{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

ESC, fordele/ulemper? {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter, jeg har købt ny ESC til min CR-01.
Mtroniks Viper RV11, den kan tage ned til 11t.

Men jeg kom til at tænke på, om det er en fordel eller en ulempe?
Kan nogen svare mig på det?

Link til denne ESC:
http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=23689


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESC, fordele/ulemper?
  • #1   12. nov 2008 I forhold til hvad?

  • #2   12. nov 2008 I forhold til crawl, altså crawler motor, lav fart, trækkræft.

    Tænkte bare på om det betød noget at den ikke var lavet specielt til crawl, som f.eks Novak Rooster.


  • #3   12. nov 2008 Hej Kenneth.
    Uden dog at kende til ”Viper RV11” tror jeg ikke der er nogen ulempe i forbindelse med din CR-01.
    Nogen af de stærke ESC´er har problemer med at styre de lave motor omdrejninger rigtigt, de vil ha´ en tildens til at sparke motoren i gang med en masse omdrejninger med det samme.
    Men her plejer Mtroniks ESC´er at være ret gode (ESC´er i høj kvalitet).
    Her er der faktisk kun at prøve den for at se om den passer til din vogn.

    Fordelen ved Mtroniks Viper RV11 er at du kan putte en vandvittig stor motor i din CR-01 og knase vognen over en stor bunke sten for fuld speed (sig til når du prøver det, for det vil jeg gerne se ;-).
    Eller du kan bruge den i en andre biler eller både uden at skulle tænke på om ESC´en kan holde til det.


  • #4   12. nov 2008 Crawlermotorer trækker ingen strøm, så en ESC der kan klare 27T er stadig ok smiley
    Det der kræves for den kan bruges er i det helt basale at den kan køre frem og have konstant brems og kan bakke når DU! vil have det.
    Altså de ESC som bremser i 2 sec og automatisk bakker derefter duer ikke til crawl for så kan du jo ikke holde stille på en skråning og tænke lidt over hvad dit næste træk så skal være....
    Så de fleste ESC har disse funktioner.
    ROOSTER fra novak og andre crawler kits har også disse funktioner og som ekstra en masse justerings muligheder som konstant brems så snart du slipper "speeder" osv...


  • #5   12. nov 2008 Lars G

    Hvordan laver man konstant brems på en kul motor?



    Det eneste problem jeg kan se med en ESC til få turns skulle være hvis den har de tendenser som Sauron skriver.
    Det burde en ESC ikke have uanset Turns, men jeg skal lade det være usagt om nogen lægger et spændings-hop ind i bunden, fordi en motor med få turns skal have noget at leve af (spænding) før den starter rotationen, i forhold til en med mange turns.


  • #6   12. nov 2008 Tusind tak for de hurtige og gode svar smiley

    Næste skridt er så en bedre motor.

    Men syntes det er ret svært at vælge, har overvejet

    Gmade 40t (link fjernet)
    50t (link fjernet)


    Venom 50t
    http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30800

    Har i andre, nok bedre forslag?
    De må helst ikke være for langsomme, dvs. min. 10 km/t. topfart. og stadig have en god trækkræft.
    Men kommer det ikke mest an på gearing?


  • #7   12. nov 2008 Flemming:
    Brems og brems..
    Brems på en kul motor er at du "kortslutter" motoren så bliver den meget svær at dreje rundt, og jo flere turns jo bedre holder den.
    Man kan også polariserer spolen så den vil holde på den måde.
    Det er ikke det samme som brems på en BL system hvor du har næsten 100% hold.... prøv det. så finder du ad af hvad jeg mener..

    Kenneth:
    MHT motor er det svært for der er lige så mange meninger som der er motorer og brugere, men jo flere turns jo bedre træk og RPM forhold får du. det du søger er jo POWER og så langsomt som muligt, og det får du enten ved at geare ekstremt ned og så gå op i turns.



  • #8   12. nov 2008 Jeg ved ikke hvad der ville passe bedst til det terræn vi køre i, tænkte selv på en 40t eller 45t før jeg gik over til brushless.
    Men det er lidt svært at sige noget om de motor du viser her, da der ikke er nogen specifikationer på dem.
    Men hvad har du på af gearing på din bil?????
    Så kan vi af den vej finde ud af deomdrejninger din motor skal ha´.


  • #9   12. nov 2008 Ang motor, så synes jeg at min 60 turn er perfekt, den køre lidt hurtigere end alm. gå fart, med org. gearing.
    Men jeg har overvejet at smide den 40 turn i som jeg har liggende, bare for at se om den, lige som den 60turn stadigt har massere af bundtræk til at crawle med.


  • #10   12. nov 2008 Jeg har en Venom 60T til ungernes "Scrapheap monster" WK
    Jeg henter en Mrtoniks viper RV 15 i morgen
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5753

    Så må vi se hvon det virker og hvor hurtig den er

    c",)



Kommentér på:
ESC, fordele/ulemper?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce