6.725 visninger
|
Oprettet:
rc både og saltvand.... {{forumTopicSubject}}
hej ja der er jo mange som går og snakker om rc både og saltvand...
som alt andet er saltvand meget hård mod stortset det hele i ens båd...
min erfaring er at man bare kan sejle alt det man vil... bare man skyller efter... jeg har gjordt alt vandtæt i min båd.. (bare godt med silikone) men jeg kan jo aldrig undgå at der kommer vand ind i båden men alt elektronik er vandtæt så jeg kan fint spule båden indeni også . selvfølgelig det der kan tages ud er taget ud for en sikkerheds skyld..
hvad er jeres erfaringer `?? måske kunne jeg lære noget.. hehe
Hansen
sep 2007
Følger: 50 Følgere: 52 RC-enheder: 13 Emner: 52 Svar: 303
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 23 RC-enheder: 10 Emner: 56 Svar: 209
hehe ja så længe jeg den lorte vandkøling sidder som den skal...
det hele køre fint igen.. ´hehe kæft jeg blev lige bange derude...
Hansen
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 70
lad motoren køre på land til den er pænt varm og så sprøjt WD40 ind i karkoratoren langsomt til motoren stanser (fordi den er druknet med WD40)
men for hver 5-6 gang man sejler bør man lige kigge ind i motoren alligevel
det holder længere på den måde
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
men det vil altid gå hurtigere i stykker det el der er men hvis det er ordentligt pakket ind så er det kun på aluminiums ror og finner osv. osv. der tærres heftigt , jeg gør som morten med nitro og benzin og med el bruger jeg alm. vand igennem slangerne til kølingen og så WD40 igennem
bagefter og selve båden skal også tørres af med ferskvand og en blød klud så det ikke sidder i lakken og tærrer der også
sådan gør jeg
"Ghost"
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 8 RC-enheder: 20 Emner: 106 Svar: 232
- jeg skyller det indvendige af båden. Har monteret en prop i karburatorindsuget så der ikke kommer vand ind
- start motoren op igen og kom alm vand gennem vandkølingssystemet.
- Imens motoren kører skyller jeg båden over med vand
- efter motoren har kørt beholderen tom kommer jeg lidt wd40 i motoren, men ikke til den drukner, bare lidt smørelse.
Og så tror jeg også (er ikke sikker men har min egen holdning) at det hjælper meget at jeg bruger miljøbenzin (Aspen / Stihl ) Efter at jeg er gået over til det er min motor væsentlig renere indeni og har ikke haft problemer med motorstart siden
rc både og saltvand....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside