{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.362 visninger | Oprettet:

Eneloop Genopladelige batterier {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil høre hvor folk herinde køber batterier henne, og hvilke de køber. Jeg er ret glad for eneloop batterier, de er bare så dyre.

Jeg påtænker at købe en 15 stk. AAA og AA batterier, og så en god lader.

Hvilken vil I anbefale, og hvor ville I købe det henne. Jeg har ingen problemer med at handle i udlandet, hvis prisen er mærkbart bedre.

Indtil videre har jeg fundet disse:

http://www.amazon.de/dp/B003MPI9LW/?smid=A8TTVTZJO8AO7&tag=mainseek-new-21&linkCode=asn&creative=6742&camp=1638&creativeASIN=B003MPI9LW&ascsubtag=GFbbaoyDOxF9C3jNyGV_Ew

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eneloop Genopladelige batterier
  • #2   13. feb 2014 Har selv envelop er pænt tilfreds.

Der findes dog nogle med 2900mah hvis jeg husker rigtigt, kan bare ikke huske mærket.

• K K
    K K Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #3   13. feb 2014 jeg plejer at købe mine batterier hos batteribyen, men jeg har ikke sammenlignet med udlandet.
    Jeg har sådan en lader her http://www.batteribyen.dk/ansmann-energy-16-plus-med-intelligent-ladekontrol den fungere fint

• #4   13. feb 2014 Her http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=908

Batterier kan du købe her ( Iflg Rudy er det samme batterier i en anden pakning )
    http://holte-modelhobby.dk/batterier-stik-loese-celler-batteri-2100mah-nimh-giant-power-p-29714.html
    Jeg bruger en "almindelig" Lipo/NiMh/NiCd computerlader.

• #5   13. feb 2014 Grunden til at jeg er så glad for Eneloop er, at jeg har dem i min blitz til mit kamera, og selvom de ligger ubrugt længe, så spiller de bare altid når jeg skal bruge dem. De er selvfølgelig kun på 1900 mAh, men principielt er det alt rigeligt, når de ikke aflader over tid. Jeg har selv luret på den ansmann lader, omend den er lidt pebret.

Det der afholder mig fra de andre batterier er typisk selvafladningen.

• #6   13. feb 2014 Eneloop er de bedste genopladelige batterier jeg har haft, de holder strøm rigtig længe, lader dem dog med en langsom intelligent lader, har aldrig brugt hurtigladning på dem.

• #7   13. feb 2014 Jeg har altid haft gode erfaringer med Duracell's NiMh AA'ere. Senest også med GP ReCyko.

Kommentar til #1: Jeg har selv købt dem fra Lidl engang. Er IKKE imponeret. De er en smule billigere- typisk omkring 40kr for 4 stk AA celler, men så vil jeg hellere spendere en slant mere og få nogle batterier der holder hvad de lover.

• #8   13. feb 2014 Der er jo flere spillere, på det marked som kaldes for LSD (Low Self Discharge) celler. Vi kan i flæng nævne kendte som mindre kendte fabrikater som Duracells StayCharged celler som er nogen af dem som klare sig bedst i tests. Ansmann har nogen som hedder MaxE, Uniross har deres Hybrio serie og selvfølgelig Eneloop fra Sony samt flere andre.

Der hvor jeg føler man vinder mest med sine batterier og det gælder både for LSD og de "almindelige" NiMh og NiCd celler er hvordan de bliver ladet op. Som John J også pointere så får man mere ud af at lade sine batterier op med en intelligent langsom lader frem for en hurtig lader.

Den bedste måde man kan beskrive forskellen på hvordan de to lader typer fylder de enkelte battericeller er hvis man forstiller sig man har et tomt glas der repræsentere en battericelle og en flaske coca cola som repræsentere laderen.

1. Først tager vi hurtig laderen, der tager man colaflasken og vender bunden i vejret på den i et snuptag ned i glasset så der bliver dannet en masse skum mens man hælder colaen op i glasset og når skummet når glassets kant stopper man med at fylde mere cola i, så lader man skummet bruse ned og man vil så se at der faktisk ikke er kommet ret meget cola ned i glasset men laderen slår fra fordi den tror at cellen er helt fyldt op men det er så langt fra hvordan det forholder sig. Der er måske det som svare til mellem 30-40% af hvad glasset/cellen kan rumme som reelt er blevet fyldt i det.

2. Hvis vi der imod stille og roligt hælder cola i glasset uden at der danner sig for store mængder skum tja så kan vi fylde glasset helt op, det tager ganske vist lidt længere tid men man får bare også meget mere ud af det i sidste ende. Det er sådan den intelligente lader fungere i korte træk.

• #9   13. feb 2014 Jeg har fundet følgende på Amazon.co.uk - de ville ikke sende fra Tyskland, så må det jo blive England.

3x Eneloop AAA 5 stk. i protective Case
    4x Eneloop AA 4 stk. i protective Case
    2x Eneloop Hurtiglader inkl. 4 stk. AA

24 stk. AA Batterier
    15 stk. AAA Batterier

Alle sammen 1800 Cycle times, og min. 1900 mAh / 750 mAh - til 930 kr. inkl. forsendelse, det er vel ok.

• #10   13. feb 2014 Jeg plejer at købe dem ved lindinger.
    http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1726&products_id=9703243

Godt sikkert sted at handle. Har ikke lige nærstuderet dit link, og hvad du skal bruge. dette er blot en mulig butik der har dem.. : )

Kommentér på:
Eneloop Genopladelige batterier

Annonce