{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Indsugning og karburator på FG Marder. {{forumTopicSubject}}

Ganske vist kører jeg i øjeblikket med en standardkarburator og almindelig 26cc sæt, men derfor kan man sagtens gøre lidt ved indsugningen og karburatoren.
Man kan forbedre indsugningen, både i filter og i tragtlængde, samt gennemgang.
Man kan også forbedre varmeisolationen således, at karburatoren og indsugningsluften ikke bliver nær så varm.
Det første jeg satte på, var et luftfilter, som var lidt tættere men alligevel giver god luft. På en Marder som kører offroad, er det hurtigt meget snavset med standardfilteret. Derfor et bedre filter. Jeg bruger ikke K&N, da jeg mener, at de ikke går noget godt for en FG.
M.v.h. Jacques.
Det er smarter' at køre Marder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsugning og karburator på FG Marder.
  • #1   2. sep 2016 Dernæst kommer en outerwear, som giver en bedre prefiltrering til offroad kørsel. Supernem at tage af og på, og vaske med lidt håndsæbe og varmt vand. Tørrer meget hurtigt og er klar igen.
    Jacques.
    Det er smarter, at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #2   2. sep 2016 Når man har kørt FG offroad et stykke tid, kommer nogle til at kend probemet med, at indsugningsisolatorer revner. De sorte man får fra FG i dag, er ikke helt så gode som de ælre brune. Der er dog andre, som også laver de brune, som ikke revner helt så meget.
    Men jeg tænkte, at jeg ville skifte pakninger til en bedre varmebeskyttelse fra motoren, samt en isolator, som dels tuner lidt, dels ikke revner.
    Derfor én fra DDM, som er i aluminium med gode teflonpakninger. Nem at montere og fås i flere farver. Jeg tog rød smiley da mange andre dimser på min Marder, allerede er skiftet til røde. Giver en smule mere optræk og effekt, men kommer først til sin ret, hvis man bruger flere kubik og stor karburator.
    Til venstre den nye i alu med teflonpakninger. Til højre den gamle standard isolator fra FG.
    M.v.h. Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #3   2. sep 2016 Her er den ved at blive monteret:
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter at køre Marder smiley



    profilbillede
  • #4   2. sep 2016 Ups! Så røg der også en aluindsugningsplade til filteret på. Mere præcis, og virker en smule mere stabil:
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #5   2. sep 2016 Når det går af sted over stok og sten, er der en stor belastning på indsugningen, på grund af hele indsugningssystemet og dets længde. Det er bl.a. dette, som kan få isolatoren til at revne.
    Men her er der også hjælp at hente. Jeg ville gerne aflaste hele indsugningen og filtersystemet, så jeg fandt et støttestag til direkte montering mellem karburator og luftfilterholder. Det går lige ned til et ubrugt hul i motorblokken. Fordelen er, at isolatoren holder længere, og ved store chokpåvirkninger, er der mindre chance for, at noget knækker. Tilmed kan man få en lidt mere holdbar karburatorjustering.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #6   2. sep 2016 Her ses den under montering, med det uanvendte hul på motoren. Lige til at benytte smiley
    Hvis man kommer i karambolage med motorstøttebeslaget mod diffet, eller bruger eet som er tykkere, kan man godt file lidt i karburatorstøttebeslaget. Der er godt nok.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #7   2. sep 2016 Her er min Marer motor så dags dato, 1' September 2016.
    Der er jo nokmere på vej smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #8   2. sep 2016 Og her:
    ps: den går svine godt smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #9   4. sep 2016 Ser fint ud Jacques.

    Du kan gøre noget ekstra godt for din motor hvis du sprayer dit outerwear med det alm. tynde luftfilter olie som Helle har. så har du to steder den stopper støvet. smiley

    HP


  • #10   4. sep 2016 Oko, det prøver jeg.
    Takker smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #12   12. aug 2018 Så er der lige en update til støttestaget til Marder'ens karburator. Den virker rigtig godt til at støtte hele indsugningen, men da den jo er forbundet til motoren direkte (forneden), er der en vis varmeoverførsel til karburatoren, som så kan varme benzinen op = dårligere ydelse.
    Løsningen var dog ikke længere væk end Folman her på sitet, da han havde et støttestag i kulfiber. Stift, kan tåle tæsk, og overfører ingen varme.
    Og så er det meget lettere, da det vejer sølle 5 gram.
    Så, af med filtersok, endeplade, filter, indsugningsplade, af med nederste støttestagskrue, af med støttestaget selv (i stål), på med kulfiberstaget, og på med resten. Nusse, nusse, og viola, alt virker som det skal, alle er glade smiley
    Her er suck'eren ved siden af stålversionen fra FG.

    M.v.h. Jacques

    Det er stadig smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #13   12. aug 2018 Fin opgradering. Meeeen jeg kan nu best lide min suppe lun eller måske enda varm. smiley

    Jeg er snart færdig med min lille ny. så kommer der billeder af den også...


Kommentér på:
Indsugning og karburator på FG Marder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce