3.045 visninger
|
Oprettet:
RC på BMX baner {{forumTopicSubject}}
Hej RC folk
Vi oplever i stigende grad, at folk med RC biler kører på BMX banerne rundt omkring på Sjælland. Desværre ødelægger RC biler belægningen på vores baner, så det ville være rigtig fedt, hvis i ville finde andre steder at køre.
Jeg ved at nogle RC folk mener at de ikke ødelægger vores baner, og at de har ret til at køre på dem. Disse personer må vi desværre melde til politiet
Mvh
Christian Korsager
feb 2014
Følger: 7 Følgere: 13 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 783
Derudover skal man vel have en form for anvisning, om at det kun for bmx cykler, før at man kan lave en reel politianmeldelse, på at man ikke må befærde sig på et kommunalt anlæg.
feb 2014
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
feb 2014
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
Det er da helt fair at bmx drengene ikke ønsket biler på deres baner, de har brugt tid og sved på at bygge de baner,.
Jeg ville da helle ikke bryde mig om bmx cykler på en rc bane.
Jeg ved flere onroad baner er plaget af scooter køre på de små rc baner.
Om det er kommunalt eller ej, så hold jer væk, vil i hoppe så byg jeres egne hop.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 65 RC-enheder: 55 Emner: 85 Svar: 1.579
Lav jeres egen klub, byg en fed bane, opbyg fællesskabet, få støtte fra kommunen, vær stolte over den store bane i får opbygget, vedligeholdt af jeres kontingenter !
Og husk så ikke at knurre over dem der kører gratis hver dag når i ikke er der, som syntes de har samme ret som jer, men mener det er ok at nasse på andres slid, slæb og kontingent er helt ok!
feb 2014
Derudover har jeg på ingen måde i sinde at skulle ødelægge noget for nogen som helst, jeg synes bare at det virker mærkværdigt at vi ikke kan låne en skide bane i en halv time en sjælden gang imellem. specielt med den omtanke at banen er bygget på en offentlig ejet grund, betalt af blandt andet mig selv og maaange andre. Jeg har fuld respekt for dem som passer på banen og har gjort noget ekstra for at den kunne lykkedes, derfor vil jeg også meget gerne passe på deres bane, og lade være at lave store donuts og lign. derudover vil jeg med glæde rydde op efter mig og sørge for at alt er pænt inden jeg går. Men fuuuldstændigt at lade være at køre der, kan jeg ikke helt se grunden til. Medmindre der direkte kommer en dokumenteret grund til at det ødelægger anlægget og frarådes! Normalt ligger det mig ikke til at være på tværs, men lige i dette tilfælde synes jeg bare det er et for tamt argument at det skulle ødelægge banen. Det kan jeg på ingen måder forestille mig.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 74 RC-enheder: 104 Emner: 78 Svar: 1.604
Om BMX banen bliver ødelagt eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer for, men der er nu et relativt stort antal af RC klubber, så brug dem, betal kontigent der, og vær med til at udvikle RC sporten på et sted med ligesindede, hvis det er bane man vil køre på.
Personligt klarer jeg mig fint med haven, skoven og omkringliggende marker/grønne områder, men har da 2-3 offroad baner inden for 30 minuters kørsel, så ingen undskyldning for ikke at bruge dem, hvis det skulle blive interessant.
jun 2008
Hvis du bor i lejet hus, lejet af kommunen, så må vi andre også gerne bruge det når du ikke er hjemme? Vi skal nok undlade donuts på din sofa!
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 363
For så vil jeg tag kontakt til politiet og spørge om de er enige i at det er en lovovertrædelse at lege med en fjernstyret bil på et offentligt tilgængeligt og offentligt ejet område. Det tror jeg næppe de er.
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 111 RC-enheder: 22 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 830
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Det kan godt ske du syndes det er super fed at ødelægge andres baner her under BMX baner.
Nu kører jeg selv i Skanderborg RC klub og lige ved siden af vores banen ligger Skanderborg BMX klub som flere gange er blevet ødelagt af sådan nogen som det.
Holder dig nu til de baner der er bygget til RC biler, i Skanderborg RC syndes vi heller ikke det er sjovt når der har været ATVér inde på vores anlæg for de ødelægge en hel del.
Prøv at vend din tanke gang om, hvis det nu var dig der havde bygget et super fedt RC anlæg/bane vil du så ikke blive sur og trist over hvis du vær gang du ville kører på banen skulle bruge flere timer på at gøre banen klar igen. Du ville jo blive sur over hvis der gang på gang havde f.eks ATVér på banen, vil lige sige at banen er ikke ret brugbar efter en gang kørsel men ATV
maj 2013
Fatter i det hele taget ikke denne diskussion: at påstå at en lille rc-bil laver skader på nogle bunker stampet jord er simpelthen for tåbeligt.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 65
Men det er selvfølgeligt ikke sikkert at alle klubber har det sådan. Men kontakt klubben/kommunen og spørg dem.
maj 2013
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
Et par stolper på tværs af banen skulle kunne gøre det.
Dem som så er medlem med deres cykle, kan får udleveret en nøgle.
Husk at låse banen af efter brug.
Problem løst.
feb 2014
Vi kommer ikke meget videre med den her diskussion, den har sikkert også været der før
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Men hvis den ikke bliver brugt mere er det jo en anden sag
Kan med 1000% sikkerhed sige at der ikke er en eneste BMX klub i hele verden! som vil have RC biler på deres bane, da det kun tager en RC bil rundt 10 min at ødelægge belægningen som der bruges helt vildt mange timer på at hold jævn, så der kan køres stærkt på cykel.
Hos os i Skanderborg melder vi det til politiet som hærværk.
Det var det sure opstød, syntes lige jeg vil give dig en stor tommes up for at spørge først
Søg i stedet de anlagte baner og etableret klubber. Der er nogle at dele den fede hobby med, som RC biler er.
Hilsen Bane ansvarlig i Skanderborg BMX klub og Formand for Skanderborg RC
jun 2008
Det er kommunalt eje, men der er lavet en aftale med en forening om de har brugsretten til banen. Vil andre gøre brug af deres brugsret må man søge dem om lov.
Svømmehaller er feks. også kommunalt eje, må man så godt svømme og lege med RC-både udenfor lukketid fordi de er betalt af skattekroner?
Dem som er medlem i klubben betaler kontigent der går til vedligehold, udvikling osv.. At andre så bare bruger deres område som de har brugsretten til er ikke ok. Der bliver man nødt til at lave en aftale!
Find jer nu et sted hvor I velkomne!
Motorcrossklubber plejer at være åbne for at man må bruge deres område, men kun efter forudgående aftale
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
feb 2014
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Spår en stor fremtid i Pattaya med masser af lomme penge og korte kjoler.
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 268
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
Det med allemandseje er jeg ikke helt enig i. Men så synes jeg samtlige baner/klubber burde have et skilt hvor der står rc/bmx/mc/osv ikke er tilladt. Gøre det tydeligt ved indgangen og så bliver det nok kun de folk som er helt uden respekt som trodser det.
PS. Godt at høre motocross er mere åben, må søge efter nogle klubber og høre dem ad
maj 2013
Ligegyldigt hvor meget jeg nærstuderede underlaget bagefter kunne jeg ikke få øje på noget som helst som var ødelagt.
Så min påstand er at skadepåvirkning er mikroskopisk. Andre har så en anden påstand. Forskellen er at de vil blande sig i hvad jeg gør, jeg blander mig ikke i hvad de gør. Det er desværre nok meget typisk for det her land; hvis nogen gør noget andet end en selv må de være nogle dumme nogen.
Hvad angår Roskilde bmx holder jeg mig væk indtil kommunen har svaret.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Så når kommunen får et brev, og bliver opmærksom på at der er flere rc kørere som vil køre der, end der er bmx kørere, så er de jo nødt til at give rc første ret.
Så kan der komme et skilt op med at bmx kørsel er forbudt.
Det er da også pisse smart at få de vykel gutter til at bygge baner for os dovne rc kørere, og så rykke ind og høste fortjenesten
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 7 RC-enheder: 2 Emner: 3 Svar: 571
jan 2012
Følger: 22 Følgere: 290 RC-enheder: 17 Emner: 17 Svar: 652
Kender en der cykler og han var flad af grin da han hørte den påstand.
Det svarer til at nogle kører med Matchbox biler på en RC bane.
Det er bare smålige baneansvarlige som føler sig som små konger når de ikke vil ha RC på BMX baner. Så kør i bare videre og hvis I bliver anmeldt, så tag det helt roligt, og se frem til et godt grin sammen med Per politibetjent.
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 67 RC-enheder: 7 Emner: 137 Svar: 591
Det andet er sgu for nasserøvs agtigt at man ikke vil bygge baner, men godt bruge dem de andre bygger.
feb 2014
feb 2006
jan 2013
Jeg vil gerne vide hvordan den kan blive ødelagt?
feb 2006
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
I gider jo heller ikke at folk med fx scootere drøner rundt på jeres RC bane??
Det har vi prøvet i VRCR nogle år tilbage, det er ikke sjovt!
(eller hvad med en klub der bruger en stor jordhøj som kørepodie fordi der ikke lige er råd til andet. Der kommer så et par 4WD 1:1 biler forbi, der syntes de skal prøve at køre over den.... heller ikke sjovt)
En runde eller 2 med en scooter ødelægger måske ikke noget, men så snart det rygtes, så kommer der flere.... Det er jo skide sjovt for dem, præcis som en BMX bane kan være sjov med RC biler...
Men der er folk som ligger en masse tid i at lave banerne og vedligeholde dem, præcis som vi selv gør med vores baner til RC biler.
Så er det da klart at det røde flag kommer op.... Ville det helt sikkert også gøre hos os RC folk...
apr 2007
også hvis de syntes det kunne være sjovt at bruge banerne til noget andet???
Ud fra dine kommentarer så ville du nok også syntes det ville være OK, hvis du tog forbi den lokale RC klub og brugte deres baner udenfor deres åbningstid??
Så ville du endda køre på en bane er der lavet til formålet og ikke BMX.. området er sikkert også kommunalt ejet... Så er det vel OK med dig??? eller hva???
feb 2014
Og tennis klubben er privat forening. Hvor alle penge kommer fra medlemmerne, som blandt andet arbejder på kræmmermarkedet og betaler kontingent for at benytte faciliteterne. Der har jeg også hjulpet til. Selvom jeg ikk er medlem.
feb 2014
Endnu en stor forskel fra Roskilde BMX bane, hvor der absolut intet står, ikke engang på deres hjemmeside.
apr 2007
Har man ikke brugsretten, så har man ikke noget at gøre der.
At du kunne finde på at bruge en RC bane uden for deres åbningstider, bare fordi du ikke mener du ødelægger noget....
Det kan man ikke tillade sig! Det er netop den slags mentalitet der gør det ufatteligt svært at drive en klub visse steder.
Folk bruger meget tid og kræfter i klubberne for at lave faciliteterne. Så føler man sig seriøst trådt på, hvis folk bare kommer og bruger det, uden at bidrage til klubben!!! (Så er det lige meget hvem der ejer området)
Kort sagt vil jeg kalde sådanne personer nogle nasserøve!!!!
jan 2013
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
- Den primære årsag er at BMX race cykler har små hårdtpumpede 20'' dæk, så vi kan sagtens mærke de spor en RC bil laver, og det er ikke fedt når det ryster i styret.
- Derudover ligger belægningen på fx Roskilde BMX bane rigtig flot, og når der har været en RC bil forbi, ser det virkelig ikke pænt ud.
RC biler river belægningen i stykker på få sekunder, når der laves donuts. Man kan selvfølgelig lade være med at lave donuts, og dermed ikke skade banen - men alle de RC folk jeg møder, laver donuts 24/7, så det går bare ikke med RC biler på BMX baner.
Argumentet om at en 5kg RC bil ikke kan skade ift. en 90kg BMX kører, holder ikke. Det er ligesom at sige, at en 1 kilos kniv umuligt kan skade et menneske mere end en knytnæve fra en mand på 100 kilo.
Vi vil meget gerne have flere mennesker til at benytte BMX banerne rundt omkring i Danmark - bare de kører på en cykel
Jeg håber det giver mening.
Mvh Christian Korsager
Roskilde BMX Klub
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Godt der kun findes få med den mentalitet - At de bare vil nasse på andre - bare det er uden for "åbnings tid"
Blot fordi man er en offentlig klub. Så betyder det ikke at kommunen losser penge ind.
I vores RC klub har vi forbrugs retten til vores område/bane. Men ellers for vi intet af kommunen. Klubben har kun den indtægt de for fra kontingent samt sodavand/øl og pølser til vores 1-2 løb om året.
Så at folk bare vil nyde andres hårdt arbejde værk med en RC bane - Uden at vil betale gæstekørsel eller kontingent. Det er virkelig nasserig så det gør noget.
- Tror vist ikke du er velkommen ret mange steder med den mentalitet!!!
feb 2014
Jeg skrev. JA HVIS DET ER EN OFFENTLIGT BANE. Som. Feks den i Hedehusene..,
feb 2014
Du ligger ud med at spille stor og true med politi, så reagerer jeg ligeså
Som jeg også skrev havde jeg ikke tænkt mig at køre videre derude før der var kommet en afgørelse frA kommunen.,
feb 2014
apr 2007
Kan godt være du betaler skat, og derved også har lagt et par kroner der. Det har medlemmerne også... De betaler så også lige en god sjat mere, i form a kontingent. Ellers var der ingen klub..
Dine argumenter men at "der er jo ikke skiltet".... Skal der så skiltes om alt hvad man IKKE må? For sikke nogle skilte....
Hvis I vil køre på en bane med gode hop osv. så tag frobi en RC bane i dens åbningstid, og betal for et gæstekort eller medlemdsskab.
De fleste klubber har et gæstekort til en flad halvtredser. Det kan alle finde hvis de vil, eller har de alligevel ikke råd til at holde en RC bil kørende....
Vil I ikke ofre de par kroner (Du skriver selv at du kun køre en gang imellem), så må du nøjes med at køre i skoven/stranden/marker og andre områder der ikke bruges til et specifikt formål, hvor en masse har langt både penge og tid i det.
Det skader mere end det gavner for ALLE RC kører... ikke kun dit eget ry!
Men OK, efter at have set dine indlæg over det sidste stykke tid. Så tror jeg det er lidt som at slå i en dyne, at snakke fornuft til dig på det område
jun 2008
Der ville IKKE være en BMX bane, en RC bane mv, hvis ikke nogle personer var gået sammen om at danne en forening, betale et kontigent, låne penge til at lave det, betale kontigent til at afdrage på anlægget osv.. Sidder selv i bestyrelsen i en RC klub. Vores baneanlæg ville koste over en million at lave som nyt, ud over grunden som kommunen har stillet til rådighed.
Vi sparer sammen til at der om nogle år skal laves ny asfalt, som vi skal betale! (ikke kommunen). Medlemmerne i klubben betaler dette, de knokler for at vedligeholde det så vi kan få det til at holde så længe som muligt. Vi maler osv..
Hvis du gerne ville komme til vores klub og løbe på rulleskøjter når vi ikke kørte med biler, så vil jeg ikke afvise dette kunne være en mulighed, men så måtte dem som løb på rulleskøjter da også bidrage med penge og arbejdskraft for at holde anlægget kørende.
Vi har ofte besøg af "Nassere" som bare lige ønsker at kører en gang i mellem, som kommer udenfor normal træningstid og derfor ikke mener de skal betale..... Men hvorfor skulle det være ok? De kan komme på åbningsdage og betale en endags licens, så de også bidrager til driften.
Det hele denne sag handler om er... Klubberne har brugsretten til et område, de driver selv af deres egne midler og arbejdskraft. Du har ingen ret til at være på dette område.
Hvis jeg lejer et hus af kommunen til at bo i, skal jeg så også have dig rendende i forhaven med din RC bil, fordi det er kommunen der er ejer og jeg kun er lejer ??
Vil du gerne kører med din RC, så er det på rekreative områder eget af kommunen som parker og lign du må søge hen. Alternativt må du spørge pænt om lov hos private eller foreninger som har et område du ønsker at bruge!
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Kommunen stiller grund til rådighed for en klub. Her har klubben rådigheds retten.
Der er 95% af medlemmerne der bare ønsker det som dig.
Men dette gør at man alligevel skal betale kontingent for at benytte området.
Og jo, dette kan en klub uden problem kræve af dem der bruger området.
Jeg ved fra vores egen RC klub på kommunens grund.
Hvis andre ønsker sig at benytte området uden for vores trænings tider. Så skal de først ansøge kommunen om dette.
Men nu kan vores medlemmer køre 24 timer i døgnet og alle ugens dage.
Så dette gør at vi er sikker på at kommunen ikke låner "vores" område ud.
Men find da bare detn lovgivningen som siger at alle folk må bruge kommunens forenings grunde ud, selv når der er en forening tilknyttet til grunden.
okt 2011
I min tidligere dykkerklub, så købte klubben lejligheden hvor lokalerne er. Klubben får dog fortsat kommunestøtte som så mange andre klubber, skal de have åbne døre for ALLE pga det? I don't think so. Ligeledes er Kims klub (SOS) ikke noget offentligt anlæg, det er en klub som kræver medlemsskab for at dig og mig må køre der, længere er den ikke. Du betaler vel også entré for at komme ind i den lokale svømmehal - her er da tale om nærmest 100% kommune/statsstøtte til anlægget.
Jeg vil personligt elske at køre på alle bmx og rc baner, dog er jeg helt indstillet på at der skal betales medlemsskab/dagslicens hvis de er drevet af en klub. F.eks SOS er pænt åbent mht gæstekørsel, det koster en 50'er (ret mig hvis jeg tager fejl) og så kører du hele dagen og får endda lov til at oplade dine bats med deres el.
Steder som Hedehusene og Rødovre er frit tilgængelig og ikke klubber - her er der åbent og alle er velkommen indtil det modsatte evt skiltes.
