{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Nicklas H
Nicklas H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp, vil selv bygge motor til RC. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg er helt grøn på dette området, men har sat mig for, at bygge min egen RC.

Problemet er, at jeg gerne vil bygge HELE bilen, også motoren. Har dog problemer med at finde en on road med nitro eller benzin, hvor motoren ikke er bygget på forhånd.

Håber i kan hjælpe da jeg rigtig gerne vil i gang med mit nye projekt.

På forhånd tak. smiley
PS. Jeg har vedhæftet et link på en RC så i kan se hvilken stil jeg går efter.

http://dk.midhobby.com/produkter/485-fg/12395-fg-sl-08-510-porsche-gt3-rsr-rtr/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, vil selv bygge motor til RC.
  • #1   23. aug 2014 Bygge som i samle., eller som i at bygge ud fra en klods metal.

• #2   23. aug 2014 Du skal. Adskille motor, og samle den igen..

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    aug 2014

#3   23. aug 2014 Tommy, hvis det er muligt vil jeg gerne lave det ud fra en "metalklods". Der skal dog være tegning og mål på til motoren.
    Hvis det ikke er muligt, så i det mindste købe en motor der skal samles. (lidt ligesom en dampmaskine som man kan købe).

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    aug 2014

#4   23. aug 2014 Brian, det er ikke helt det samme smiley

• #5   23. aug 2014 Køb en blok aluminium og sæt en snor i den - så kan du trække lidt rundt med den og sige brum brum smiley

Med mindre du har adgang til et maskinværksted, er det utopi at lave sin egen motor.

Gør som Brian foreslår, skil motoren ad og saml den igen. Du kan evt. ridse lidt i stemplet, så der er lidt at komme efter næste gang.

• #6   23. aug 2014 nu skriver du selv at du er helt grøn... så vil jeg mene at det er projekt du ikke skal ud i.. det bliver dyrt og bliver med garanti aldrig færdig.. jeg ville skille og samle et par motorer ad hvis jeg var dig i stedet.. det er en kæmpe proces at fræse og dreje en motor, Man kan eventuelt selv laver stempler til det halve i pris.. men selve motoren gad jeg ikke bruge meget tid på... men resten af bilen kan du roligt gå i gang med... smiley

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    aug 2014

#7   23. aug 2014 Jeg sejler som Maskinmester og har derfor adgang til diverse maskiner. Så vil sagtens kunne dreje og fræse. Men kan godt høre at det ikke er lige til, så jeg må hellere købe en og skille motoren ad.

Har i nogen gode råd til en nybegynder. ? smiley

• #8   23. aug 2014 Rart med en kollega... dog er det mange år siden jeg var på søen.

Vær meget renlig når du adskiller og især samler. Tolerancen imellem cylinder og stempel er bedst at sammenligne med en dieselpumpe.

• #9   23. aug 2014 ej da hvis du er uddannet burde du nok kunne fræse en motor ud... det er da gjort før af mange... men tegninger finde på nettet du skal bare selv Google... er det oki?

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    aug 2014

#10   23. aug 2014 Tak for hjælpen smiley jeg må finde nogen tegninger og begynde med motoren smiley

• #11   23. aug 2014 Start med at få fat i en motor... Du er nød til at have en at kigge efter hvis du går i gang med at fremstille en selv, selvom der imo ikke giver nogen som helst mening at bruge en formue på at bygge en dårlig kopi af noget som kan købes færdig.
    Så hellere bygge 2 eller 3 motore sammen.. eller noget smiley

• #12   23. aug 2014 Brian S - Pointen ved alt det her er vel at få dækkes sit underholdningsbehov ^^ -

Og hvis han synes det sjove ved rc er at skrue og f.eks lave sin egen motor, så er der vel meget god mening i det, selvom det både tager længere tid og er dyrere end at købe en færdig smiley

• #13   23. aug 2014 Det første du skal gøre er nok at sætte dig ind i hvilket materiale, der kan bruges til hvad. Jeg kunne forestille mig at en vis hærdning nok kommer på tale eller noget legering/belægning af en eller anden slags.

På en Nitro motor - ABC - Aluminum Brass Chrome. Stempel af aluminium, foring af messing og sliddelen i cylinder er belagt med chrome.
    Sæt igang smiley

Du kan ikke lave noget der bliver bare halvt så godt som det der eksisterer - selv efter 200 arbejdstimer.
    Hvis du mangler hobby projekter til søs, så købe dig en trail bil, og fræs dig lidt lækkert grej. Aksel huse, transmission hus, kofangere osv.

Kommentér på:
Hjælp, vil selv bygge motor til RC.

Annonce