Vrå bane`en,

Vrå bane`en,

Medlemmer: 13
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

opstart af klub/forening opstart af klub/forening

Opstart af forening i hjørring kommune.

Vi er et par stykker som har snakket om at starte en forening/rc klub i hjørring kommune.
Vi har haft et møde med kommunen, som var positive overfor tiltaget, og de ønskede at vi lavede en forening og evt. fik "vrå banen" med ind i foreningen, så de havde nemmere ved at udlåne arealet til banen i vrå.

Vores foreslag går på at vi lave en forening med under afdelinger (en for hver bane) så det er muligt at have forskellige kontigenter til de forskellige baner og dermed give hver bane sit eget budget (penge pose).

hvis det har din interesse så lad os hører fra dig. Der vil blive indkaldt til en stiftende general forsamling snarest.

hold jer endelig ikke tilbage hvis I har yderlig spørgesmål.

mvh
Morten Larsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstart af klub/forening
  • #1   13. jan 2011 har snakket men nogen af de andre ikk alle. og det jeg kunne forstå var der ikk meget stemning for det... 1 vi har fået lov uden og lave forening. 2 bange for det bliver alt for omstændigt, for meget op i penge og papir arbejde, vi vil bare køre og have det sjovt og køre race.. men altså hvis det kan være lige som vi altid har haft det. at vi deler bare om udgifterne der er ved og holde bane`en klar og ikk sådan et fast kontigent, for vi synes ikk der er nogen grund til der er en kasse med penge, som sidste år lavede vi bane`en og så betale jeg i første omgang udgifterne. og så blev den delt i lige store dele og så betalte man det og så næste gang der skulle købes diesel eller hva det var gjorde vi det sådan igen.

plus at vi mulig vis har fundet et areal hoe en privat men ikk noget der er bestem i nu for det skal være en fælles beslutning mellem os alle i vores lille klub smiley

• #2   13. jan 2011 Jeg er lidt anonym i denne sag, da der både er plusser ved det, og desværre også minusser.
    Jeg ved, at dem jeg kører med, aller helst bare vil køre, køre, hygge, og så ordne bane.
    Min mening er at der ikke skal for meget ind over.. Jeg vil kun køre, og hygge med gutterne, og self lave bane.

For hvis det skal blive til en forening, skal de to 'hold' stemme om en formand, så der er 'styr' på tingene.. Og det synes jeg ikke.

Og jeg er ikke meget for at betale kontigent, vil hellere betale når der er behov for det. F.eks. til diesel som Frank nævnte ..

Men det må i ældre om, nu har i, i hvert fald min mening.

• #3   13. jan 2011 Men fint intiativ smiley
    Men som sagt, man kan vel altid ændre mening, hvis det hele bli'r planlagt nøje nok..

• #4   13. jan 2011 det er ikke ment således at der skal gå en masse papir arbejde i det eller penge. men som det er hos jer nu så kan kommunen til en hver tid bede jer om at forlade området uden de er forpligtiget til at finde et nyt sted til jer. og det vil stadig være jer der skal stå for genetableringen af området, det vil blive pålagt de personer som står til at have lånt området.

men jeg vil foreslå at vi mødes allesammen så vi kan få en dialog om det.

• #5   13. jan 2011 Som jeg snakked med Frank om tidligere, vil mit foreslag gå på at "vrå banenes" brugere finde et kontigent de finder passende til driften af den bane, således at det ikke bliver en privat person som skal lægge pengene ud og derefter få de andre til at betale. for I er vel ikke kun de samme kører heletiden, der vil forhåbentlig komme nye til og evt. falde nogen fra, betaler I så ligemeget alllesamme???

hvis I har interesse i at vi mødes så skal jeg gerne booke et lokale, så vi kan få snakket tingene igennem. for vi har forhåbentlig en fælles interesse i at kører med RC Biler.

• #6   13. jan 2011 jamen om vi er forening eller ej kan de os bede os om og finde andet sted. og det med at genetabler er ikk det vilde da det er et stort stykke med græs og det kommer af sig selv smiley men ved ikk vi kan prøve og se hva der stemning for hos os og hvis der er for det kan vi mødes og snakke om det...

• #7   13. jan 2011 For min skyld kan vi da godt mødes, og få talt ud. Tror det vil få flere ting på det rene smiley

• #8   13. jan 2011 For mit vedkommende er jeg for en forening!
    Det begrundes med at er vi en forening, bliver det meget nemmere for sporten at skaffe nye medlemmer, og evt sponsorere plus vi kan få store tilskud til vedligeholdese af arealer, klublokaler/skurvogn, klubbiler osv. Det der taler imod en forening er at vi nok desværre kunne miste medlemmer pga. foreningsarbejde feks. papirarbejde...(skal med glæde være frivillig sekretær) møder, årlige bestyrelse valg osv.
    uanset valget vil det aldrig påvirke min interesse for sporten, + det gode venskab vi har sammen smiley

• #9   13. jan 2011 jeg har lige talt med en af de andre initiativ tagere, og vi mener at vi skal mødes og få talt tingene igennem, så mit spørgsmål er nu om hvos det er nemmest mødes i Hjørring eller Vrå, så vil kontakte kommunen for lån af lokale på en hverdags aften. mit foreslag en tirsdag eller torsdag aften.
    mvh
    Morten

• #10   13. jan 2011 For mit vedkommende passer Tirsdag bedst, bare ikke en onsdag for der skal jeg lukke butikken!

• #11   13. jan 2011 hva uge? skal være tirsdag

• #12   13. jan 2011 er det i næste uge vi skal samles?

• #13   13. jan 2011 hvad tirsdag d. 25 januar.
    jeg finder et lokale til det.

• #14   13. jan 2011 Jeg kan vidst godt tirsdag d. 25.

Men jeg ser frem til at vi får diskuteret det igennem. Men for at være ærlig, tror jeg skam sagtens vi kan få det til af fungere på en eller anden måde.

Men Morten, noget helt andet.. køre i med Largescala, elller? smiley

• #15   13. jan 2011 personligt kører jeg mini-z, LS onroad & 1/10 offroad, og vil ikke afvise at der kommer en LS offroad bil i samlingen igen.

• #16   13. jan 2011 yes det lyder fint med d 25 du skriver lige et kl slet.. ja chr tror da os nok vi finder udad noget...

• #17   13. jan 2011 Wow. Skal da love for der sker noget mens man er til føsdag:-)

Alt det med en forening lyder både skidt og godt, jeg ønsker ikk der skal gå for meget (teknik) i det med at køre rc og ha det fedt med vennerne. Jeg ønsker mig bare et sted (udover strand og grusgrav) Hvor jeg kan gi folk baghjul på en bane smiley
    Når det nu er sagt, så er jeg med på et møde, det kan ikke skade noget.
    P.S. Tirsdag er bedst for mig hvis det bliver uge 3 eller 4.

• #18   13. jan 2011 Hej Morten smiley
    Nu ved jeg ikke lige hvem du er, men kan da gætte mig til at du kender Frank..
    Jeg syntes det er fedt at der kommer nye til som er villige til at give en hånd med smiley

Jeg har nok lidt den samme holdning som de andre i Vrå banden, vi vil gerne køre og have det sjovt samme..
    Hvis en forening vil gøre det nemmere med at have en bane uden ballade fra kommune eller andre, så det da det vi gør..
    Er nok mest til en "privat" bane, men ved ikke hvor meget arbejde der i at have en forening så derfor ved jeg det ikke helt smiley
    Jeg har bare ikke så meget jeg kan hjælpe med af materialer , så penge er min hjælp + mine hænder smiley
    Men lad os holde møde, alle dage er fine for mig bare det er om aftenen smiley

Morten, et klokkeslæt og en adresse så kommer jeg smiley

Mvh Martin

• #19   14. jan 2011 Hej allesammen.

Så er det muligt at komme til et formøde inden opstart af rc forening i Hjørring kommune.
    Mødet vil være åben for alle der er interesseret i rc.

Mødet finder sted Tirsdag d.25 januar 2011 kl. 1900.

mød op på følgende adresse:

Dronningens gade 18, 9800 Hjørring
    Lokale 3, stuen

mvh
    Morten Larsen

• #20   15. jan 2011 Fedt jeg kommer helt sikkert smiley

• #21   16. jan 2011 Okay jeg kommer også smiley

• #22   16. jan 2011 clau jens martin og mig kommer os. bo kommer os ved jeg. så alle os fra ls kommer ved jeg.

• #23   16. jan 2011 jeg satser stærkt på at komme også.

• #24   24. jan 2011 HUSK!!!!!!!!

.... det er i morgen smiley vi ses i morgen gutter!

• #25   24. jan 2011 Kan det passe at man ikke kan finde addressen på krak? smiley

• #26   24. jan 2011 Åh fandt det, det var dronningensgade i et ord smiley

• #27   25. jan 2011 Jes. Vi ses smiley

• #28   25. jan 2011 Tak for et godt og hyggeligt møde, det bliver den BEDSTE RC-forening i kongeriget! smiley

• #29   25. jan 2011 i eu smiley

• #30   25. jan 2011 Netop smiley

• #31   25. jan 2011 Yes fint møde smiley

Har lige en information til Morten smiley
    Der er en Modelflyve klub i nørlev, ved ikke om det er en forening eller hvad det er, men det er i hvert fald en større klub..
    Måske du kunne kontakte dem og spørge om de vil med ind under en fælles rc forening ?
    De har en hjemmeside : www.hj-modelflyverklub.dk
    Der står også har de et eller flere klub lokaler i kultur huset hvor de bygger hver mandag smiley

Kommentér på:
opstart af klub/forening

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce