Indsugning og karburator på FG Marder. {{forumTopicSubject}}
Ganske vist kører jeg i øjeblikket med en standardkarburator og almindelig 26cc sæt, men derfor kan man sagtens gøre lidt ved indsugningen og karburatoren.
Man kan forbedre indsugningen, både i filter og i tragtlængde, samt gennemgang.
Man kan også forbedre varmeisolationen således, at karburatoren og indsugningsluften ikke bliver nær så varm.
Det første jeg satte på, var et luftfilter, som var lidt tættere men alligevel giver god luft. På en Marder som kører offroad, er det hurtigt meget snavset med standardfilteret. Derfor et bedre filter. Jeg bruger ikke K&N, da jeg mener, at de ikke går noget godt for en FG.
M.v.h. Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Jacques.
Det er smarter, at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Men jeg tænkte, at jeg ville skifte pakninger til en bedre varmebeskyttelse fra motoren, samt en isolator, som dels tuner lidt, dels ikke revner.
Derfor én fra DDM, som er i aluminium med gode teflonpakninger. Nem at montere og fås i flere farver. Jeg tog rød da mange andre dimser på min Marder, allerede er skiftet til røde. Giver en smule mere optræk og effekt, men kommer først til sin ret, hvis man bruger flere kubik og stor karburator.
Til venstre den nye i alu med teflonpakninger. Til højre den gamle standard isolator fra FG.
M.v.h. Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Men her er der også hjælp at hente. Jeg ville gerne aflaste hele indsugningen og filtersystemet, så jeg fandt et støttestag til direkte montering mellem karburator og luftfilterholder. Det går lige ned til et ubrugt hul i motorblokken. Fordelen er, at isolatoren holder længere, og ved store chokpåvirkninger, er der mindre chance for, at noget knækker. Tilmed kan man få en lidt mere holdbar karburatorjustering.
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Hvis man kommer i karambolage med motorstøttebeslaget mod diffet, eller bruger eet som er tykkere, kan man godt file lidt i karburatorstøttebeslaget. Der er godt nok.
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Der er jo nokmere på vej
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
ps: den går svine godt
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
Du kan gøre noget ekstra godt for din motor hvis du sprayer dit outerwear med det alm. tynde luftfilter olie som Helle har. så har du to steder den stopper støvet.
HP
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Takker
M.v.h.
Jacques.
Det er smarter' at køre Marder
jun 2016
Følger: 4 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 178
Løsningen var dog ikke længere væk end Folman her på sitet, da han havde et støttestag i kulfiber. Stift, kan tåle tæsk, og overfører ingen varme.
Og så er det meget lettere, da det vejer sølle 5 gram.
Så, af med filtersok, endeplade, filter, indsugningsplade, af med nederste støttestagskrue, af med støttestaget selv (i stål), på med kulfiberstaget, og på med resten. Nusse, nusse, og viola, alt virker som det skal, alle er glade
Her er suck'eren ved siden af stålversionen fra FG.
M.v.h. Jacques
Det er stadig smarter' at køre Marder
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
Jeg er snart færdig med min lille ny. så kommer der billeder af den også...
Indsugning og karburator på FG Marder.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside