2.131 visninger
|
Oprettet:
Køb af FG Baja Buggy/26ccm {{forumTopicSubject}}
Hey
Er på udkig efter en FG Baja Buggy/26ccm
Har set dem til omkring 5000 kr. RTR.
Hvor køber I andre den?
Helst i DK.
Har I gode steder i EU kan det også bruges.
M.vh
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 59 RC-enheder: 101 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 75
Ang de 300 kr der er i diff så er de vel ens de biler?
http://rcfun.dk/product/fg-baja-buggy26ccm-rtr-white-body-24ghz-12402/
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_272&products_id=4727
feb 2007
Ja phønix har set lidt på det.
men mange vil jo næsten ha'ny pris for en total udkneppet bil.
Dog den du link'er til ser ok ud.
Takker.
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
Den nye leopard 2 har væsentlig bedre køre egenskaber
Den koster "kun" omkring 1500 mere...
http://www.fg-hobby.dk/product_info.php?cPath=568_36_470_620&products_id=31354
feb 2007
Nej jeg er lidt ny ang. Bil
Havde bare set på sådan en FG'er så fed ud.
Pris for en ny var også ok
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 2 RC-enheder: 4 Emner: 5 Svar: 20
Ja til de priser som en brugt står til, så vælger jeg bestemt også at købe en ny Baja...RTR... Den har man da i det mindste garanti for at virker...
3995,- kan du faktisk få en ny for (dog ikke en fg)
http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html
apr 2007
Der er virkelig stor forskel på en Baja og den nye leopard model.
Vil du bare have det sjovt, og ikke går op i køre egenskaber. Så er en Baja OK!
Allround, vil jeg helt klart anbefale en leopard2
feb 2007
Må da sige den Baja så da vild fed ud, den kanne jeg da helt sikkert også falde for, ja vil endda sige den tiltaler mig mere end en FG
Pris på under 4000 kr er da helt ok.
De siger også den er fin som første bil så bestemt ikke dumt.
Kender dog en del til RC nu, har fløjet fly i 8 år (check evt. mine fly) så det er også fint der er gode servo'er og 2,4 GHz radio med.
nov 2014
Ja jeg tror også at den er en rigtig god start.... og når man engang er blevet godt kompatibel med den, så kan man jo vælge at opgradere den med 4WD, og en 30,5cc motor, det kan nemlig købes så det passer nemt på .... personligt synes jeg den er meget federe end FG modellerne (men hver mand sin smag jo).... han regner med at der kommer en ny sending af dem hjem midt i december igen (sidste sending blev lynhurtigt udsolgt)......havde siddet og kigget lidt på dine fly, og de ser jo spændene ud. Det bliver nok det næste jeg vil prøve at kaste mig over.... jeg har for en del år siden selv fløjet svævefly og ultralet (altså de rigtige), så flyvning ligger jo lidt mit hjerte nært
feb 2007
Har nu set en del på en Rovan Baja 5B 26CC og jeg kan ikke finde noget negativt omkring denne fede rc benz bil.
Så måske bliver det den og ikke en FG'er.
RC Kongen skriver at der kommer flere på lager snart.
De bliver også solgt til samme pris
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
så det kan nogen gange godt betale sig og købe kendte mærker hvor butikkerne har dele hjemme til. og tun osv. men du bestemmer jo helt selv hvad du køber.
Fg
Himoto
Hpi
Elcon
er gode mærker Bla. Benzin.
jul 2008
feb 2007
Ja kender godt ICCOM.dk og kun for noget godt, kan også godt se de har mange stumper.
Men de har de andre nu også.
Den Rovan Baja 5B ser nu ellers fin ud kontra en FG'er.
Kan jo også få en del stumper og tun dele til en Rovan Baja 5B.
Så ved nu snart ikke.
Tænker over det, men kom gerne med flere råd til mig.
Inden jeg køber.
Takker.
jul 2008
men spørg dem i iccom om kvaliteten de er ærlige og siger hvis en fg eller andet holder bedre til pengene evt.
jul 2008
feb 2007
Så den her.:
Er der nogle af Jer der kender den?
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_273&products_id=9400
HIMOTO RAPTOR 5XB BUGGY RTR 30cc 4WD
jul 2008
men Himoto er 4x4 og ligger kun lidt over FG i Pris. men måske er den du omtaler også med 4x4 og til en god pris.
jul 2008
feb 2007
Er med 4x4
Men er der nogle af jer der kender til den?
Og ja prisen er ok, samt man kan få dele til den.
jul 2008
vil anbefale den til pengene, den ville du blive glad for Himoto
feb 2007
Ja Himoto ser altså fin ud, det gør Rovan Baja 5B nu også den er dog ikke 4x4.
Og priserne er ok for de 2 biler.
Der er tilbud på en 2x2 FG'er på 4200 kr (små 1200 kr mere end en Rovan Baja 5B)
jul 2008
til de priser så vil jeg sige du får mest bil og kvalitet i en Himoto. jeg er selv fan af FG men anbefaler dig Himoto til de priser de kører nu. du finder ud af det.
nov 2014
feb 2007
Jeg kan ikke se så mange af denne HIMOTO RAPTOR 5XB BUGGY RTR 30cc 4WD herinde.
Er det fordi den er ret ny eller er der bare ikke så mange der kører med den?
Det er også lidt sparsomt på youtube.
Det er da en ok bil til prisen vil jeg mene også er det med 4x4.
Det ser ud til at man nemt kan få mange dele til den via iccm bla.
feb 2007
Ja det startede godt nok med at jeg så på en FG'er.
Men har nu mere set på noget andet også udfra det I har skrevet til mig her. Takker for det.
Der er 2 biler jeg er faldet for.
Den ene er en 2x2 WD og den anden en 4x4 WD med en 30 ccm motor
4x4 WD og 30 ccm motor er mit valg nok på denne.
Hvad siger I ?
Det er de to biler her det måske står og falder på.
Skal man købe sig en tun udstødning også? eller kommer den bare til at larme for vildt?
De skriver jo hele 30 % mere power bare på udstødningen.
Gælder garantien hvis man bruger tun udstødning?
http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html
God jul
jul 2008
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Så satte jeg en Baja-T-potte på og det er meget bedre. Måske kører den lidt langsommere, men det gør ikke så meget.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
Jeg har ikke selv haft en Himoto, men har set flere købe kopi biler, mærkelige mærker i mere eller mindre spændende designs og alle er blevet skuffede når skidtet gik i stykker, ikke havde gode køreegenskaber, ikke var til at få dele til og havde nul gensalgsværdi. Og en Rovan eller Himoto er værdiløse i samme sekund du forlader butikken!
Har selv haft et par FG'ere, Baja, Marder, Leo 1 og 2 og de kører godt, er solide og nemme at få dele til.
I øvrigt er der da ikke meget sjov ved sådan en LS bil med støttehjul (4WD)!
Hvis du køber et kvalitetsmærke behøver du heller ikke at tune den, de har rigeligt kræfter fra fabrikken af.
nov 2014
FG'er er totalt overskruet i brugt pris, se blot hvor mange der er til salg, og hvor længe de har været til salg......De eneste der tror at de holder prisen, det er dem der sælger dem.... for der er ikke mange der vil give den pris for en brugt udtjent FG'er, når man kan få en ny udemærket anden model til samme pris.!
Hvad angår 2WD og 4WD så er det jo smag og behag om hvad og hvordan man vil køre..... personligt holder jeg mest til 4WD, da jeg synes det giver bedre styre egenskaber....men andre har det anderledes, og sådan er vi jo forskellige
nov 2014
http://www.iccom.dk/shop/index.php?cPath=137_138_139_363
jan 2012
Jeg har set mange af dem køre og flere af dem jeg har set var lavet ad H til, havde ingen power og gik nemt i stykker.
Fint hvis trådstarter ønsker at prøve kræfter med sådan en sag, men jeg mener personligt ikke at det kan svare sig.
Hvorfor købe sådan en når du kan få en bil du ved er kvalitet til samme penge?
Og så snakker jeg i øvrigt ikke om brugte biler, du kan få en FG baja ny RTR for 4200.
Ja 2WD vs 4WD er til dels en smagssag, men det er mere kompliceret og dyrere at holde en 4WD kørende.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 55
Personligt kan jeg ikke drømme om at giver over halv pris, og gerne noget under det.
De sidste kroner kontra at det man har ikke er 120%ok, opvejer ikke hinanden for mig...
Pt har jeg lige købt en noget alu opgraderet Losi 5íve for 3000 med 4PKS og Jetpro - Så er der plads til lidt nye dele, men den render da nok op i 5000 inden den står 120% mekanisk ok... Så den skulle ikke have været dyrer for mig, inden jeg havde valgt en ny.
nov 2014
Ja du kan godt få en FG til 4200 cirka, men ikke en 4WD, de er jo lidt dyrere i sagens natur, da der er mere teknik i dem, og ja så er der også mere der kan gå i stykker...
Jeg synes at den store forskel ligger i hvordan man vedligeholder sin bil, holder man den godt, så kører den som regel også godt....Jeg bruger langt tid på at rengøre min bil/biler hver gang jeg har været ude, og dermed har jeg ikke de store problem med dem
nov 2014
1. Biler i butikker er med garanti, det er brugt ikke.!
2. Du har ingen garanti for hvordan den er blevet behandlet.!
3. Den kan sagtens have skjulte fejl du ikke opdager lige med det samme.!
feb 2007
Ja der er jo mange meninger om hvad der er bedst.
Kender det fra RC fly bla. radio anlæg der er også mange der har div. holdninger, og helt fint mener jeg.
Har hørt mange "klagesange" om hvad der er bedst og hvorfor.
Ja ang. køb af brugt FG'er vil jeg give nogle af jer ret, det er alt for dyt at købe brugt.
Mange har en "ud kneppet" (ja undskyld) til salg kun små 1000 kr. under nypris, bare fordi der er kommet lidt ALU stumper på, som også nogle af jer skriver skal man til at købe stumper for at få den til at spille igen.
Tror også jeg vil holde mig fra at købe brugt.
Ja stort set alt vores RC grej er jo værdiløse i samme sekund det forlader butikken sådan er det jo.
(Kender det fra alle mine RC fly, dem jeg har solgt næsten gode som nye er solgt til måske kun 30 % af nypris)
Kender ingen der laver penge på at sælge brugt RC grej Hverken biler/fly
Men tak for den fine tråd her, har fået lidt støre indsigt i det her nu. Takker.
God Jul
feb 2007
Check her:
----- Original Message -----
To: IC Communication
Sent: Saturday, December 20, 2014 7:45 AM
Hej Frank
Jeg overvejer at købe denne her benz bil hos dig.
Har set man kan købe en tun udstødning til den, skulle give mere power?
Er det noget du kan anbefale?
Kommer den til at larme helt vildt af det?
Hvad med garantien når man sætter et tun udstødning på den?
From: iccom@mail.dk
Date: Sat, 20 Dec 2014 09:18:09 +0100
Hej XXX
Den larmer lidt mere med tun udstødning, og ja det giver mere power.
Garantien er ikke bestemt af hvad du sætter på den, den vil altid dække
for produktions fejl på bilen, så som mangler / støbefejl på delene og lignende.
jeg tror jeg ville vente med at sætte tun udstødning på til du har prøvet den, for
der er masser af power i den som den er.
God JUL
Mvh. Frank
Til: IC Communication
Hej Frank
Takker for din hurtige mail/svar og fine korrespondance/råd.
Fint du anbefaler mig, at vente med at købe en tun udstødning, og afprøve den først uden.
Dig/din butik er også blevet anbefalet af andre, da jeg har spurgt mig frem hvor der er god service og fin behandling.
Jeg har besluttet mig, at det bliver hos dig jeg bestiller, du har også fint udvalg af stumper.
Hvad er leveringstiden på denne bil? Du har måske den på lager?
M.vh
XXX
jan 2012
Jeg har snakket med et par unge drenge der ønskede at starte med at køre LS offroad og desværre endte med at købe et kopi produkt og efterfølgende aldrig nåede videre i hobbyen. Bilerne kunne ikke holde, det er jo ærgerligt! Især når en ny FG ikke rigtigt koster mere!!!
Når du møder op på en bane med en FG, HPI, LOSI, Elcon osv. vil der næsten altid være en der kan hjælpe med hvad der skal opgraderes og være behjælpelig med reservedele, det er der bare ikke hvis du kommer med en Himoto, en Rovan kan gå an da det jo er en eksakt kopi af HPI's. Men det er jo ikke billigt at opgradere sådan en 5B! Jeg ved da at vi brugte både 10 og 20 tusinde på at holde sådan svend kørende en løbssæson og opgradere de dele der ikke kunne holde!
En anden ting er at en nystartet LS kører uundværligt vil komme til at ødelægge mere på bilen end en rutineret kører og så er FG dele dejligt nemme at få fat på.
Der vil som nævnt tidligere nok være en eller to på banen der har en del man kan låne.
Som du også siger skal man være forberedt på både at vedligeholde sin bil og så kommer man altså også til at opgradere og udskifte dele på den regelmæssigt....
jul 2008
http://www.iccom.dk/rc-hobby/fg-biler%20fg-reservedele/FG-Himoto%20bensin%20biler.htm
apr 2007
De kører SÅ meget bedre end den gamle modeller....
Marder/Baja er ren basher bil, og kan aldrig komme til at få rigtig gode køre egenskaber (jo til grusgraven, er den rigtig fed!).
Den gamle leopard er halv onroad, halv offroad bil.. Den mangler en del "affjedring".
De gamle monster modeller er sjove, især til tosse kørsel i grusgraven. Ville måske endda være min favorit til grusgraven (hvis det skulle gøres på budget)
Den nye leopard koster lidt mere, men du får også en bil der kører MEGET bedre.
(Jeg får sikkert en masse kritik af mit indlæg, men til løb ser man næsten aldrig de gamle modeller, eller en HPI for den sags skyld)
jul 2008
hvad har de ændret på FG modellerne fra de gamle til de nye Leopard? og ja Leopard er en rigtig fed FG
apr 2007
Den har noget mere vandring i affjedringen. Plus dæmperne kan holde tæt... og har fået en fornuftig størrelse.
De gamle har alt for lidt vandring og for små dæmpere.
På rigtig mange områder, så ligner den nye. De dyere mærker som FG competition, Elcon, Hørmann osv..
jul 2008
Køb af FG Baja Buggy/26ccm