1.450 visninger
|
Oprettet:
dji phantom kopi ???? {{forumTopicSubject}}
Hey nogen der ved om der findes en kopi af dji phantom eller en copter der minder om den med den's nemme styring og gps ?? Og som så ikk koster kassen ??
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 2 RC-enheder: 4 Emner: 9 Svar: 42
Fordi der findes mange muligheder hvad angår quadcopters. Prøv youtube det lidt, der er mange forskellige flightcontrol boards man kan vælge imellem. Hvis man kan undvære GPS og Return to home, så er kk2 boardet en genial mulighed. Her har man stadigvæk den ufattelige nemme og lækre styring, men uden GPS osv. Det kan laves for ca 1000 kr hvis du samler selv
Youtube det lidt, her er nogen søgetags:
"kk2 board setup"
"Quadcopter gps setup"
"quadcopter build from start"
osv osv.
Håber det hjalp
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 487
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Den kan købes som kit til 1600kr minus sender/modtager og batterier
Den kommer også med gps
Lige nu er jeg ved at undersøge om naza lite er ok til mit brug og hvilken sender jeg skal vælge.
jul 2007
Det tager ikke så fandens lang tid at sætte op hvis man bare har set et par gode videoer. Jeg brugte måske 25 min på at sætte min op og så fløj den smukt og gør det endnu Men man skal selvfølgelig lige vide lidt om det, inden man går igang. Youtube er idag ens bedste ven
feb 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
Daniel okay lyder ellers neget godt troed det var en hel videnskab det med at bygge en selv ??
jul 2007
Det der er vigtigt er opsætningen i dit controlboard, men det kan der findes millioner af videoer om på youtube. Jeg selv har fundet et "standard" program at arbejde mig ud fra, og jeg hev den i luften efter 25 mins opsætning. Der er selvfølgelig visse ting man skal være opmærksom på, som fx at motorene drejer den rigtige vej ift hvad dit system tror osv. Men alt sammen findes på youtube.
Hvis du er vant til at rode RC og gerne vil igang og kan lodde osv, er der intet ivejen fra at købe et sæt at bygge selv. Men er du helt ny ville jeg nok prøve købe noget brugt og så sætte op efter en youtubeguide, for at mindske fejl og styrt
https://www.youtube.com/watch?v=eSCvCAC7Q-c
Han bygger det hele på en halv time, og så skal han selvfølgelig lige sætte hans system op, hvilket nok er 10 min hvis han kender det.
Se sådanne videoer, så er du flyvende
jul 2013
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 33
Der er også ofte folk der har en Phantom til salg derinde, hvis du hellere vil have sådan en, og der kan du altså gøre en rigtig fin handel. (=
Og ja, der er masser af super videoer på youtube, har selv brugt det som hjælp til opsætning af min. Når du først lærer grundprincipperne, så er det slet ikke svært. DJI Naza er en utroligt brugervenlig flightcontrol! (:
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
dec 2004
Den sidste version hedder 1.1.1 og har naza v2. Den kan man få til 3100 fra electronicarc i Spanien med fri fragt.
Dem fra dba er alt for dyre i mine øjnen. De er som regel ikke nyeste version og så koster de over 3000kr.
Jeg vil gerne have en dji med deres ny sender som centrere begge styrepinde. Den koster desværre 900kr med modtager. Så er meget tvivl om jeg skal købe phantom1.1.1 til 3100 eller f450 til 2500kr.
F450 kommer med naza lite mod naza v2 på phantom.
jul 2007
Grunden til jeg ikke er phantom elsker, er at jeg er stor fan af kun at have EN sender/fjernstyring til mine ting. Jeg ved phantom kommer med deres egen, og hvis man vil bruge sin egen skal man vist bygge det lidt om. Jeg kan godt lide muligheden for at vælge selv Og hvis man først har en sender som man forstår at sætte op, så er det langt at foretrække IMO.
dec 2004
Men ja, jeg har også kik på turnigy 9x som sender. Den er billig og den for fine anmeldelser, og modtagere koster 10$
Fordi jeg endnu ikke har afskrevet phantoms sender er at den er nem at sætte op på computeren, og at den centre begge pinde. Så når man vil op, så trykker man op, og når man slipper bliver den der hvor man slap
jul 2007
Men ja det lyder da meget smart med det sticksystem, men når man flyver heli osv ved siden af, har jeg nu fornemmelsen af at jeg ikke vil til at "vende" mig til en ny måde at flyve på. Men det lyder nemt
dec 2004
Overvejer selv at finde en med en 1.1.1 phantom som har skiftet sender og modtager og bruge det derfra.
Der er nogen på eBay, men modtageren er et print, så skal lige undersøge om det er plug and play i en naza lite controler
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 12 RC-enheder: 6 Emner: 3 Svar: 29
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Er smiley'en fordi du synes prisen er Go,?? Eller har du aktier i gammelfars bolsjebiks
dec 2004
Kimse. Jeg forstår ikke hvad du skriver.
Nej. Det kk2 bord fra hobbyking har jeg ikke fundet fantastiske reviews af.
Har du både det og en phantom, eller hvad mener du?
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Jeg er meget overrasket over hvor godt sådan en Phantom fungerer ud af kassen, selvom det selvfølgelig kræver noget FPV-udstyr før den bliver rigtigt fed.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
jul 2007
Hvis du ikke har fjernstyring så er det her ikke et urealistisk budget:
FPV komplet sæt ca 2000-3000 kr.
Evt kamera ved siden af der optager hvad der sker, fx GOPRO: 1800 kr.
Sender/modtager, batterier: 2500 kr.
Lader: 300-400 kr.
Quadcopter uden GPS ca 1500 kr/Quadcopter MED gps fra 2500 kr ca.
Dvs med komplet flyveklar, snakker vi mellem 9000-10000 kr.
Hvis du så vil gøre det samme, men bare med en phantom DJI quadcopter, så er prisen jo plus et par tusinde ekstra.
Men jeg vil da klart anbefale dig at starte i det lave. Få fat i en quadcopter uden gps og uden FPV og leg med det. Så kan du altid tilkøbe FPV og evt nyt controlboard med GPS osv.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 2
dji phantom kopi ????