{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.031 visninger | Oprettet:

Benzin-Kaburator-Guiden {{forumTopicSubject}}

Hvordan skal jeg justere strålespidsen på en Walbro karburator
( WA-167 / WT-603 / WT-
668 / WT-257 / WT-813, etc.)?

Denne type karburatorer kræver regelmæssig justering for at sikre den bedste performance,
men også for at undgå at motoren køre for tyndt, da dette kan ødelægge din motor.

Hvis du ikke
syntes din motor kan tage så mange omdrejninger eller du oplever at motoren ikke reagere så
prompte, så er det måske tid til at justere din karburator. For at sikre maksimal performance og
levetid for din motor skal du følge denne procedure:

1) Find lav og høj hastigheds nålen på siden af karburatoren. De er sædvanligvis markeret med
et L og et H.
Drej begge nåle fuldstændig med uret (til fuldstændig lukket position)

2) Drej L-nålen i mod uret 1 og ¼ omgang ud.

3) Drej H-nålen i mod uret 1 og 3/8 omgang ud.

4) Nu er det tid til at starte motoren. Det kan være nødvendigt at
dreje L-nålen en anelse den ene eller den anden vej for at starte motoren

5) Juster L-nålen indtil du opnår en rolig tomgang. Når L-nålen
drejes med uret (Lukker nålen) vil det resultere i en hurtigere
tomgang og i mod uret (Åbner nålen) vil resultere i en
langsommere tomgang (og til sidste drukne og kvæle motoren, hvis den drejes for langt..)

6) Giv fuld gas. Juster H-nålen så du får det maksimale omdrejningstal. (Dette vil nok larme
MEGET) Lyt efter det højeste toneleje, hvilket vil fortælle dig hvornår det højeste
omdrejningstal er opnået. Efter du har fundet den maksimale indstilling drejer du H-nålen
imod uret (Åben nålen) cirka 1/16 omgang for at sikre du har tilstrækkeligt benzin/olie mix
for at køle din motor.


Note: Dette er kun en general vejledning. Du kan have behov for at justere bade H- og L-nålen nå
du begynder at køre. Denne indstilling er afhængig af motor belastning, luftens ilt indhold,
luftfugtigheden etc. Knebet er at finde en indstilling der fungere godt for dig og holde sig til den.
Her er en håndfuld hjælpsom information omkring almindelige karburator justerings problemer:
Hvis din motor 4-takter ved fuld gas og kan ikke opnå maksimale omdrejninger:

H-nålen er åbnet for meget. Luk for nålen ved at dreje den en anelse med uret og så prøvekøre. Hvis
det ikke har hjulpet, så forsøg igen til det ønskede resultat er opnået. Når du har fundet en god
indstilling, så åben nålen ca. 1/16 af en omgang for at sikre en tilstrækkelig fed blanding.
Hvis din motor sætter ud ved overgangen fra lav hastighed:

H-nålen er lukket for meget. Åben nålen ved at dreje den i mod uret indtil du er mindste 1½
omgang åben. Så lukker du gradvist nålen indtil performance er som ønsket.
Dårlig forbrænding, blokeret udstødning og meget hård belastning af motoren kan også forsage at
motoren sætter ud.

Hvis din motor går meget hurtig i tomgang og dør hvis du forsøget at sænke tomgang:
Du har måske en utæthed ved dit luftindtag. En let måde at undersøge for utætheder er ved at
sprøjte WD40 på området imellem karburator og cylinder, hvis tomgangen falder, så er der utætheder og kan også ses ved små bobler osv...






"Ghost"




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin-Kaburator-Guiden
Kommentér på:
Benzin-Kaburator-Guiden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce