{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Kluboprettelse 2009 {{forumTopicSubject}}

På utallige opfordringer hermed link til start af klubben....... RC Team Vestsjælland.

1) Der skal indkaldes til stiftende generalforsamling
2) Bestyrelse for klubben
3) Regler, love og mål med klubben skal opstilles
4) Der skal søges om officiel oprettelse af klubben
5) Der skal søges om opholdssted/placering for klubben hos kommunen
6) der skal søges om tilskud til etablering af bane, klubhus mm.
7) Der skal knokles med det hele ;o)

Dette emne er oprettelse til ønsker, krav mm. fra jer alle. Hold venligst emnet "rent" for debatter, urelevante kommentarer mm.
Emner, ønsker mm. der påføres herunder vil blive taget op på stiftende møde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kluboprettelse 2009
  • #1   18. jan 2009 ja det er lige det vi skal.
    Hva dato skal vi sætte bo? smiley
    - En gang i febuar som vi har talt om jo.

• #2   18. jan 2009 Flg. punkter ønsker jeg debateret i seperat emne inden vi afholder stiftende generalforsamling:

1) Skal vi arbejde efter at ligge sammen med MSM-Cross (jeg siger ja)
    2) Skal vi være os selv eller underafdeling (jeg mener os selv)
    3) Hvem har interesse i bestyrelsesarbejde (seriøst arbejde der kræver en indsats) (jeg vil gerne deltage)
    4) Skal indledende møde afholdes hos MSM bør vi have en holdning om at samarbejde med dem og ønske om bane hos dem!
    5) Skal klubben dække alt RC (vand, vej og luft)?

Opret emne på ovenstående hvis du ønsker det debateret!

• #3   18. jan 2009 1) Skal vi arbejde efter at ligge sammen med MSM-Cross (jeg siger ja)
    = jeg siger ja, da det er det letteste.

2) Skal vi være os selv eller underafdeling (jeg mener os selv)
    - vi skal være os selv.

3) Hvem har interesse i bestyrelsesarbejde (seriøst arbejde der kræver en indsats) (jeg vil gerne deltage)
    = jeg vil meget gerne også hjælpe.

4) Skal indledende møde afholdes hos MSM bør vi have en holdning om at samarbejde med dem og ønske om bane hos dem!
    Ja, vi kan godt holde det hos MSM, og samarbejde med dem.

5) Skal klubben dække alt RC (vand, vej og luft)?
    - Det som interressen er der for, og det vi kan få lov til :o)

• #4   18. jan 2009 Dette emne bedes holdes til overstående emne.
    - De andre ting om bane mm. bedes oprettes i et andet emne.

// Nicolaj - hjælpeadmin.

• #5   18. jan 2009 SÅDAN bo.

Syntes oss vi skal lægge oss ind under vingen hos msm.
    Men syntes vi skal snakke med msm om de ønsker at ha oss overhovedet.
    Så de måske kan samarbejde med Bo fx. om beslutninger.
    Tror de ønsker myndige i en ´´bestyrelse´´

Jeg tror msm har god kontakt med komunen til tilskud osv.

• #6   18. jan 2009 ja men vores foreening skal have en bestyrlse så det ikker msm der bestemmer over os men vi giver den foreslag og de kansige nej eller ja så vi ve hvem i gruppen der bestemmer

hilsen den tavse

• #7   20. jan 2009 Forventet indledende mødedato bliver 21/2-09 kl. 1400 hos MSM-Cross Slagelse.
    Anmoder MSM-Cross om vi kan låne klubhuset til os.
    Forventer der vil være kørsel fra 09-1400 samme dag.

Jeg bekræfter straks jeg har fået godkendelse fra Jesper

• #8   20. jan 2009 Lyder godt bo, bliver det så i deres lokale ude på banen?
    - Og skal vi snakke med dem også, med hensyn til at bygge vores egen bane?

• #9   20. jan 2009 jeg har skrevet til Jesper omkring hvad deres ønsker og tanker med os er. Har samtidig fortalt om vores planer og ønsker.
    Jeg har bedt om vi kan låge klubhuset til mødet.

Jeg bekræfter som sagt straks den er på plads

• #10   20. jan 2009 hva tider starteer møde?

• #11   20. jan 2009 Lyder godt bo, du skriver lige nå jesper har svaret tilbage smiley
    - for hvis vi ikk må bygge en bane dér, er det liiidt' dumt.

• #12   20. jan 2009 Et sæt standardvedtægter, der kan arbejdes videre på.

Vedtægter

for

Foreningen *

Foreningens navn, hjemsted og formål.

Foreningens navn er "*".

Foreningens hjemsted er *

Foreningens formål er *

Medlemmer

Enhver, som har betalt kontingent til foreningen og som tilslutter sig foreningens formål og idégrundlag, er medlem af foreningen.

Et medlem, som ikke respekterer nærværende vedtægter eller beslutninger, som er vedtaget af generalforsamlingen, kan af bestyrelsen ekskluderes af foreningen.

En eksklusion skal godkendes af den nærmest følgende generalforsamling.

Generalforsamling

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.

Ordinær generalforsamling holdes en gang årligt, senest i marts måned og indvarsles ved almindeligt brev til samtlige medlemmer senest 30 dage før.

Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:

1) Valg af dirigent

2) Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år

3) Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

4) Eventuelle forslag

5) fastsættelse af kontingent

6) Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleant

7) Valg af revisor

8) Eventuelt

Forslag til behandling under dagsordenens punkt 5 skal ved navns underskrift tilstilles et bestyrelsesmedlem senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen med fjorten dages varsel og skal afholdes efter en til bestyrelsen skriftligt fremsat begæring med angivelse af dagsorden fra 25 medlemmer senest fire uger efter, at en sådan begæring er modtaget.

Alle beslutninger på en generalforsamling træffes ved almindeligt stemmeflertal. Den til enhver tid lovligt indvarslede generalforsamling er beslutningsdygtig. Kun medlemmer med gyldig kvittering for betalt medlemsskab kan afgive stemme på generalforsamlingen.

Ingen kan som fuldmægtig på generalforsamlingen repræsentere mere end eet medlem.

Over det på generalforsamlingen passerede føres en protokol, der underskrives af dirigenten.

Ledelse

Foreningen ledes af en bestyrelse på 7 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen. Ved den første ordinære generalforsamling efter stiftelsen er 3 bestyrelsesmedlemmer på valg. Rækkefølgen findes ved lodtrækning.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden og træffer de beslutninger, der er nødvendige for foreningens drift.

Foreningen forpligtes ved underskrift af to bestyrelsesmedlemmer, hvoraf den ene skal være formanden eller næstformanden.

Ved køb, pantsætning eller salg af fast ejendom kræves dog underskrift af den samlede bestyrelse.

Der kan meddeles enkeltpersoner prokura.

Hæftelse.

Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den af foreningen til enhver tid tilhørende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelsen nogen personlig hæftelse.

Regnskabsår.

Foreningens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december. På hvert års ordinære generalforsamling fastsættes næste års kontingent af generalforsamlingen.

Revision finder sted een gang årligt efter regnskabsårets afslutning. Uanmeldt kasseeftersyn kan finde sted, når revisoren ønsker det. Dog skal uanmeldt revision foretages mindst een gang årligt.

Regnskab og status skal forsynes med revisionspåtegning af foreningens revisor.

Vedtægtsændringer og foreningens opløsning

Ændring af nærværende vedtægter kræver, at 2/3 af foreningens medlemmer stemmer herfor. Er 2/3 af foreningens medlemmer ikke til stede, kan bestyrelsen indkalde til ny generalforsamling, der tidligst kan afholdes 5 uger efter.

Der skal i indkaldelsen redegøres for forslaget. På den nye generalforsamling kan vedtægtsændringen vedtages af 2/3 af de repræsenteredes stemmer.

Stk. 1 gælder ligeledes vedrørende foreningens opløsning.

Foreningens eventuelle nettoformue skal i så fald udloddes til almennyttige formål, der ligger naturlig i forlængelse af foreningens formål, men som besluttes på den opløsende generalforsamling

Således vedtaget på den stiftende generalforsamling den *

*

dirigent

• #13   20. jan 2009 Og det skal menes med bo? smiley der blev jeg forvirret.

• #14   20. jan 2009 Her lidt tør læsning, men det er god beskrivelse af det vi skal igennem på mødet den 21. som jeg har påtænkt kl. 1400 i MSM klubhus (så kan der køres fra 0900-1400 med bilerne først). Spil ind med Jeres ønsker om tid og sted, det skal ikke bare være mig der bestemmer!!

Stiftende generalforsamling.

Hvis man vil stifte en forening, indbyder man interesserede til at deltage i en stiftende generalforsamling. Initiativtagerne vil typisk have lavet et udkast til vedtægter, som man gennemgår.

Ved mødets start vælger man en dirigent, som leder mødet. Dirigentens rolle på den stiftende generalforsamling er den samme som på enhver generalforsamling.

Efter at initiativtagerne har fortalt deltagerne om baggrunden for foreningsstiftelsen, gennemgår man vedtægterne bestemmelse for bestemmelse. Man vedtager paragrafferne en af gangen med simpelt flertal og slutter med at vedtage de samlede vedtægter.

Herefter er foreningen stiftet, og man skal typisk have sat liv i den ved at foretage de nødvendige valg til bestyrelse med videre. Også her foregår det på samme måde som ved enhver generalforsamling.

De enkelte bestemmelser i vedtægterne.

I slutningen af denne artikel har jeg lagt et koncept til et sæt meget generelle og simple vedtægter i en forening. Her vil jeg gennemgå de enkelte bestemmelser med nogle kommentarer til de vigtigere bestemmelser.

Blandt de første paragraffer er formålsparagraffen (§3) særlig vigtig. Den bør være så bred, at den omfatter alt det, man kunne tænke sig at lave i foreningen ved dens stiftelse men også så smal, at man med den kan holde medlemmerne på sporet af det, som man nu engang er samlet om i netop den pågældende forening.

Man skal huske på, at man kun må beskæftige sig med det, som er omfattet af foreningens formålsparagraf..

Medlemskredsen (§4) bør vær fastlagt sådan, at man i vedtægterne kan se, under hvilke betingelser, man kan optages som medlem, og det bør også fremgå, hvordan man kan slippe af med genstridige medlemmer.

Generalforsamlingen.

Generalforsamlingen er helt åbenbar den begivenhed, som på alle måder fremkalder de største tvivlsspørgsmål og konflikter i foreningens dagligdag. Det er også den, vi får flest spørgsmål om på Familieadvokaten.

Intrigerne og de smarte spil kan blusse op ved den begivenhed. Det er overordentlig vigtigt, at man griber det rigtigt og fornuftigt an. En velgennemført generalforsamling kan på mange måder give et billede af en god forening selv i foreningens almene krise, ligesom en skandalegeneralforsamling kan have den modsatte effekt.

Valget af dirigent og dennes varetagelse af hvervet er langt mere betydningsfuldt, end man ofte er opmærksom på.

Dirigenten

Det er fuldstændigt umuligt inden for de rammer, som jeg har sat for denne gennemgang af foreningsrettens grundprincipper at komme rundt om dirigentens mange opgaver og hverv. Der findes flere udmærkede bøger om foreningsdirigenten, som jeg varmt vil anbefale den omhyggelige dirigent at læse i, før hvervet påbegyndes.

De typiske vedtægter bestemmer, at dirigenten vælges af generalforsamlingen. Normalt vælges den dirigent, som bestyrelsen bringer i forslag, men man skal være opmærksom på det principielle i, at han vælges. Det betyder, at han også kan afsættes midt i generalforsamlingen. I givet fald sker det ved, at der fra forsamlingen stilles et "procedurespørgsmål", som dirigenten har pligt til at stille til afstemning på et hvilket som helst tidspunkt.

Så længe dirigenten er leder af mødet, afgør han suverænt ethvert spørgsmål, som måtte komme op omkring mødets gang og behandlingen af de enkelte punkter på dagsordenen.

Dirigenten er naturligvis forpligtet til at følge vedtægterne og de almindelige retsregler, som gælder i forbindelse med afviklingen af generalforsamlingen.

Der er to retsmidler mod en dårlig dirigent. Det ene er nævnt allerede og består i, at han kan afsættes ved afstemning. Skulle det imidlertid gå så galt, at der gennemføres beslutninger, som er ulovlige, vil retsmidlet være at anlægge en retssag mod foreningen (ikke mod dirigenten), under hvilken sag man kan nedlægge påstand om, at en beslutning eller generalforsamlingen som helhed er ulovlig.

I praksis sker det ikke ofte, at der føres retssager om foreningers forhold.

Dirigenten er mødeleder under hele generalforsamlingen og er ikke underlagt instruktionsbeføjelser fra bestyrelsen men står alene under generalforsamlingens kontrol.

Dirigentens første rolle efter valget er at konstatere, om generalforsamlingen er lovligt indvarslet og beslutningsdygtig. Han skal tjekke, at vedtægternes krav er opfyldt.

Et af de spørgsmål, som dirigenten ofte skal tage stilling til, er, om de mødte faktisk har adgang og er stemmeberettigede. Her skal han tjekke vedtægternes formuleringer heraf, og han skal om nødvendigt konferere med medlemslisten, som bestyrelsen bør have med til generalforsamlingen.

Det er en helt almindelig retlig grundsætning, at man kan give en anden fuldmagt til at møde for sig i ethvert ærinde. Det gælder også i foreninger, som man er medlem af, med mindre helt særlige forhold gør sig gældende. Det skal virkelig være helt særlige forhold!! Ligeledes har man som udgangspunkt ret til at have en rådgiver med.

I de standardvedtægter, jeg foreslår nedenfor, er der lavet fuldmagtsbegrænsning. Formålet hermed er at sikre, at der ikke "samles fuldmagter" til generalforsamlingen. De fleste almindelige foreninger er bedst tjent med, at demokratiet virker ved personligt fremmøde. Men begrænsningen indebærer altså også, at man kan sende en anden, hvis man er forhindret.

Det er også dirigenten, som forestår valg til bestyrelse og afstemninger af enhver art.

Valg og afstemninger.

Inden for foreningsretten findes en række forskellige metoder til afholdelse af valg til bestyrelsen. Den helt simple forening, som jeg omtaler i denne artikel, vil normalt godt kunne "nøjes" med den helt simple afstemningsmetode, hvor det er simpelt flertal, som afgør, hvem der vælges. Men man bør afpasse sine regler efter den foreningstype, man har med at gøre. Jo mere holdningsorienteret, foreningen er, jo vigtigere er det, at man har særlige regler.

Hvis der er flere bestyrelsesmedlemmer på valg, beslutter jeg som dirigent typisk, at man må skrive op til det antal navne på stemmesedlen, som skal vælges. En stemmeseddel er med andre ord gyldig, selv om den kun har eet navn. Herved har et mindretal en i al fald teoretisk mulighed for at styrke muligheden for at få en bestemt kandidat valgt, medmindre flertallet er fuldt organiseret og stemmer fuldstændig ens..

I diverse håndbøger om foreningsret og om dirigenthvervet er redegjort for de forskellige afstemningsmetoder.

Generelt kan siges, at det er en god ide at beskrive afstemningsformerne i vedtægterne, såfremt man vil have særlige beskyttelsesregler i forhold til mindretal eller vil have direkte forholdstalsvalg.

Demokrati kræver, at enhver deltager kan udøve sine demokratiske beføjelser uden at blive presset til bestemte handlinger. En af de fundamentale regler i den sammenhæng er den hemmelige afstemning, som skal gennemføres, såfremt blot én deltager kræver det.

I mange sammenhænge kan afstemninger naturligvis afholdes med håndsoprækning, uden at demokratiske principper sættes over styr. Men dirigenten bør af sig selv vurdere, når almindelig pli tilsiger skriftlig afstemning, uden at det skal være nødvendigt formelt at kræve det.

Under forhandlingerne af de enkelte punkter på dagsordenen er der ofte flere forslag, som der skal stemmes om. Om afstemningsrækkefølgen gælder den grundregel, at man først stemmer om eventuelle ændringsforslag til det oprindelige forslag, der er sat til debat eller fremsat. Er der flere ændringsforslag, stemmes der først om det mest vidtgående forslag. Hvis det vedtages, medfører det normalt, at de andre falder bort. Ellers fortsætter afstemningsrækkefølgen, indtil man har stemt om alle ændringsforslag og til slut det oprindelige forslag.

Vurderingen af graden af "vidtgåenhed" foretages suverænt af dirigenten.

Beretning og regnskab til godkendelse.

Bestyrelsens beretning aflægges af formanden og bør være dels en redegørelse for det forgangne års forløb, dels en kortere foruddiskontering af, hvad bestyrelsen agter at foretage sig i det kommende år.

Men det er fortidens gerninger, som skal godkendes.

Beretningen stilles til fri debat, og debatten afsluttes med, at den stilles til afstemning.

Konsekvensen af, at beretningen stemmes ned vil normalt være, at bestyrelsen nedlægger sit mandat, men den vil egentlig ikke være forpligtet til det. En bestyrelse kan godt vælge at tage afstemningsnederlaget til efterretning. Den kan selvfølgelig ikke lade som ingenting. Baggrunden for nederlaget må indgå i det fremtidige arbejde, og bestyrelsen må straks forholde sig konkret til, hvordan den vil forholde sig.

Hvis bestyrelsen ikke drager "parlamentariske konsekvenser" af nederlaget, vil generalforsamlingen kunne fremprovokere sådanne ved at vedtage en mistillidsdagsorden til bestyrelsen.

Proceduren er fuldstændig den samme ved godkendelse af regnskabet.

Forslag til dagsordenspunkter til generalforsamlingen.

Det er en foreningsretlig grundregel, at man ikke kan behandle et punkt, som ikke er på dagsordenen, og man kan så langt mindre vedtage noget, som ikke har været varslet på en dagsorden.

Forklaringen herpå er selvfølgelig, at man på forhånd skal have mulighed for at tage stilling til de enkelte emner, som skal debatteres. Ja for nogen er det såmænd helt afgørende for, om de overhovedet dukker op på generalforsamlingen, at der er noget på dagsordenen, som man synes er tilstrækkelig vigtig til at rive en op fra hjemmesofaen.

Det er også grunden til, at man i vedtægterne med rimelighed kan indsætte regler om, at forslag skal komme i god tid inden generalforsamlingen.

Egentlig strider det med det, jeg netop har nævnt, at det i langt de fleste foreninger er sådan, at forslag til dagsordenspunkter skal tilstilles bestyrelsen i god tid forud for generalforsamlingen, men at bestyrelsen sjældent har pligt til at offentliggøre sådanne forslag men ofte blot orienterer dirigenten om dem kort før mødet. Dirigenten fortæller derfor under forløbet, at der er et bestemt punkt, som skal debatteres og dermed sættes til afstemning.

Den samvittighedsfulde bestyrelse vil derfor bestræbe sig på at orientere om forslag, så medlemmerne kan vide, om de bør komme til stede. I virkeligheden burde det være et krav direkte i vedtægterne. Når jeg ikke har taget dette krav med i de nedennævnte standardvedtægter, hænger det sammen med, at det efter min erfaring ikke er sædvanligt, og at det i praksis ikke giver anledning til de store problemer.

Bestyrelsen.

Der holdes normalt kun generalforsamling en gang om året. I det daglige arbejde er det bestyrelsen, som udgør foreningens ledelse og handler på hele foreningens vegne.

Bestyrelsen fordeler normalt posterne imellem sig. Nogle mener, at man bør vælge nøglepersoner direkte på generalforsamlingen. Det er vigtigt at slå fast, at det også her er vedtægterne, der bestemmer, hvordan man gør.

Kun de færreste danske foreninger har så stor kamp om pladserne, at folk står i kø for at få de bærende poster. Erfaringsmæssigt er det alene af den grund klogest at lade posterne fordele internt af bestyrelsen selv. Når først de 7 medlemmer er kommet bag den lukkede dør, lykkes det som regel at overtale et af medlemmerne til at bære formandens tunge åg,

Jeg vil ikke her gennemgå de enkelte posters indhold. Opgaverne svinger.3 poster er særligt vigtige og tunge. Det er formand, sekretær og kasserer. Mens formand og kasserer næsten giver sig selv, er det vigtigt at fremhæve betydningen af sekretærens indsats. Han har ansvaret for, at man til stadighed kan have et overblik over, hvad der er sket i foreningen, idet han fører foreningens forhandlingsprotokol.

Som minimum bør forhandlingsprotokollen angive, hvad der er vedtaget af bestyrelsen. Det er herefter et rent temperamentsspørgsmål, hvor meget der bør refereres fra forhandlingerne. Spørgsmålet kan ofte virkeligt "tænde" foreningserfarne mennesker, der typisk indædt forfægter det, de selv kender fra andre sammenhænge.

Bestyrelsesansvar.

Et af de emner, som virkelig er oppe i debatten i disse år, er bestyrelsesansvaret. For nogen er det så skræmmende, at man slet ikke tør gå ind i en foreningsbestyrelse.

Der er skrevet meget om det, og jeg skal ikke her gå i dybden i spørgsmålet.

På den ene side skal man tage spørgsmålet dybt alvorligt i det daglige bestyrelsesarbejde. Men det er nu ikke værre, end at det sjældent i en almindelig bestyrelse går så galt, at man som bestyrelsesmedlem selv må til at punge ud.

En bestyrelse kan for forholdsvis små penge forsikre sig mod bestyrelsesansvaret. En række landsorganisationer, som foreninger typisk er medlemmer af, har endda sådanne ordninger, som det er let og som sagt også billigt at tilslutte sig. Det gælder for eksempel for idrætsforeningernes vedkommende, at man kan henvende sig til DIF eller DGI og høre mere om kollektive forsikringer.

Man kan udtrykke bestyrelsesansvaret forholdsvis enkelt ved at sige, at man skal optræde som bestyrelsesmedlem på samme måde, som man ville gøre i sin egen forretning eller i sit eget hjem med sin egen personlige økonomi. Normen er den adfærd, man kan forvente af en helt almindelig samvittighedsfuld borger, som ikke handler med hovedet under armen.

Dispositioner, som er normale og forretningsmæssige, vil ikke kunne aflede et ansvar.

Derimod skal man være meget forsigtig, hvis foreningen er i en situation, hvor man bør kunne forudse, at foreningen ikke vil kunne opfylde de forpligtelser, man indgår.

Er man inden for disse normer, vil man normalt ikke kunne pådrage sig et bestyrelsesansvar.

Hæftelse.

Det er helt centralt, at man i en forening bør have en bestemmelse, som siger, at foreningen kun hæfter for sine forpligtelser med sin formue. Alt andet er efter min opfattelse en dødssynd!

På samme måde bør ingen medlemmer – eller bestyrelsen – påtage sig personlig kaution for foreningens forpligtelser.

Grundreglen bør være, at kan foreningen ikke få den nødvendige kredit ved at henvise til foreningens formål, vedtægter og almindelige omdømme, bør man helt afstå fra at søge kreditten.

I nogen sammenhænge er det lettere sagt end gjort, men man må ikke fravige disse råd uden at have overvejet det meget, meget nøje og efter min opfattelse heller ikke uden at have søgt professionel råd om det. Og i den sammenhæng vil jeg med et lille smil understrege, at den professionelle rådgivning næppe bør ydes af foreningens bankrådgiver. Han vil nemlig typisk rådgive banken, før han rådgiver dig!

Vedtægtsændringer.

Om vedtægtsændringer er der at sige, at det bør være sværere at ændre vedtægterne end at få vedtaget almindelige beslutninger på en generalforsamling.

Selv om der ofte er spørgsmål om emnet, vil jeg mene, at det turde være indlysende, at de to nødvendige generalforsamlinger til en vedtægtsændring ikke kan indkaldes til afholdelse samme dag. Formuleringen i nedenstående standardvedtægter fremhæver det klokkeklart. Men det følger af de almindelige principper, at ideen er, at man mellem de to generalforsamlinger skal have mulighed for at diskutere ændringerne i medlemskredsen.

Demokratiet skal have mulighed for at virke.

• #15   20. jan 2009 Self.
    Meget fed idé, og stedet synes jeg skulle være MSM, da vi alle kender det, og det er lettest, plus vi kan køre med bilerne inden, men umiddelbart syntes jeg at vi skal starte mødet lidt tidligere, det kan jo godt tage tid sådan noget snak, så vi kan blive enige om det hele.

• #16   20. jan 2009 Jeg har været inde på RET & RÅDs hjemmeside og søge info om oprettelser af foreninger. Derfor en om std. vedtægter for foreninger og herefter standard omkring stiftende generalforsamling.
    Er du stadig forvirret Nicolai ;o) Så bare læs HEHEHE

• #17   20. jan 2009 Bo: hehe, jeg læser så vandet det driver :o)

• #18   20. jan 2009 Evt en som kunne printe det ud, og tage det med til mødet.

• #19   20. jan 2009 Du bedes drive af med sveden inden vi mødes på MSM, min bil skal ikke starte sæson i mudder ;o)

• #20   20. jan 2009 hahah *gg*

- Er det kun os som er til mødet dem fra gruppen, eller er der nogle fra MSN også? smiley

• #21   20. jan 2009 MSN er nok ikke fremmødte (Bill Gates kan ikke den dag;o)), men alt efter MSM´s holdninger og ønsker vil jeg foreslå de deltager med 1 person (Deres formand Jesper).
    Men lad os afvente MSM´s udspil først

• #22   20. jan 2009 Jeps det må vi gøre, hvornår skrev du til dem?
    - håber meget de vil lade og lave en bane vi selv kan køre på :o)

- jeg aftaler det med bil gates, han skal sku komme *gg*

• #23   20. jan 2009 hva tid kommer i andre og køre kl 9 10 11 eller hva

• #24   20. jan 2009 Ja, det regner vi da med, vi skal lige se om vi kan få mødet op og køre smiley

OG ALLE SKAL FREM MØDE! JO FLERE JO BEDRE!

• #25   20. jan 2009 hahah smiley
    - nat nat.

• #26   20. jan 2009 ha ha hjamen sov da god::))

• #27   22. jan 2009 jeg er ikke helt med ? har læst det hele men forstår det ikk. hvad skal der ske nu. ? hvornår og hvad med msm?

• #28   22. jan 2009 Jolle: Vi skal holde et møde, og finde ud af diverse ting, nu når vi skal oprette en rigtig klub.. så skal vi snakke med en fra msm, som forhåbenligt også vil være tilstede om at bygge en bane hos dem. mødet er måske den 21/2.

• #29   22. jan 2009 TAKK!!! endelig en der kunne gøre det kort Lyder fedt

• #30   22. jan 2009 Så lidt da :o)

• #31   23. jan 2009 Så kom der en dato på plads.
    Vi kan kører på banen den 14. februar fra kl. 0900-1400.

Jeg vil komme kl. ca 1000 og kører til 1400

I klubhuset har jeg aftalt at vi kan holde møde fra 1400 og frem den 14. februar 2009.

Jesper (fomanden) og kasseren fra MSM vil gerne deltage for at supplerer; også omkring hvordan vi kan få flest mulige penge til klubben.

Jesper vil på deres kommende møde tage op omkring plads til at vi kan lave en bane.

MSM søger i øvrigt pt om at få træning hver lørdag og hver anden torsdag. Herudover er vi velkomne til at kører med el fra sol op til sol ned.

Jeg håber at så mange som muligt vil deltage på vores stiftende generalforsamling! Alle bedes bakke op om at der kommer så mange som muligt til mødet!!!!!

Vel mødt !

• #32   23. jan 2009 Hmm lyder godt bo smiley
    - blev lidt forvirret, er det den 14, eller 21 vi holder møde?

• #33   23. jan 2009 jeg kommer uanset hvad smiley

• #34   24. jan 2009 den 14. februar

• #35   24. jan 2009 skal vi noget den 21 eller er det bare en køre dag

• #36   24. jan 2009 Der er IKKE åbent på MSM den 21. februar.

Hvis i går ind på www.msm-cross.dk under træning. Alle de dage hvor der er træning og på de tidspunkter derer træning må vi kører.

Stiftende generalforsamling bliver dermed 14. februar 2009 kl. 1400 i MSM Klubhus

• #37   24. jan 2009 Okay smiley
    - så kommer jeg fra klokken 10 af og kører, indtil klokken 14.
    hva tid er i andre dér?

• #38   25. jan 2009 kommer måske

• #39   26. jan 2009 Jeg vil gerne at der tilmeldes hvem der kommer! Jeg vil ikke ulejlige MSM med arrangement uden der er opbakning.
    Hvis det er ønsket om en anden dag er dette også muligt. Jeg kan ikke deltage før i marts alternativt.
    Hvis der ikke er opbakning til mødet dropper jeg fra oprettelse af klub, da min tid er meget begrænset; og jeg kun har startet dette grundet forventet ønske fra flere.
    Så meld ud om i kommer !
    På gensyn ;o)

• #40   26. jan 2009 JEG KOMMER DEN 14 !

Er det ikke der mødet skal holdes? :=)

• #41   26. jan 2009 Og bo du kommer vel til mødes den 14 ? smiley

• #42   26. jan 2009 vil gane komme men der er ikk none her hjme der kan køre mig:(

• #43   26. jan 2009 Christian. kan du ikke køre med frede?

• #44   26. jan 2009 han bor slaglse jeg bor i skølskør

• #45   26. jan 2009 I know... men han kunne hente dig?
    Eller du kunne komme op til ham om fredagen og sove hos ham smiley

• #46   26. jan 2009 ja eller jeg kan spøre bo

• #47   26. jan 2009 jeg kommer som sagt oss

• #48   2. feb 2009 Det er sgu for ringe !
    - VI SKAL VÆRE FLERE!

ALLE SKRIV NU I DENNE HER TRÅD! om i kommer, og om i er med på det hele, bo skal sgu ikke være drivkraften for det hele!

Som sagt har kun - Christian og Kramer, mig, og bo, kommer med sikkerhed, og har skrevet!

hva med, Frederic, joacim, mathias, jimmy, osv, skriv nu i det her emne, så vi ved der er opbakkelse for det hele, så det ikke er spild af tid.
    - nu håber jeg i læser dette, og skriver.

// Nicolaj.

• #49   2. feb 2009 Så går der sgu "Erling" i dig niico : O

Jaa jeg kommer : D

• #50   2. feb 2009 Godt Jimmy.

Til alle jer andre, vågn op og skriv, ellers "får" vi jo ikke den bane!

• #51   2. feb 2009 Hva med mig, Erling !!!!!!

• #52   2. feb 2009 ha ha kommer i flyver dragt ::::)))ha ha man ved og fryde røven af

• #53   2. feb 2009 er der nogen der tager fat i dem fra Korsør, Kim fra vemmelev mfl.?

• #54   2. feb 2009 Bo, spørg kramer om dem fra vemmelev smiley
    - Og ja frede, endelig kom du ud af busken!

• #55   2. feb 2009 ha ha smiley
    Bare fordi man er fra Vemmelev er man i jo ikke på den måde indfødt smiley
    Men det kunne værre knalli skulle luftes ned til kim smiley

• #56   3. feb 2009 som jeg har sagt før SÅ KOMMER JEG DEN 14/2 men hvad tid?

• #57   3. feb 2009 Der er race fra kl ca 9-10 tiden og møde fra kl 1400

• #58   3. feb 2009 Endelig skriver i smiley
    - det var godt :o)

Hva siger du bo? - er vi nok nu? skriv pm.

• #59   3. feb 2009 ja, men kan vi ikke få flere voksne med; der skal være nogle til at tegne klubben.
    Men skrab alle der er med sammen, så må vi tage den derfra på mødet.

• #60   3. feb 2009 Det gør vi bo ! o) vi prøver.

• #61   5. feb 2009 over 18 år til at tegne økonomi f.eks.

• #62   6. feb 2009 Hmm, kender ikke rigtig nogle? smiley

• #63   6. feb 2009 Der har været flere ude at kører som var "aldrende". Der var en fra Korsør, der var 2 med FG Bajaer mm.. Er der nogle der har kontakt til disse personer?

• #64   6. feb 2009 kuno korsør, det er ham du mener som er fra korsør. : )

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=9906

• #65   9. feb 2009 hey alle sammen jeg stiller gerne op i bestyrelsen vis der mangler personer over 18 fylder 19 dagen før mødet smiley

stiller self op til både mødes og til race med fg´eren smiley

• #66   9. feb 2009 Lyder godt kennie J smiley
    Velkommen i klubben.

• #67   9. feb 2009 YIIIIIR
    Velkommen rigtig mange gange i klubben.
    Husk så er der et optagelses rituael!
    DU SKAL gå i sauna med mindst en af os ha ha ej bare fis og ballade;)

• #68   9. feb 2009 tak tak smiley lyder til at være seriøst smiley ser frem til et stort og godt samarbejde både hvad gælder oprettelse af klub, bygning af bane men også nogen KANON fede race dage !!! smiley

• #69   9. feb 2009 Og hyggelig rc snak :o)

• #70   9. feb 2009 du kan prøve at se nogle af vores fotoalbum hos Nicolaj
    Det er fedt nok vi skal fandme os få lavet en opvisning igen se album:)

• #71   9. feb 2009 Feeeedt med nogen flere rc folk.. !!

• #72   9. feb 2009 ser godt ud med de album der smiley så må vi bare håbe på godt vejr smiley

• #73   9. feb 2009 Kenni, det lige det vi må smiley

• #74   9. feb 2009 Skal du ikke også køre lille ven : D

• #75   10. feb 2009 ja min kæreste Louise på 20 der også skal være med i projektet smiley som et evt led i bestyrelsen smiley

• #76   10. feb 2009 Kennie J: Du må sku undskylde vi lige glemte damen :o)

Vi bliver:
    Bo k.
    Mathias.
    Kramer.
    Frederic.
    Jimmy.
    Joachim.
    Nicolaj (mig)
    Christian.
    Kenni j.
    Steen D.
    mathias W.
    Louise.

• #77   10. feb 2009 det gør du bare smiley

• #78   10. feb 2009 jaaa manner

• #79   10. feb 2009 Mathias: NEJ! Man må ikke medbringe drikkelse, det SKAL man købe i deres kiosk der ude, hvor man også kan køre diverse andre ting.

• #80   10. feb 2009 gider i ikk og lave et nyt emme det er for langt jeg få ond i finger ha ha ha ha krammer vi må lave et til træf i din by det var sgu sjovt

• #81   10. feb 2009 Det er for at støtte klubben : )

• #82   10. feb 2009 Yeahhh smiley

• #83   10. feb 2009 Jeps.

Andre ting, som ikke vedrører emnet bedes holdes i et andet emne, så vi ikke for overfyldt dette! Tak.

• #84   10. feb 2009 Hej alle,

Jeg har desværre noget nogen kalder arbejde som optager min fritid i den kommende weekend. Jeg vil dog forsøge om jeg kan kigge forbi når I kører, min egen bil kører desværre ikke så langt for tiden grundet motoren.

Jeg kan desværre ikke støtte op om mødet med min deltagelse, men bifalder de drivende krafter for deres arbejdsindsats.

mvh
    klaus

• #85   10. feb 2009 Hey klaus prøv tag den med

• #86   10. feb 2009 Kim RC vemmelev deltager desværre ikke grundet han har har mere end en "ski" på.... Men han vil gerne være medlem forlyder det fra snedriverne ;o)

• #87   10. feb 2009 Så er der endnu en interesseret, også til bestyrelsesarbejde. Desværre fraværende på lørdag.

• #88   10. feb 2009 Lyder godt bo, hvem er det? :o)

• #89   10. feb 2009 En der hedder Finn som kører Nitro-bil. Han har børn der kører cross og sidder også i bestyrelsen i handicaprådet, så han ved lidt om at søge penge mm

• #90   10. feb 2009 Det jo helt perfekt !

• #91   10. feb 2009 FEDT!

• #92   10. feb 2009 måske vi kan blive dasu op rede

• #93   11. feb 2009 Lad os nu lige få det hele op at køre osv. : )

• #94   19. feb 2009 Har haft en del dialog med Jesper MSM. Vi opretter en klub, og søger Kommunen om hjælp til at kører et sted i Slagelseområdet. Vi henviser til at MSM gerne vil give os et stykke Jord, men vi skal have tilskud for at etablerer banen!
    Derved er det Slagelse Kommune der skal lidt frem i skoene! Jeg arbejder videre på projektet, og vil gerne have PB fra alle med mailadresse. Så vil jeg sende mail til jer om det videre forløb. Så vi holder det internt i klubben!

Vedr. banen så nåede jeg desværre ikke ud til MSM i dag for at få sat nogle pæle i jorden til graveemaskiner, men vi har aftalt det en af de kommende dage.

• #95   19. feb 2009 hva skal graves ud og vå nå

• #96   19. feb 2009 EJ hvor fedt!
    Men nu starter der PUHAAA.
    For komunen er jo bare SUPER til at ordne sådan nået hurtigt.
    Men self som du sagde skal vi bruge den her sæson til at få medlemmer osv.
    men godt nok

• #97   19. feb 2009 Fedt, hva var vi ikk uden Bo : )

• #98   20. feb 2009 men er der ikk meget papir arbejde med deett

• #99   20. feb 2009 Papirarbejdet skal jeg nok sørge for,

• #100   20. feb 2009 okay fedt ::)

• #101   21. feb 2009 mode vi stille køre torn op

• #102   21. feb 2009 ja, der arbejdes på det, vi har fået ok, men skal aftale detaljer

• #103   21. feb 2009 okay fedt : )

• #104   21. feb 2009 yiiir main

Kommentér på:
Kluboprettelse 2009

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce