967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Magnus Y
Magnus Y
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 5

Langsom acceleration/ No wheelie Langsom acceleration/ No wheelie

Hey folks.

lidt Hurtig info:
Har en Hpi e-firestorm 10t hvor jeg har byttet esc og motor ud med dette sæt:
http://www.ebay.co.uk/itm/anti-fake-code-EZRUN-COMBO-B4-5-5T-6000kv-Motor-60A-V2-ESC-RC-1-10-Car-/230994462473?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item35c857c709
Købt hos morfars.dk, men de har den ikke mere.

altså esc: 60 amp motor: 5.5 6000kv bil: e-firestorm Kontroller/transmitter: original gammel model [ikke 2.4 ghz] kan ingen gang huske hvad den slags heder.

Den har en ganske god topfart med lipo 2s. Men føles lidt som der går et (meget) lille stykke tid før den rigtig trækker = altså den stejler heller ikke. Ikke at jeg vil ha den til at stejle hele tiden, (men det ser nu gejl ud) men selv når jeg strammer koblingingen helt ind vil den ikke rigtig op med snuden. Nogle gange når man kører med mellem gas og så gir fuld hane stejler den sygt!!!

Men er det bare fordi at den skal ta så mange omdrejninger med det lille 15t tandhjul jeg kører med. (for at den store motor ikke bliver fucker varm)

Eller er det andet der spiller ind, mistænker lidt hele forbindelsen mellem transmitter --> reciver --> esc til at være rimelig ringe (origanal transmitter) Vil jeg få en bedre forbindelse vis jeg investerede i et 2.4 ghz sæt??? eller skal jeg skifte til en mindre motor, måske en 4000 kv og så større tandhjul????

please help out boys smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langsom acceleration/ No wheelie
  • #1   15. jun 2014 Prøv sætte program kortet til og tjek settings.
    Der er en der omhandler start punch - altså hvor hård accelerationen skal være, sæt den længere op.
    Tjek punktet timing den står måske til 15, prøv sæt den til 0.
    Skulle give mere bund men ringere top fart, lyder ikke som om top farten er problemet.

• Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #2   15. jun 2014 Det kunne godt tænkes at være batteriet der er flaskehalsen. Hvis ikke du kan hive nok ampere ud af dit batteri begrænser det accelerationen, mens topfarten hænger sammen med spændingen. Ved du hvor mange ampere dit batteri leverer?

• Magnus Y
    Magnus Y Tilmeldt:
    mar 2011

#3   15. jun 2014 Der står 25c-35c ;/

• #4   15. jun 2014 Og mah?

• Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #6   15. jun 2014 25C*6ah = 150A - det lyder umiddelbart af ret meget, men gad vide om ikke en 6000kv motor kan peake noget højere?
    Nu hvor jeg tænker over det så er 6000kv da ret mange omdrejninger så du har nok ret i at det er værd at prøve med en motor med lidt mindre kv. Prøv først med samme pinion, 15T, det skulle gerne give mere bundtræk. Hvis den ikke går på baghjul der, så må det være batteri eller din slipper clutch (ok, du skriver den er strammet helt ind)... Det er nok noget med at prøve sig frem desværre.

• #7   15. jun 2014 De kan levere rigeligt ! Har selv samme batterier.
    At de er for dyre osv ved Moffes er en anden historie.

Tjek settings på esc og vend tilbage

• #8   16. jun 2014 det der motor sæt er til en onroad bil,
    den esc er ik beregnet til mindre end en 8,5 turn motor nå den skal i en offroader med 2 cellet lipo og en 13 turn med 3 cellet lipo,
    det står tydeligt i beskrivelsen længer nede på siden,
    og alle plejer os og sige at så lavt turn motor skal man aldrig bruge i en offroad bil

• #9   16. jun 2014 60A Speed Controller
    1.1 Output: Continuous current 60A, burst current 380A.
    1.2 Input: 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3 cells LiPo.
    1.3 BEC Output: 6V/1.5A.
    1.4 Resistance: 0.0007 Ohm.
    1.5 Motor Supported: Sensorless Brushless Motor
    1.6 Suitable Brushless Motor:
    "" With 4-6 cells NiMH/NiCd or 2 cells Lipo: On-Road=5.5T, Off-Road=8.5T;
    "" With 6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo: On-Road=8.5T, Off-Road=13T;
    1.7 Suitable Car: 1/12, 1/10 on-road or off-road cars / trucks for normal race or sportful race.
    1.8 Size: 31.5mm(L) * 27.5mm(W) * 24mm(H).
    1.9 Weight: 32g(Without wires)

• #10   16. jun 2014 Om det er tilrådeligt eller muligt er to ting i min verden.
    Har kørt med 5.5 T i min gamle losi truck, motor blev varm men ingen problemer med batteri/esc ikke kunne rykke den rigeligt rundt.
    Blev kun brugt onroad og var en let offroader.

Man skulle holde øje med når motor var på koge punktet osv, og skulle ikke køre to batterier i træk.

Det var oven i købet med noget Year Racing 35 A esc.

• #11   17. jun 2014 Kan kun stemme i med Gammelsmølf. Få nu noget der PASSER til bilen.

Ellers bliver dit næste indlæg med stor sandsynlighed noget med, min Esc og/eller motor er brændt af, hvad har jeg gjort galt??

Det svarer til at smide en Formel motor i en rallybil.. Lad nu væær... 8,5 turn eller mere, så har du bundtrækket til at smide bilen på taget, hvis det nu skal være så vigtigt.....

• Magnus Y
    Magnus Y Tilmeldt:
    mar 2011

#12   22. jun 2014 hehe ved det godt drenge.
    Ved at være 2,5 år siden jeg har købt den, og har ikke kørt med den i 2 år [skole ;( ]

Har endelig også været lidt på udkig efter en 8,5 turns motor. (fejl køb, men tog udgangspunkt i megen grundig indlæg på morfars blog (kan ikke finde den mere) som testede mange forskellige ezrun motore, og de sagde at vis man ville arbejde for det, så kunne man få mest ud 5,5 t over bl.a 8.5t) så unge naive mig købte 5,5 t og fik aldrig sat mig ind i det.

Men ja bevares den bliver da lidt varm, men synes faktisk den kører ganske fornuftigt, (hurtig) og efter at jeg har fået retter på settings også accellere pænt, (dog kan man godt se det på topfarten at der er blevet ændret på timing)

Men den wheeler meget mere nu, men tror at jeg vil anskaffe mig et 8,5 t og så beholde esc'en. men man KAN køre med 5,5 t. og den alligevel kørt halvt meget med den ;/

men mange tak for kommentarende smiley

• #13   22. jun 2014 Super med en tilbage melding ... Det er de færreste der gider

• Magnus Y
    Magnus Y Tilmeldt:
    mar 2011

#14   22. jun 2014 Respektløst ikke at gøre smiley Ikke så sjovt at sætte sig ind i nået uden at få en konklusion på det smiley

• #15   24. okt 2014 jeg tror jeg har et motor setup mangen til dit.

hpi firestorm el version meget gammel model.
    ezrun 5.5t 6000kv motor
    100a esc uden navn
    3s 6500mah 50c turnigy lipo.
    spurgear 87t
    motor gear 17t

min firestorm ryger på ryggen ligegyldigt om den står stille, ved 25% eller 50% gas. har ikke prøvet ved 75% pga den når udenfor rækkevidde af senderen før jeg kan nå det.

men det er helt klart det forkerte motor setup til den bil.

som sagt tidligere formel1 motor i en rally bil passer ikke sammen.

er selv ved at finde et mamba setup der passer.

• #16   24. okt 2014 Det her med om en motor er til offroad eller ej er altså lidt misforstået. Motoren kan ikke mærke om den sidder i den ene eller den anden bil. Det er det samlede setup der er afgørende.
    En elmotor fungerer ikke som en brændstofmotor, så argumenter om bundtræk er også ved siden af. En elmotor trækker altid med det samme ved alle omdrejninger. Med mindre selvfølgelig man har stillet på punch. En karburator i en brændstofmotor er optimeret til forskellige omdrejningstal, ligesom indsugning og ikke mindst udstødning spiller en rolle. Særligt i en totaktsmotor.
    I en elmotor aktiverer man et magnetfelt i samme øjeblik der løber strøm i vindingerne.
    Hvis man sætter en motor med meget høj kv som i dette tilfælde skal man med samme spænding have en tilsvarende lavere gearing. Så vil effekten blive tilsvarende. De vigtigste parametre vi kan skrue på er spænding, kv og totalgearing.
    Diskussionen minder om den om hvilken motor man skal have til fx at trække et tungt læs, fx campingvogn. Det er effekten, altså hk, der afgør hvad man kan trække. Mankunne spænde en racermotor på 450hk foran en sættevogn og den vil trække den nøjagtig som en 450 hk MAN Dieselmotor. Det er andre årsager der gør at det er store dieselmotorer man benytter først og fremmest holdbarhed.
    Jeg går som tommelfingerregel altid efter det laveste kv og højeste spænding som er praktisk muligt, men det er af andre årsager. Et eksempel er min slash der har fået 2400kv og 3s istedet for det originale 3500kv og 2s. Effekten er nogenlunde den samme i de to. Men jeg kan opnå samme effekt med lavere strømtræk, som jeg foretrækker.

Mvh Nicolai

Kommentér på:
Langsom acceleration/ No wheelie

Annonce