Jeg tror der bliver blandet lidt rundt i utopisk ideologi og jura her i tråden...
feb 2014
jun 2008
hov jo, den kom jo her
apr 2007
Så som fx. En park/grønt område, hvor kommunen har anlagt det til fri afbenyttelse af alle. Og ellers ikke tilhører en klub som sådan??
Hvis det er tilfældet, så tvivler jeg overhovedet på at det er den slags baner som trådstarter, overhovedet tænker på...
De steder bliver jo brugt til alt muligt, så tvivler da på at nogen gider at bruge området seriøst... Netop fordi alle mulige kommer forbi
Det er jo en HELT anden snak end at begynde at gå ind på klub anlæg og tage for sig...
feb 2014
Det næste der sker er at jeg bliver truet med at blive politianmeldt fordi jeg er en satans lort der har direkte udøvet hærværk bevidst på et meget flot og utroligt dyrt anlæg.!
Det jeg siger er bare. FAIR NOK. man ikke må køre der, og om det så ødelægger banen eller ej, det kan vi ikke sidde her og bedømme. Halvdelen aner jo dårligt hvad de snakker om, de sidder og sammenligner med scootere osv..
Det jeg så fremadrettet beder den kære christian om, SÆT ET SKILT OP, hvis du har et problem, og henvend dig ordenligt til folk når du ikke selv har gjort dit arbejde ordenligt selv..
Jeg skal med glæde tage derud og tage billeder af banen, så man kan se hvordan det ser ud derude. det er ikke just klar til et særligt prangende em
(banen er dog okay, som det eneste)
hvis folk mener at jeg er idiot i mit hoved, og at man ikke skal sætte skilte op alle steder, men at man skal tænke selv..
jan 2013
Til jer andre, HVORFOR ikke bare bygge nogle hop selv? det tager 5 min,
https://www.youtube.com/watch?v=v3hQG_YiFq8 - here you go
feb 2014
jan 2013
Og sån er det!!
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 112 RC-enheder: 10 Emner: 109 Svar: 1.031
feb 2014
dec 2006
Nu står jeg selv, samt Christian og flere for VestAmager dirt på Plug n' play. og der er der også klare regler om at der IKKE må køres med RC biler overhovedet. Det er voldsomt irriterende med RC biler, når man ved hvor stort et arbejde det kræver. Det er der mange RC folk der er fuldt ud forstående overfor, men det er du jo tydeligvis ikke.
feb 2014
okt 2011
maj 2013
Hvorfor føler du behov for at skrive så ubehøvlet til andre mennesker, bare fordi de har en anden holdning til end dig selv? Det burde være muligt at debattere noget man er uenig om uden personlige angreb. Gå efter bolden og ikke manden.
Jeg anede heller ikke (før denne tråd) at det kunne være et problem at man kører med en lille rc-bil på en bmx-bane. Og jeg fatter stadig ikke at det kan være et problem. Men jeg respekterer det naturligvis hvis ejeren af et givent område ikke vil have at jeg kører der.
Så jeg må jo også være snothamrende dum og idiotisk ifølge dig. Det lever jeg nok med.
(tip: prøv at læse reglerne for god opførsel i bazoom's debatfora, hele idéen er at det skal være et rart sted at være, det bidrager dit indlæg absolut ikke til)
feb 2014
Og at han begynder er blive personlig er vel bare en bekostning af at han ikke er ældre, og ikke kan sætte tingene i perspektiv, så lad ham om det, jeg ligger ihvertfald ikke meget i det andet end at jeg lukker af,
dec 2006
Prøv som et eksperiment at smide den R/C 1:8 ud på din græsplæne og kør et par batterier flade ( du skal køre i samme spor ) så vil jeg gerne garanterer at den ikke er særlig pæn efterfølgende.
Mark - på containeren til dirtjump anlægget, står der der IKKE må køres med RC biler.
Ked af min sure opstød, ikke meningen at folk skulle blive kede af det Men nu har jeg læst med for mange gange om den uforståelige holdning til arbejdet i, at lave en bane og gerne vil have den bliver brugt til det den er beregnet til.
dec 2006
Kom ud på banerne og snak med os i stedet, vi har flere gange givet lov til at folk kan køre der, hvis de derimod er friske på at komme og hjælpe med velligeholdelse af banen på andre tidspunkter, og ikke kun lige feje lidt efter de har kørt.
Som det lyder i dirtjump/bmx verdenen .. NO DIG NO RIDE.
feb 2014
held og lykke i din færden i det store liv med den holdning til andre mennesker,. "Hvis de ikke tænker som dig så er de idiotiske, og inhabile"
RC på BMX baner