1.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Esbye
Esbye
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46

Anbefalede brands Anbefalede brands

Halløjsa

Jeg er igang med at lede efter min første rc, og er i den anledning blevet anbefalet HPI, Losi og Traxxas (inklusiv latrax selvfølgelig). Men der må da være flere mærker at gå efter?

Min første rc skal være offroad, elektrisk og have mange muligheder for opgraderinger og også gerne noget lir smiley

Størrelsen er jeg lidt i tvivl om. Har indtil videre kigget en del på de små biler (losi's mini'er, latrax Teton og lignende) men jeg er blevet lidt usikker på om udvalget af dele til disse biler er begrænset.

Kort sagt: midlerne er begrænsede til min første bil, så det skal helst være det helt rigtige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefalede brands
  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#1   14. sep 2014 Hvordan med Maxam og maverick?

• #2   14. sep 2014 I forhold til Hpi, Losi og Traxxas, er Maxam noget møj.. så hold dig væk fra dem.

Hvis den ska opgraderes over alle øre, er en Traxxas et fint valg, da der findes et hav af option dele til dem, dernæst kommer Losi, som selv laver en del og så en masse andre som laver dertil..
    Hpi har jeg ikke den vildeste erfaring med, og for mit vedkommende, går jeg en god cirkel udenom..

Hvis det skal være en Mini, så er der somsagt Mini SCT, mini 8ight, og mini 8ight-t fra Losi.
    Et valg fra Traxxas ku være Slash,E-Revo eller Rally. En summit syntes jeg virker som en slags mutant, men det er slf. En smagssag.

• #3   14. sep 2014 Losi's mini 8ight kan du bygge til et alu monster smiley

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#4   14. sep 2014 Vil det sige at der ligeledes er mange dele til en Latrax Teton?

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#5   14. sep 2014 Ja mini 8ight's ser ud til at j mange muligheder smiley

• #6   14. sep 2014 Gør dig selv et tjeneste find et budget på hvor mange penge vil du bruge, hvad størrelse vil du have at din bil skal være. Vil mene at 1/10 er det mindst du skal købe. Husk at reservedele skal være nemme at få fat i. Skal du køre bane er der andre ting der er i spil, der tror jeg mugen og losi er det du skal kigge efter

Det nemmeste er at købe rtr, men det koster alt fra 1000kr til 6000+ yderligere skal der købes lader og battarier.

Tror at du skal købe brugt, der findes mange biler på rcg. som du kan få relativt billigt.

Har selv en e revo 1/16 og den fin til kørsel på vejen, parkeringspladsen osv. men ikke til så meget andet.

Traxxas e maxx kan opgraderes til det uendelige, prøv at se på rc-forum og evt her på rcg.

Hpi er ogå et godt mærke hvis du vil have offroad.

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#7   14. sep 2014 Jeg vil helst købe nyt her den første gang.
    Jeg er nok ude efter en god allrounder jeg kan ha det sjovt med, og tage med de fleste steder og køre. Asfalt, strand og skov. Måske endda lidt bane hvis jeg skulle komme forbi sådan en en dag smiley
    Som du også nævner skal den selvfølgelig være RTR.

Budgettet kender jeg ikke endnu. Men det bliver ikke over 2000.

• #8   14. sep 2014 Hvor begrænsede er dine midler?
    Hvad med at købe brugt?

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#9   14. sep 2014 Den første bil skal være ny.

• #10   14. sep 2014 Ikke for noget tror det der svært at få noget "godt" nyt rtr for 2000kr, hvis der skal være lader og battarier med. Man kommer som oftest ud for at man lige skal have ekstra battarier og ekstra dele osv. Mener at flere har nævnt det i andre tråde alt kan gå i stykker.

Men med 2000kr er dine muligheder begrænsede, tror at det i en eller anden forstand og i længden vil være bedre at købe brugt eller sætte budget op med 2000kr ved det er mange penge men tror det kan betale sig.

Der er en hpi firestorm og en atr traxxas slash herind til billige penge som kommer tæt på dit budget

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#12   14. sep 2014 Så må det være en af de lidt mindre. Latrax Teton eller en Losi eller lignende.

• #13   14. sep 2014 http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/228203/

• #14   14. sep 2014 se videoen smiley

• #15   14. sep 2014 Ellers er der jo osse den Carisma Gt10Dt
    Det en mini 1/10 (1/12) og kører rigtig rigtig godt. Selv i græs kører den forygende..
    Og den er osse nem at få dele til og batterierne er billige.

Se video, og tænk over den kun koster knap 1500 dkk
    https://www.youtube.com/watch?v=0GDZXxPAqrg&feature=youtube_gdata_player

Batterierne jeg bruger, er disse: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=36026

• #16   14. sep 2014 OG den er vandtæt og nye lejer og skruer koster intet, hvis man er doven og elsker strandkørsel smiley
    Paddledæk ser iøvrigt for fedt ud på den

• #17   14. sep 2014 Men mere for at sætte det i relief, du kan købe mi. E revo 1/16 rtr til 1000kr og det er godt brugt, der er nogle ekstra dele med.

Tror nok at jeg har brugt omkring 2000-3000kr for at få den til at køre som den gør. Og her tale vi om dele og battarier og lader slid dele der kommer med brug af den.

• #18   14. sep 2014 Vegas den er billig, men er den ikke lidt for lille til offroad

• #19   14. sep 2014 Sypsp - slet ikke, den klarer det fint, og ligger rigtig godt på græs og asfalt, nok pga. Den bløde affjedring, men hvis man vil tag store hop med den, må man lige smide en strips på dæmperne, da de dsv. Ikke er justerbare.

Og i sving ligger den osse godt, selvom den får lidt at løbe på.

Ivørigt så ligger den osse ret så fint i luften og har hverken problemer med dyk eller røven der hænger.

Men som jeg ser på det, er det en blanding af SC og buggy, men med det bedste fra begge typer. smiley

• #20   14. sep 2014 Mit bedste bud ville være en Hpi savage xs. Den er lidt dyrere ca 2600. Den vil være god til det hele undtagen bane.

• #21   14. sep 2014 Tag og køb en hbx ranger til 999 og hvis den ikke er vild nok så kan du jo skifte motor for dit budget

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#22   14. sep 2014 Den har jeg også kigget på. Kan resten af bilen holde til en kraftigere motor?

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#23   14. sep 2014 Sypsp der var ikke noget jeg hellere ville end at sætte budgettet op. Men det vil bare udsætte drømmen om en rc.
    Jeg vil rigtig gerne igang jo smiley

• #26   14. sep 2014 Salkin tror du det er muligt at få en rtr rc bil til 2000kr altså med battari og lader, hvilket jeg synes skal forstå rtr.

Kim kan godt forstå dig, men pas på ikke at kaste dig ud i det hovedløst.

Men har du lader og battarier osv.

• #27   14. sep 2014 Salkin den køre 52 målt med gps og den kan godt tåle en støre motor

• #28   14. sep 2014 Plastik, Plastik, Plastik.

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#29   14. sep 2014 Sypsp
    Nej jeg har ikke umiddelbart noget at starte ud med.
    Men en Latrax Teton kan fåes til 1299kr og det er da traxxas der laver den. Den er vel ok?

• #30   14. sep 2014 Ikke for at være besværlig det er en bil der 1/18 så den mindre end min e revo og den som vegas viser til. Jeg er glad for min e revo 1/16 den er bare for lille når man ikke gider at køre rundt på græsplænen og vejen. Det er derfor jeg anbefaler en 1/10 og ikke en mindre.

Jeg synes bare at biler der ikke er større end 1/10 er for små.

Husk også at nogle bilerne er brushed og andre brushless og dem der er brushless er meget sjovere

• #31   14. sep 2014 Kig på Losi mini 8ight
    Den er til at få til dit budget og gør det rigtig godt smiley

Generelt om options dele.
    På de lidt dyre biler / kvalites biler.
    Der er det ofte ikke nødvendig at opgradere bilerne, da de kommer med super dele der holder.
    Det er kun de billige biler som skal opgraderes for at kunne holde.

• #33   14. sep 2014 Helt sikkert kim, men lige med options dele på dyrere biler, så er det normalt kun for look eller for at få det en smuuuule stærkere, end std. (Omend det måske ikke er nødvendigt)

Men min erfaring siger mig, at opgraderinger på en rigtig billig bil, bare vil medføre problemet andet steds.. Så i sidste ende løber de billige bilers pris hurtigt op, hvilket osse ses på gensalgs værdien for diverse snipere og stealths herinde smiley

Køb noget brushed billig-bil hvis ikke du vil ofre pengene, eller køb noget kvalitet med brushless og få glæde ved holdbarheden..

Det der med at opgradere en brushed bil til brushless eller smide en hjernedød motor i en stealth, duer bare ikke... Det er tarvelige penge at spilde

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#34   14. sep 2014 Sypsp så kyosho er også et godt mærke?

• #35   14. sep 2014 Umiddelbart ja og mener også at reservedele er nemme at få fat i, kender dog ikke den bil har kun er kyosho rock force og den er hamrende god, der må være andre der kender til kyosho, men tænkte mere på dit budget og kyoshoen er bedre end den traxxas du viser til.

Ja det her rc er en værre jungle at finde rundt i.

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#36   14. sep 2014 Ja det må du nok sige smiley og derfor er det super lækkert, at der er så mange der gerne vil hjælpe sådan en nybegynder som mig smiley

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#37   15. sep 2014 Hvad med Stealth?

http://morfars.dk/products/stealth-x09-truggy-brushless-24ghz

• #38   16. sep 2014 Har ikke haft en stealth men mener og tror at det er en rc bil alle elsker at hade, det er ikke noget jeg vil anbefale. Tror nu nok der er mange der er enige i det.

Om du vil det eller ej så tror jeg at du får mere for pengene hvis du køber brugt. Din garanti gælder vist nok kun esc, motor og kun hvis det er fabriksfejl, så snart bilen har kørt et battari er der næsten ingen garantier der gælder, som man troede.

• #39   17. sep 2014 til det budget er den ensete bil du får noget ordenligt for en mini 8ight

• #40   17. sep 2014 Gør dig selv den tjeneste og vent til du har 499 mere og køb sådan en her http://www.trisdan.dk/e_revo_1_16_vxl___tq-p-1.html
    det bliver billigere for dig i det lange løb, og de 499 er hurtigt sparet i reservedele frem for at købe noget der måske er for billigt...

• #41   17. sep 2014 Tag evt. Et kig på den mini 8 Kant76 har?
    Ved godt den er brugt men der får du meget for pengene smiley
    Og så er der osse lidt penge tilovers.
    Kan ikke helt blive klog på hvad hans mangler af anlæg og lader..

• #42   17. sep 2014 den jeg har er der ikke sender eller modtager i eller lader.
    det er en race roller med motor esc servo og en masse tunings dele installeret
    2 batterier så for at køre mangler man en sender og modtager og en lader.
    bilen er nyrenoveret med nye kuglelejer trækaksler outdrives/hjulaksler.
    kort sagt den er klar til en masse tæv

• #43   17. sep 2014 Oki.. hvis det er noget for dig esbye, så har jeg en 2.4 ghz losi sender du kan få billigt og så bestil en Spektrum modtager og lader fra hobbyking, så du godt kørende

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#44   17. sep 2014 Lyder fristende smiley men jeg har desværre ikke midlerne lige pt.
    Satser på midt november smiley

• Tommy Møller H
    Tommy Møller H Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 9
    #46   20. sep 2014 Køb en Team Durango RTR som den her til 1340kr:
    http://m.ebay.de/itm?itemId=251596511144

Team Durango er seriøs kvalitet. Her med brushless motor og 2,4 GHz sender.
    Batteri og lader køber du ved hobbyking.
    Så kan du få noget seriøst grej for under 2000kr inkl lader og lipo batteri.
    Der findes også danske forhandlere af Team Durango, så den er nem at få dele til.

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#47   20. sep 2014 Hvad med kyosho?

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#48   20. sep 2014 Et blevet klogere.
    Jeg tænker at mit budget på ca 2000, kun er til bil. Jeg er (nu) fuldt klar over at der senere hen kan komme ekstra udgifter til diverse. Det tager jeg når den tid kommer. smiley

• #49   21. sep 2014 I min bog er Kyosho god kvalitet.

• #50   21. sep 2014 2000 kr er spild af penge på en komplet rtr løsning. (De er som regl heller ikke rtr - der ingen lader og batteri.) og hvis der skulle være et batteri er det som regel et skod nimh batteri.

Hvis man køber en kvalitets brushless bil (3000-5000 kr) skal der købes lader 400-1000 kr. Og et Lipo batteri 300-500kr

Du vil ærge din røv i lagser over at have brugt 2000 på en bil/lader/batteri/styring, for så kan du selv regne ud hvor god holdbarhed/køreegenskaber, vognen har til den pris.

Lyt nu til hvad folk siger til dig i denne tråd gang på gang.

- hvis budgettet er på 2000 så køb brugt men kvalitet.. Ellers gem pengene til noget andet fornuftigt

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#52   25. sep 2014 Rigtig godt bud smiley
    Har faktisk været lun på mini 8ight T længe.
    Havde jeg haft pengene pt. Havde jeg budt på den smiley

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#54   25. sep 2014 Tak skal du ha salkin. Og tak for linket!

• #55   25. sep 2014 Den koster næsten det samme fra wheelspinmodels:
    http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/228203/

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#56   25. sep 2014 Hvad koster fragten på sådan en?

• #57   25. sep 2014 20 pund

• Tommy Møller H
    Tommy Møller H Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 9
    #58   26. sep 2014 Kun 380kr mere end en Losi mini 8ight T, men i scala 1:8.
    Et bedre valg efter min mening. Og Hong nor er et velkendt, gennemtestet og vindende mærke på de danske RC-baner (det er Losi selvfølgelig også men primært med deres 1:8 biler, som jo nok er den mest udbredte størrelse på banerne i dk). 1:8 biler har generelt et større anvendelsesområde end 1:14 biler.
    http://www.modelsport.co.uk/hong-nor-ultra-lx-2e-ultimate-rtr-brushless-buggy/rc-car-products/379400

• #59   26. sep 2014 Den ser også ret sexy ud smiley

• Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

#60   26. sep 2014 Den er dæleme også lækker da smiley puha jeg får svært ved at vælge når den tid kommer smiley

Kommentér på:
Anbefalede brands

Annonce