{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

god billig Onroad til udendørsbrug {{forumTopicSubject}}

Hej I kloge mennesker.

jeg går med overvejelse om at lave en 1/10-1/8 onroad bil til udendørs brug. det vil sige at den skal kunne fungere fornuftig på asfalt af alle typer. er der nogle der har nogle gode forsslag til hvordan sådan en skal bygges op. Jeg vil meget gerne samle den selv fra bunden, og gerne af dele fra forskellige typer biler. tænker det kunne være fedt at undgå kit-biler, men sikkert også meget svært og dyrt smiley . det skal være EL smiley

håber i har nogle gode forslag og input.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god billig Onroad til udendørsbrug
  • Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #1   29. jul 2014 Jeg hyggede mig engang med at bygge en gammel nitro buggy om til en 1/8 rally el-bil. Kortere dæmpere, hjemmelavede karosseriholdere og meget tyk olie i midterdiffet. Den var ok sjov at køre med og kørte fint på både grus og asfalt. Jeg er selv ret glad for 1/8 størrelsen, der er en del mere vægt og voldsomhed i bilen, men det kan jo udmærket være en ulempe afhængig af hvor du vil køre. En tungere bil er farlig for børn og kæledyr... En anden ulempe er at el er meget dyrere i den størrelse, også batterier og dermed lader - det løber hurtigt op. 1/10 er meget billigere og udvalget faktisk også større.

• #2   29. jul 2014 Ja jeg har kigget lidt rundt idag og må sande at det nok bliver 1/10 str. der er nemmest at have med at gøre grundet pris og udvalg. Jeg har kigget særligt på tamyia m-05 pro blue, som jeg kan se kan købes for 1500 kr. men ved ikke om den kan tåle ujævnhederne. Det jeg i første omgang vil bruge den til, er en oval bane der ligger på amager. den har den rette str. men asfalten er ikke specielt smooth.
    jeg tænker at jeg måske er bedre stillet hvis jeg tager udgangspunkt i en slash. delene er relativ billige og jeg har en BL motor og esc der passer dertil, så skal jeg bare finde ud af hvilken type dæmpere der skal bruges får at få frihøjden ned.

• Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #3   29. jul 2014 Hvad med en 1/10 rally? Den klarer ujævnheder. Eller en eller anden brugt 1/10 herfra og så hæve frihøjden.

Kommentér på:
god billig Onroad til udendørsbrug

Annonce