Hjælp til multirotor {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en hjemmebygget quadcopter med kk2.1.5 FC som jeg har lidt problemer med. Jeg har uden problemer fløjet med den indtil i dag hvor jeg har bygget en ny frame meget lignede den tidligere. Da jeg til sidst vil prøveflyve den vælger den med det samme den kommer i luften af flippe om på hovedet. Efter 2 forsøg med samme resultat forsøger jeg at finde frem til fejlen, og finder hurtigt ud af den ene af motorene bliver ved med at øge farten ved lav gas. Jeg har prøvet af reset KK boarded samt at kalibrere ESC'erne men uden held. Er der nogen af jer som har nogen idé om hvorfor den gør som den gør?
På forhånd tak og glædelig jul
Specs
Turnigy Plush 30A ESC
KK2.1.5 Flight Controller
NTM Prop Drive 28-30 900kv
Hobbyking Power Distribution Board
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 42 Svar: 596
Jeg ku flyve et par minutter hvorefter den pludselig besluttede sig for at lave flip helt uden advarsel, eller også ku den finde på at lave et flip en meter over jorden lige i det jeg lettede fra jorden.
Jeg købte så et naza lite, for at jeg havde RTH funktionen, men den er lidt kedelig at flyve med i forhold til en Naze32.
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
Efter reset
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
fjern plus og minus fra 3 af de ledninger som går fra ESC til din FC så din FC kun får plus og minus et sted fra.
Din kan også se de inputs din FC får fra din fjernbetjening, så kan du tjekke om alt ser normalt ud.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 15 Emner: 23 Svar: 117
Du kan med fordel gøre det samme til din RX fra controllerboard, så du kun har 1 + og 1 - til modtageren, det spare en frygteligt masse vægt. Så det er ren Win Win.
Men har du husket at lave throttle setup... for alle ESC og motorer, det kan nemlig også genererer dit problem, ligesom at manglende eller dårlig afbalancering af motor/propel kan give dette resultat.
Desuden kan det godt betale sig at isolerer boardet fra vibrationere.
Håber det hjælper lidt.
Glædelig jul.
Rene'
sep 2012
Tak for de mange svar
okt 2009
sep 2012
okt 2009