715 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
mamba max esc brugbar til store bl mamba max esc brugbar til store bl
hey ville lige smide lidt info ind hvis nogen ikke er klar over det
mamba max esc kan bruges til de store bl motorer som feks feigao 7xl osv så længe de kun er to pols. man kobler bec fra og så kan man køre med 4 lipoceller og feks feigao 7xl.
så har man en mamba max esc så mangler man kun en større bl motor hvis man har noget 1:8 man vil have bl i. en feigao motor fås til omkring 85-90 usd. har selv bestilt en via stig fra avionic
håber nogen kunne bruge den info om mamba max.
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Alle BL. motorer er da 3 polet, ellers kan den ikke lave drejefeltet.
Det der er afgørende er at motoren ikke optaget for meget strøm i forhold til hvad ESCèn er beregnet til.
Og at man ikke overskrider den spænding som er oplyst fra fabrikanten.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
nov 2005
det samme gør jeg
magnetfeldtet kan jo sagtens laves med 2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13 poler jo flere poler jo stærkere motor og færre kv.
de bl motorer med mange kv er sjældent højere en 6pols max hvor dem med super høj kv altid er med 2pols.
feb 2005
For når det er magnetiske poler du taler om kan det ikke være et ulige tal.
Hvis det derimod er pol par du har gang i så kan der være 3, hvilket er 6 polet.
Det er jo viklingen af statoren du der har begivet dig ind på.
Dessuden vil der ved flere polpar være tale om stærkere motor og færre kv. som du skriver. Men der vil som udgangsponkt også være tale om lavere strøm ved flere polpar og mere strømtræk ved færre polpar
Så det skulle teoretisk være modsat af det du skriver i dit indlæg. Nemlig at hvis man går længere op i Polpar er der en mulighed for at en 1:10 ESC kan trække en 1:8 bil(motor).
Med mindre man finder en motor på 2 poler der har så stor indre modstand at den ikke trækker for stor strøm.
feb 2005
nov 2005
feb 2005
Men normal når man taler om poler eller polpar i en asynkrom motor er det statoren man hentyder til, da det er her man kan se hastigheden på motoren.
feb 2005
nov 2005
jeg har desværre ikke lige direkte link. men jeg opsnapper info fra diverse udenlands forums. der hvor de gør meget i bl til 1:8 biler er feks rcmonsters forum og der har jeg fået læst mig til at mambas escs ikke er glad for bl motorer på mere end 2 pols. ellers synes jeg der er nogle gode fly sider hvor man kan finde noget mere data på bl motorer end man ellers kan generelt. castle er feks ikke så gode med info om deres egne produkter som man ellers kunne ønske. men hvis det er normalt at omtale det som du beskriver med poler så er det underligt at jeg kun finder det omtalt på den måde som jeg har forstået det. jeg havde forstået det som hvor mange magneter der sidder på rotoren og det er i mambas tilfælde 2.
og eneste formål med starten af denne tråd var at oplyse eventuelle mamba max ejere om at de ikke behøver investere i en ny esc hvis de vil have bl i deres 1:8 rc.. de behøver blot at holde sig til 2 pols bl motorer som ikke hiver mere fra esc end den er rated til som feks feigao xl serien. endividere kan man køre med 4cells lipo og feks feigao 7xl hvis man kobler bec fra.
og håber da nogen kan bruge oplysningerne
m.v.h kristian
feb 2005
For når den køre uden sensor, så måler den de retur pulser der kommer ved at rotoren rotere, og det går der nok kage i hvis man køre med flere poler på rotoren (ankeret)
Og ja den må ikke trække mere strøm end ESCèn er beregnet til.
Men jeg forstår ikke lige den med BEC kredsen der ikke må bruges?
nov 2005
men kan godt forstå du undrer dig over hvorfor man skal koble bec fra med 4 lipos når esc kan klare 12nimh.
mamba max esc brugbar til store bl
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside