kunne godt være jeg skulle handle med ham smiley men ellers er det ikk muligt at købe et sæt med motor det passer i, en esc, en modtager evt servo og batteri?

• #12   11. nov 2013 Hej Max H
    Selvfølgelig kan man købe alt muligt motorværk ved næsten alle de mange hobbyforhandlere der er både i fysiske butikker rundt omkring i landet, samt via netbutikker. google på "rc hobby" og det vil vælte ned med gode forslag.

Min bekymring er mere på om vognen/stel F1'eren bilen, kald den hvad du vil.
    Om den overhovedet kan holde til at blive "opgraderet"
    Hvis som du selv nævner, at der er en legetøjsbil er der ikke ret store chancer for at finde reservedele til den når den går i stykker. (Bid mærke i jeg siger NÅR den går i stykker)
    Så jeg vil andbefale dig at finde noget helt nyt. Eller noget brugt via makedet her på siden.....
    God jagt og fyr løs hvis der ellers er noget....."vi" kan hjælpe med....

• #13   11. nov 2013 Den er allerede gået lidt i stykker, min plan var at bruge måske et par hundrede kroner på at få den til at køre igen og så ellers bare køre med den til den ikk kan længere og så derefter køre den helt i smadder, det er ikk fordi jeg vil starte en karriere i det her, bare gerne have lidt sjov smiley

Kan godt se der er en masse ting på nettet man kan købe, men kunsten er at finde et sted hvor jeg kan købe det hele i en samlet begynder sæt eller noget, det vil spare mig tid og penge, som sagt er det bare for sjov

• #14   11. nov 2013 En kul esc der kan klare 3-4celler lipo og med indbygget bec og så en servo. orginal motoren kan klare en del volt. Jeg var oppe og køre 24volt på den. Problemet er mere baghjul. De er stort set plastik, og har intet greb. Jeg limede post elastikker på mine, men de holdt ikke længe.
    Jeg ville ihvertfald ikke forsøge mig med en kraftigere motor, det tror jeg ikke diffet kan holde til. Men kan du finde en esc der kan klare nogle volt, så er det nok den vej.
    Har vist en liggende som kan klare 3celler lipo. Det vil ca være som std (12v) Men den jeg har er til fly, så ingen bak

• #15   11. nov 2013 Kiggede lige og den jeg har kan klare 12,6volt (3cells lipo) og kan klare 30A.

Har du en fjernbetjening med modtager ? For du kan ikke bruge orginal fjernbetjeningen med en anden esc

• #16   11. nov 2013 Jeg holder stadig på at du kun vil få meget få minutters (lidt mere) sjov ud af flere timers roden med at få skruet noget halløj sammen ud af den der.

Faldt lige over den her

http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/112134-hpi-formula-ten

Der har du altså en meget meget federe F1'er. Helt moderne konstruktion og dermed tilgang til reservedele og diverse hopup's hvis det skulle være senere hen.

Det ER jo mest en indendørs bil. Men, altså man bestemmer jo selv smiley Og, igen, du kan jo få nye dele til når der skal "serviceres" smiley

Jeg lover dig du vil få meget mere sjov ud af det. Det er jo som du kan se kun en såkaldt Roller, uden el til. Så kombiner det med noget fra de HBX'ere jeg linkede til. Så har du MANGE timers sjov. Og stadig noget du i sidste ende også har mulighed for at få nogen penge hjem på igen hvis interessen ikke holder.
    Den du har der, er det nærmeste du kommer en regulær dødsejler smiley Du ved, så snart det mindste går i stykker, så kører du altså bare ikke videre med dén bil... Så hellere gi det mere, for noget du kan have hovedparten af tiden med, på køretid, frem for rep tid smiley

• #17   12. nov 2013 ok drenge, er blevet en del klogere på det nu, tak for hjælpen smiley

• #18   13. nov 2013 Som jeg ser det kan du komme ud og køre for billige penge.
    Hvis motoren virker skal der bare en esc til og den kan du finde på ebay.co.uk til er ca 100 kr. Søg evt i hele verden bare husk den så ikke må koste over 80 kr sendt. Ellers 160 kr til post DK. Søg efter brushed.
    Håber du har en modtager til din sender.
    Batterier kan godt være lipo, men at købe en lipo buzzer. Hobbking.eu har nogle fine nogle 7.4 v til næsten ingen penge, husk en lader til lipo. Ellers kan du, på eBay finde nogle Nimh pakker i Hong kong 7.2 v til næsten ingen penge.
    Hvis du kan tage pinion (tandhjulet) af motoren, kan du jo købe nogle fine motor sæt igen hos hobbyking. Det kan også være du er heldig og det er en normal størrelse tandhjul (ligner pitch 48) . Det vil så passe på dit store tandhjul (spur gear).
    Evt kan du kommer forbi en lokal klub eller høre om en her fra kan hjælp dig. Glæder mig til at se det færdig resultat. Evt kan du oprettet et foto galleri hvor vi kan følge byggeriet. Held og lykke med projekt.

Nu skal jeg i seng så evt stave fejl er gratis. ;oD

• #19   13. nov 2013 Okai så går jeg på jagt eftet en esc til at starte med.
    Hvad skal jeg så kigge efter? Hvis jeg skal have mest muligt fart ud af min motor, hvor mange amp skal jeg gå efter i esc?

• #20   13. nov 2013 Det afhænger af motoren og hvad den har af ydelse. Og, igen. Hvis du købte de 4 Hbx'er så har du et hav af både esc'er, batterier, servoer og sender/ modtagere. Det ville være meget lettere at gå til og sagtens samme pris som hvis du skulle købe én esc og et sender/modtager sæt. smiley just say'in

• #21   13. nov 2013 gider slet ikk bruge 500 på det her stunt... det er bare for skæg og gider heller ikk stå med 4 racerbiler, skal til udlandet og arbejde til december. skal bare have lidt at rode med indtil da, kan nøjes med at købe en esc og så tror jeg at jeg kan låne mig frem til batteri og fjernbetjening af en kammerat.

kan i sige mig om det her er alt for overdrevet?
    http://www.ebay.co.uk/itm/High-Voltage-320A-7-2V-16V-ESC-Brushed-Speed-Controller-for-Car-Truck-Boat-Buggy-/290922993368?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item43bc5c96d8

• #22   13. nov 2013 Den er fin, men befinder sig i hong kong. Den kommer ikke før du er rejst. Se om ikke du kan finde en i eu eller uk. Der gå kun en 3-5 dage.

Kommentér på:
Komplet motor sæt

Annonce