Multirotor politianmeldelse. Multirotor politianmeldelse.
Var taget ud med en Kammi (E-Maxx) og min Savage for at optage lidt drive-by action scener.
Vel nok halvvejs kommer en patruljebil og stopper morskaben.
De har fået en anmeldelse at "nogen" har følt sig krænket, da den (Multirotor) havde kamera med.
Nuvel.
Vi fløj ikke særligt højt 20m max. og ikke særlig længe da der var meget vind.
Ikke ind over private grunde.
Politiet tog det helt køligt, meget venlige og vi havde en god snak.
Sønnike fik også en gennemgang af gearet i patruljebilen.
Søm-spikes, håndjern, DNA og hvad har de.....
Enden på det, var at vil skulle sikre at vi var "Godt væk" fra private områder, eller flyve uden Cam.
Personligt tror jeg mere det drejer sig om støj-gener, da jeg har fløjet samme sted de sidste par aftener.
Træls at anmelder ikke lige selv kom over så vi kunne få dialogen, for var det støj kunne jeg jo bare stoppe ved 20-tiden eller noget.
Men istedet farer man til "krænkelse" paragraffen og tilkalder Politiet.
Nuvel, jeg vil ikke være til gene, så jeg rykker bare 20m længere væk på en fodboldbane. Der er bare ikke de fede hop.
Mvh. Bo.
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
Det er dig/jer der generer andre, ved at flyve hverdag det samme sted, hjemme i jylland havde min gamle far, givet sådan en et 7'er hagl med bøssen, hvis sådan en fløj ud over marken.
Husk på nogle føler sig generet hvis naboens kat pisser i haven, andre hvis ddr hænger droner over hovedet på dem.
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 26 Svar: 78
Jeg er enig i at det ikke er fedt at få en Drone i hovedet. Problemet er vel nok, hvad er den præcise afstand til "I nærheden af"
Et sammenligningsgrundlag kunne være de scootere-30 som drøner rundt.
Oddset for min datter bliver klippet af sådan en er langt større.
Scootere kører jo så også på offentlig vej, ligesom jeg gjorde det på offentlig grund, med Multirotoren.
At jeg flyver samme offentlige sted er vel ikke forskelligt fra scootere der kører på samme vej frem/tilbage i en evighed ?
Hvis jeg flyver over en privat mark er han da i sin gode ret til at plaffe den ned. Men dette er ikke tilfældet. Igen, en offentlig plads.
Yep, genereret kan vi alle blive af et eller andet.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
En drone kan jo reelt stikke af og gøre skade langt væk.
Hvis vi bare overholder loven alle sammen så genere vi mindst muligt hinanden
Reelt må du ikke flyve nogle steder uden særlig tilladelse, og sker det i kommercielt øjemed er straffen endnu hårdere
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Civil-luftfart/Flyveoperationer/Luftfartserhverv/Unmanned-Aircraft-Systems-UAS.aspx
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 26 Svar: 78
Tak for din besked.
Så vidt jeg tolker dit link, så skal jeg holde mig 150m væk fra bymæssig bebyggelse, og max. 100m op.
Og iøvrigt bare tage alm. hensyn. (Groft sagt)
Men jeg synes ikke at kunne læse jeg skal have en særlig tilladelse til at flyve når min startvægt er under 25kg ?
Mvh. Bo.
jan 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
okt 2010
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 363
Herudover mener jeg at de generelle regler siger at man godt må fotografere/filme i det offentlige rum, også uden tilladelse fra de personer som evt. kommer med i billedet. Dog skal man have tilladelse hvis man fokuserer specifikt på enkeltpersoner.
Det samme må vel gælde for optagelser via en drone?
okt 2010
eftersom du filmer oppefra med en drone, så filmer du om du vil det eller ej ind i på privat grund( hvor man lovmæssigt kun må sikre sit privatliv med 1,8m hæk/hegn) derfor 150m reglen..
Multirotor politianmeldelse.