559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ny bund til SCTE - hvilken? Ny bund til SCTE - hvilken?

Hej derude

Havde et mindre uheld idag, med min SCTE, hvor bunden fik et lille bitte buk smiley

Heldighvis tog intet andet skade, mærkeligt nok, men nu skal jeg jo så have købt mig en ny, men er lidt i tvivl om fordele/ulemper ved disse 3:

Std:

http://www.ebay.com/itm/LOSB0128-Losi-Ten-SCTE-4WD-BLACK-CHASSIS-LOSB2411-10-SCT-/121227384308?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c39b715f4

Felx tuned og lettet:

http://www.ebay.com/itm/Team-Losi-TLR4000-Flex-Tuned-Lightened-Chassis-Ten-SCTE-New-/350929723868?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item51b50aa1dc

MIP??? :

http://www.ebay.com/itm/MIP-12200-Pro4mance-Chassis-Tune-Kit-Losi-TEN-SCTE-4WD-/301021673094?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item46164a3686

Det sidste har jeg osse set som løs bund..

Hvad vil i mene er bedst, nu når jeg alligevel skal have en ny ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bund til SCTE - hvilken?
  • #1   2. dec 2013 Vil gerne lige sige, at det var en sten den landede på og ikke en lastbil der kørte den over smiley

• #2   2. dec 2013 Lige et til billede..

profilbillede
  • #3   2. dec 2013 Jeg ville vælge versionen der er "flex tuned og lettet".....

• #4   2. dec 2013 men burde den så ikke bare bøje lettere??

den er jo ¨tuned¨ til at kunne flexe mere end std. bunden?

• #5   2. dec 2013 I kraft af at den kan flexe mere, skal der tilsvarende mere til at bøje den. Jeg siger ikke at flex-versionen ikke kan ødelægges, for alt kan ødelægges - det er bare et spørgsmål om at være entusiastisk nok :o)
    Alt i alt en fin upgrade til bilen, især taget vægt-reduktionen i betragtning.
    Jo lettere bilen er, jo bedre køreegenskaber vil den potentielt kunne opnå, Jeg har udskiftet hjul og motorsæt på min egen SCTE, hvilket har givet 275 gram mindre vægt. Dertil kører jeg med Zippy Slim Lipo, 2-cellet 4000 mah 25-35, som kun vejer 197g pr stk......det kan godt være at forskellen i de små gram lyder latterligt, men på banen kan du godt mærke forskel - især når bilen hænger i luften, og ikke mindst når den lander.

• #6   2. dec 2013 ja, kan slf. godt se, at når bunden er lettere, er der osse mindre kilo som trykker/bøjer den..

og så ser den os lidt mere forstærket ud.. tror det blir den..
    men syntes det er helt utroligt, det har taget mig maks 15 min at pille alt af bunde?
    troede det ville være et helvede smiley

• #7   2. dec 2013 Den bil er så fin på mange områder. Den er super nem at skrue i, den er holdbar - okay, du har lige bøjet din bund - men jeg har lige været ude og køre lidt i dag...bare fem batterier, og det eneste der er sket med bilen er, at den er en smule mere beskidt end da jeg tog hjemmefra....ikke noget med at skulle skifte differ, ødelagte bærearme, trækaksler eller lign :o)

Hvis du er til short course trucks, og du syntes SCTE er for lille nogen steder, så kan det anbefales at købe en Associated SC8e....den er for øvrigt født med vandtæt elektronik, hvilket unægteligt passer fremragende til denne årstid.....

• #8   2. dec 2013 hehe, ja den har satme holdt til meget.. har nok kørt 40 batterier med den, og det er alt fra sindsyge hop, skov kørsel med divs. stammer, osv.

er ret forbavset over dens holdbarhed, og havde regnet med at skifte steering hubs, caster block og alt det, ud til alu, men det er desværre ikke gået istykker endnu, så må bare vente og se smiley

Ja, har haft kig på SC8, men den blir lige voldsom nok at have kørende her hvor jeg bor, og kan ikke komme frem og tilbage til baner lige nu. hehe

• #9   2. dec 2013 men har os kig på en mini 8igth, den nye, osse med vandtæt el..
    den kunne nok være sjov i snevejr, da det ikke kræver sindsyg meget sne, for at kunne bygge nogle fede hop smiley

• #10   2. dec 2013 En stor kuffert med hjul, så kan du have både SCTE og SC8 med dig :o)
    Mini 8ight er for klein....den skal helst køre på overflader der er helt jævne, hvilket betyder at den hurtigt kan få problemer med græs osv....

Syntes lige jeg ville dele dette billede fra i dag....

profilbillede
  • #11   2. dec 2013 oka, ja hvis den ikke kan køre på græs, dropper jeg den, for det var det den var tiltænkt til smiley

Skal jeg have en 1/8 blir det en 8ight, da jeg er blevet lidt hookt på de buggyer det.. smiley

• #12   2. dec 2013 Kan godt forstå dit valg falder på 8ight....men har du overvejet truggy istedet buggy? Har aldrig set noget så ondskabsfuldt som en 8ight truggy...det kører bare for fedt! Bygget op over samme platform som buggy'en, men bredere og dermed mere stabilitet....fed vogn!

• #13   2. dec 2013 ja har godt kigget på den, men det blir nok til bane, og der er buggy´en vidst bedre, så vidt jeg kan læse på div. forums..

men tror så osse det har en hel del at gøre med ens kørestil smiley

har haft en SC8 før, af den ¨gamle¨ model, men den blev for stor midt inde i slagelse by, især efter de ryddede BMX banen.. og kasernen må jeg ikke køre på mere smiley

• #15   2. dec 2013 Haha ja det var faktisk en meget god idé sideways..

Må jeg se på en af dagene..

• #16   3. dec 2013 Hvis du vælger MIP, så er du nødt til at gå hele vejen, med hele kittet, for ellers vil du komme til at mangle en masse "stumper", når du samler den igen, for der er stort set ikke noget fra std. scte, som du kan skrue på MIP bunden. Hvis ikke bilen skal køre på bane, så vil jeg mene at et MIP-kit er lidt overkill, så hellere vælge Losi's eget flex-tuned chassis, det skal nok holde til alm. kørsel.

• #17   3. dec 2013 Morten - ja så godt en video igår, hvor han sagde det.
    Men omvendt tar det en hel del af den ellers enorme vægt, så dér er der en fordel, men det betyder jo ikke noget til brug i haven og skoven..
    Tror jeg holder mig til TLR bunden
    Den sku os være lavet i noget bedre alu

Fandt osse en King Heads, men den er lidt dyr at få til DK

• #18   3. dec 2013 Der er også (link fjernet) Selv valgte jeg nu at købe en Tekno RC SCT410. Den er lige ved at være køreklar. smiley

• #19   3. dec 2013 Hvad er det for en Gregers?

Den ligner jo osse TLR bunden med de udskæringer, og vidst osse samme slags alu

Men den blir jo halvdyr når den der ska betales til knold og skvat, og kører ikke på bane med den, og så ville det jo være synd at bøje den osse, hvis den lander forkert fra et hop smiley

Kommentér på:
Ny bund til SCTE - hvilken?

Annonce