649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Multirotor: Styring virker "forkert" for mig. Multirotor: Styring virker "forkert" for mig.

Hej RCG.

Nybegynder advarsel....

Jeg har erhvervet mig en multirotor, fåen den samlet og sat op,
synkroniseret, bundet, Gyro-dans og det hele.

Men i mine hænder virker følgende ikke intuitivt.
(Mode2 TX)
Elevation: Frem/tilbage (ok)
Aileron: Sideværs bevægelse (virker usmart)
Rudder: Rotér (virker usmart)

Vil prøve at bytte Aileron med Rudder, synes det virker mere intutivt ?

Således at rotation og fremdrift er på samme pind.

Nogen der oplever samme, eller skal jeg bare lære det som det er, da det på et senere tidspunkt giver mere mening (Manuelt flyvning) ?

Tips, tricks og muntre tilråb modtages gerne.

-Bo-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Multirotor: Styring virker "forkert" for mig.
  • #1   9. maj 2014 Hej,
    Det du har sat op er helt rigtigt omend du ikke syntes det er intuitivt. Tænk på din MR som en helikopter, højre pind styre hovedrotor (fremad og sidelæns bevægelser) og venstre pind højde og halen.
    Når du flyver fremad og skal dreje så skal du bruge begge pinde for at få et "rent" drej med krængning på, ellers flyver du "urent" dvs. glider sidelæns eller "drifter" rundt i svinget.
    Håber det giver mening. smiley

• #2   9. maj 2014 Jeg er enig med dig
    Jeg har en dji f450 med deres egen sender dt7, der centrere begge pinde, så man i softwaren kan indstille den til mode 1 eller 2

Og jeg har altså sat den til mode 1. Så kan jeg bare få den i luften, med den ene pind, og så lade gps'en styre højden. Og så med den anden frem og tilbage, og dreje.
    Det fungere rigtig godt for mig.

• #3   12. maj 2014 Tak for svar. Ja, jeg må prøve at eksperimentere lidt. Men det må så blive efter jeg har repareret den. Kunne desværre ikke nå at styre uden om nogle træer smiley
    Ny prop og ny landingsben.... Billigt sluppet.

• #4   12. maj 2014 Hvilken model er det?

• #5   12. maj 2014 Hej. Det er en DJI F550, altså en hex-rotor.
    Mvh. Bo.

• #6   12. maj 2014 Ok, min er f450
    Men hvis du ikke har dji senderen med bliver det svært at vende fra mode 2 til 1

• #7   16. maj 2014 At skifte mode er bare et spørgsmål om at koble fjeder ind eller ud på gimbals og så flytte kanalerne i radioen... Ingen problem, medmindre det er en oldsag eller en meget simpel radio...

Ellers er det bare tilvænning med styringen, det tager lidt tid som så meget andet.

Kommentér på:
Multirotor: Styring virker "forkert" for mig.

Annonce