{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

dobbelt lader hvor mange amp strømforsyning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en hyperion dual lader i et impyla køb.. den kan lade 20A og 500w pr udgang.. det var nemlig ikke planen jeg ville bruge flere penge alt i alt på lader end jeg gav for den.
ideen var så at bruge en pc strømforsyning jeg havde brugt før. Nu sidder jeg så med den strømforsyning og opdager at den er på 400w hvilket sådan set er nok til mig. Men kun 12A ved 12v.. med en singel lader ville jeg jo kunne lade mine 2stk 7,2v 6000mah lipo på ca 1/2 time med 2c hvis jeg bruger et stik så de bliver til s4. Men denne lader har jo 2 ladere i en så hvis jeg sætter batterierne til hver deres udgang vil hver udgang så kun kunne levere 6A = 1c for så er den dobbelt lader nok lidt fjollet uden at ofre en masse på en ny strømforsyning. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobbelt lader hvor mange amp strømforsyning
  • #1   18. maj 2014 Hejsa, du skal bare bruge et sådant kabel:
    http://cs-shop.de/Lipo-Ladekabel-DUO-40cm-mit-Balancer-Anschluss-EH_1
    Gerne 1 pr kanal så kan du lade 4x 2s lipo a gangen, men om din strømforsyning også kan levere 2x 6A må jo blive en prøve, bruger selv disse ledninger og køre super godt på min Graupner Duo lader (lader også kun mmed 6A pr kanal)

/Mikael

• #2   18. maj 2014 Det skulle jeg mene er korrekt.

• #3   18. maj 2014 Bruger selv en Efuel 30A 540W strømforsyning hvor der er display hvor man kan se hvor mange A man bruger når den er belastet og den kommer ikke meget over de 12A når jeg lader 4x 2s 6000mah lipo,........

/Mikael

• #4   18. maj 2014 Har bestilt de kabler.. men jeg gider bare næsten ikke slæbe en stor dobbelt lader og betale for den. Hvis jeg enten kun kan lade med den ene kanal med batterierne sat sammen hvis man vil lade med over 1c så kunneg jo lige så godt bare have købt en bette 10a lader og ent på ca samme c og hastighed... hmm der dummede jeg mig sku lidt. Med mindte jeg lige smider 500-1000kr mere for at få noget strøm der kan trække den. Singel version pyperion havde kunne det samme men fyldt det halve... pokkers smiley

• #5   18. maj 2014 Næ det er vel fordi du lader 1c på dem begge hviket jo er hurtigere.. jeg købte den kun med tanke på løb gør ikke noget at skulle skifte batteri der hjemme. Og til løb lader jeg jo kun 1 sæt af gangen.. bum bum nogen der kan bruge sådan en fætter smiley

• #6   18. maj 2014 Hva er det for en lader som du har købt,.....skriv evt en pm til mig, da vi har en i klubben som er på jagt efter lader....

Mikael

• #7   19. maj 2014 Hej.
    Jeg kan desværre ikke se dit regnestykke hænger sammen.
    Du skriver at din PC forsyning er på 400W, og at det er 12A ved 12V.
    Det må betyde at den er totalt 400W for alle udgange tilsammen, men 12Ax12V giver altså kun 144W som du kan disponere over i din Dual lader.

Hvis du så sætter dine 2 stk 2s til at lade som eet 4s. Så vil den nominelle spænding være 3,7x4 = 14,8V og da du havde 144W, så bliver din ladestrøm: 144/14,8 = 9,7A, altså ikke engang 2C !!
    Og dermed kommer du ikke i nærheden af de 30 min for en opladning.....

Dette er naturligvis teoretiske tal, virkningsgrad og tab er ikke med, og vil yderligere forringe resultatet.

Min erfaring med disse PC-PSU er meget varieret, lige nu har jeg 2 hvor den ene er stemplet 13A men cutter ud ved 4A, den anden er stemplet 17A, og cutter ved 14A. Dem jeg har været igennem holder aldrig hvad der er skrevet på dem.

Mit billigste råd er at se hvor mange Volt, din Hyperion lader kan tage på Indgangen, og så lave flere PC-forsyninger om til at sidde i Serie, f.eks. 2-3 stykker for at komme op på 24-36V
    Husk at strømmen for den mindste sætter begrænsningen for dem alle. I dette tilfælde de 12A, så sætter du en mere i serie, vil de tilsammen højst give 24V 12A (Hvis den anden også er 12A eller større)
    Så er du oppe på 288W ladepower.

Ellers er den eneste rigtige vej at få en anden PSU, igen se spec. for din lader, hvad er max. input Volt, og få fat en en der passer, men 1000W PSU'er kommer altså ikke for småpenge.

Det vil IKKE hjælpe dig en hat at købe 2 mindre 10A ladere. Du HAR kun 144W at gøre godt med.
    Det vil aldig give dig mere end en max ladestrøm på: 1stk 2s 144/7,4 = 19,5 A eller 4s: 144/14,8 = 9,7A

Du bliver nødt til at forstå at det er WATT-input = WATT-output, og ikke A !!

Håber det hjælper, Mvh. Bo.

• #8   19. maj 2014 Hej bo ikke sikkert det holder. Men på den står der bare 400w og så er der forskellige A alt efter hvilken volt man vælger og ud for 12 v står der 12 A. Men det er meget muligt at de tal ikke hænger sammen smiley
    har forstået det med wat. Var bare i tvivl om A ville være til rådighed på begge kanaler på samme tid eller også skulle deles på de 2 hvis man kørte på dem begge.. fakta er jo så desværre at jeg intet kan bruge den strømforsyning til så..

Mikeal det er en Hyperion 720I DUO 2x20A og 2x500w output

• #10   19. maj 2014 Hej Morten.
    Det er normalt at PC-PSU skriver det samlede antal Watt de kan levere (400W) hvor det så med småt er udspecificeret f.eks. 12V 12A.
    Dvs. at du har 144W du kan disponere over, enten fyre det hele af i een kanal, eller dele det i 2.

Jeg kan læse i spec. at laderen kan klare 28VDC input, så den gængse størrelse vil være en 24V forsyning.
    For at levere 1000W ved 24V, så du så have 42A til rådighed !

Se evt. her i Markedgruppen om der er nogle konverterede PC-forsyninger til ca. 100,-
    Så kan du trods alt få det dobbelte ud af den, sammen med fleksibiliteten i 2 kanaler. knap 300W er altså stadig en god ladeeffekt.

Du kan evt. PM mig, hvis du er interesseret. Jeg er lige ved at tro jeg har en PC-PSU. Men skal tjekke fjernlageret smiley Mvh. Bo.

• #12   19. maj 2014 til # 7

Er helt enig i din anbefaling Bo.

Du har dog anvendt cellernes nominel-spænding i udregningen. I praksis oplader den jo op til cirka 4,10 - 4,15v pr celle før den skifter fra constant-current til constant-voltage.
    Ergo lader den med full power op til cirka 16,5V på en 4s pack og det betyder du kun kan lade med 8,7A inden for rammerne på 144W. (og det er endda lige til grænsen)

Som sidebemærkning bruger jeg selv en MuchMore Power Master Legend 2x22A psu. Den virker suverænt og vil kunne levere cirka 275W pr kanal. Men din lader har jo kun een tilslutning og jeg ved faktisk ikke om man kan koble psu'ens to kanaler i parallel således man ville kunne drive omtrent 550W ud af den. Men værd at undersøge.
    Den fylder nemlig ikke meget.

• #13   19. maj 2014 #12
    Ja, jeg ved det. Gad ikke regne om, og jeg tror ikke det betyder det helt vilde for det samlede tidsforbrug.

#11 Det er et rigtigt godt bud på en kraftfuld PSU. Og laderen vil også kunne køre på den. Dog skriver Hyperion at for at kunne hive de 2x500W ud af den skal den fødes med 24-28V og 1300W!
    Så jeg vil sige 2 stk af dem i serie, så er der dælme et godt ladesæt.
    Desværre skriver Hyperion ikke hvor meget effekt-output man kan forvente ved 12V input spænding smiley

Morten K: Jeg har en PC-PSU du må få. Synes squ næten det er synd du ikke får mere glæde af din lader. Så kan du trods alt sætte den i serie med den du har, og så prøve hvor meget du kan hive ud af dem.

2 betingelser:
    1) Du betaler fragt + emballage.
    2) Du bortgiver noget RC-grej som en anden får glæde af her på RCG. Du bestmmer selv hvornår og hvor meget, men en der er i knibe og noget du kan undvære. Måske selvsamme PSU, hvis du skifter til en større.

Giv det videre.

Mvh. Bo.

• #14   19. maj 2014 God stil smiley

• #15   20. maj 2014 Ja flot tilbud.. jeg tror dog jeg vælger at forsøge at lade handlen gå tilbage hvis han vil være med til det, da jeg kender ham. Hvis ikke sælger jeg den nok. Jeg føler den er overkill og synes den fylder for meget, har så rigligt at slæbe på til løb.. det er mit første år med 1/8 el bevæger mig normalt kun på nitro senen, så måske jeg fotryder en mindre lader, når først jeg for lidt styr på hvad man har brug for. men lige nu synes jeg bare alt det lort fylder for meget smiley

Kommentér på:
dobbelt lader hvor mange amp strømforsyning

Annonce