{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Losi M8 gear spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej
Mit spur gear blev "spist" her i weekenden og har så købt et nyt sæt til at skifte det ud. (link fjernet) Men hvad er egentlig standard gearingen? Synes ikke lige jeg kan finde info om det?
Mit pinion gear ser også lidt brugt ud (jeg formoder det har været en sten, for begge så perfekte ud 10 min før det pludselig står af), men der findes næsten for mange muligheder her: http://www.kullagergrossisten.se/index.php?cPath=217_249&sort=2a&page=2
Hvad anbefaler i pinion gear i? Stål, Delrin(??), Alu eller Titanium? Og hvor mange tænder, når jeg nu har været fint tilfreds med standard gearingen?

Har i fundet et cover, eller modificeret jeres biler, så tandhjulene ikke er så ubeskyttede overfor sten og grus?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi M8 gear spørgsmål
  • #1   8. apr 2014 Jeg triller på stål pinion og std plast spurgear..
    Det holder længe, og altid "kun" spurgear der skal skiftes
    Std losi pinion er dårlige, de mister hurtigt deres "messing" belægning og så er de kaput....


  • #2   8. apr 2014 Og ingen cover....
    Men check lige Lc racing
    De har lavet en 1/14 buggy og 1/14 short course
    Som er pænt fede og begge har cover...
    Vi er 3 tosser der nok køber en 1/14 short course her til sommer...
    Schumacher laver dem smiley det er guf....


  • #3   8. apr 2014 58T er std. Det står MEGET MEGET MEGET småt på spurgear smiley (MEGET SMÅT)

    I sættet følger der 58, 60 og 62T med


  • #5   8. apr 2014 Men kan selv en lille sten komme under coveret? Hvis det kan så vil jeg hellere undvære coveret.

  • #7   9. apr 2014 Det kommer jo osse an på hvad underlag der kørers på..
    På jordbanen er et cover super hvis det er helt tæt, ellers ville jeg nok hellere undvære det..


  • #8   9. apr 2014 Jeg kan selv godt se på mit spur og pinion at der har været lidt smuds imellem, men den trækker stadig fint og de kører stadig som smurt, så et gearcover for mig er lidt ligemeget, og jeg har efterhånden kørt en del forskellige steder hvor chancen for småsten i tænderne er ret store..

    Men hvis jeg endelig ska ha et cover, så blir det et Exotek cover med carbob topplade, de sku være rigtig gode, fordi det lukker "hullet" i toppen, men i siderne er der stadig åbent så sten osv. Kan komme ud igen.
    Men efter jeg satte carbon mudguards på, kan jeg se der ikke havner nær så meget snavs inde bagved, så det er dejligt nok smiley


  • #9   9. apr 2014 Jeg har det med at der er større chance for at sten bliver "afvist" og flyver væk når de rammer spur/pinion end det samme sker hvis et cover er på og de så kan blive "klemt" inde.

    @Vegas - har du et link til de mudguards eller er det noget hjemmefusk? smiley


  • #10   9. apr 2014 Mark - de er fra xstreme racing på Ebay, ret tynde i det, men de virker rigtig godt.

    Men de er skiiiie dyre efter min mening og ligger sig lige på grænsen af de 80kr
    Men har lidt planer om at pille dem af og tegne dem op på et stykke papir og så evt. Selv lave nogle i lexan eller carbon til videresalg til billigere penge, hvis det har interesse?

    Her: http://www.ebay.com/itm/TEAM-LOSI-MINI-8IGHT-CARBON-FIBER-REAR-WHEEL-GUARDS-XTR10846-RTR-BUGGY-BRUSHLESS-/261433248789?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3cdea2cc15

    De skriver det den sidste, men det var mit sæt osse smiley (salgstrick)


  • #11   9. apr 2014 Grrr...hader USAs skyhøje forsendelses omkostninger - nok det der mest gøre jeg køber fra Kina-land.

    Hvad skal du have for et sæt Vegas-fusk mudguards? smiley I lexan og gerne med nøgne damer påmalet så det ligner en mud fight når der kommer skidt på dem smiley

    Lolz...nej, men bare et sæt i lexan und porto ala b-post?


  • #12   9. apr 2014 Skal lige ha noget tyk lexan hjem først, men hvis du har mod på selv at lave nogle i andet materiale, kan jeg godt tegne en skabelon af den og smide afsted som brev ?

    Det eneste lexan jeg har nu, er nemlig et gammel tc karros, som er ret tyndt og formet, så det blir nok ikk så godt smiley


  • #13   9. apr 2014 Tog 5 min. At lave, det det bedste jeg pt. Kan lave til dig Mark. Har testet de passer

    profilbillede
  • #14   12. maj 2014 Mange tak for alle Jeres svar. Det er super i er så hjælpsomme. Nu må jeg hellere komme med en update.
    Har søgt meget efter sådan et gearcover, men har ikke kunne finde det inden for EU, og prisen ryger over toldgrænsen, så har undladt at bestille et. Har i stedet fået de Carbon rear wheel guards hjem, så må vi se om de tager det værste.
    Skruen i center akslens outdrive set sad godt fast, og jeg kunne desværre ikke løsne den. Det endte med, at jeg først efter to uger fik den boret ud. Til en evt. næste gang må jeg huske tricket med en torx nøgle, inden jeg begynder at bore.
    Nå, men det tog altså længe inden jeg fik skiftet spur gearet. Da det så endelig var skiftet og afstanden til pinion var tjekket lyder det mærkeligt på første køretur. Det viser sig desværre, at motorakslen var slået skæv, så jeg endte med at bestille en Leopard 5800KV 4 polet brusless motor hjem samt 2,3mm pinion 16T. Efter at være godt og grundigt imponeret over motoren i små 5 minutter, rammer jeg "bagbenet" på mit flyvhop og flår venstre hjulophæng fra hinanden - det kostede 1 uge i pit igen, og en del frustrationer.
    Derfor bestilte jeg en større samling reservedele, så der forhåbentlig er til de næste mange uheld... Nu er delene kommet hjem, og jeg glæder mig bare rigtigt meget til at få den ud og køre igen - forhåbentlig lidt længere tid denne gang smiley

    Igen - tak for hjælpen, håber i får kørt en masse fede ture med Jeres Minier smiley


Kommentér på:
Losi M8 gear spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce