Hestegalleris manglende respekt...! Hestegalleris manglende respekt...!
For et par minutter siden var her en framragende debat med dette link: http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=81810
Den er nu blevet slettet, hvilket jeg synes er helt forkert. Det er simpelthen for lavt at rakke andres hobby ned. Uanset hvad det er! Jeg kan virkelig blive gal over folk kan finde på at lave sådan et indlæg, som det på hestegalleriet. Tænk at vi lever i sådan en kold og kynisk verden. Kan vores (hjælpe)admin ikke ikke kontakte deres og give dem en opsang? Og hvad er jeres meninger om det?
Undskyld for at genoprette en slettet debat, men det kan ikke være rimeligt vi ikke må brokke os! Da især ikke når deres indlæg stadig eksisterer.
feb 2005
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 23 Svar: 125
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 42 RC-enheder: 1 Emner: 95 Svar: 853
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 38 RC-enheder: 11 Emner: 11 Svar: 600
jun 2005
jun 2005
maj 2006
maj 2006
jun 2005
- Ja jeg overreagerer måske i denne debat, men det ligger så fjernt fra hvad jeg er vant til. Derfor bliver jeg så vred som jeg gør. Det kan virkelig overraske mig at folk synes de kan tillade sig det.
jun 2005
Michael B - hvis du læser dette, kan vi så ikke få dig til at sende dem et link til denne debat? Måske også lige forklare dem hvad man ikke skal blande sig i, og hvad de sætter igang ved at lave et sådant indlæg. Det ender jo bare med "krig" mellem gallerierne, hvis vi ikke lærer at respektere hinanden.
jun 2005
Følger: 36 Følgere: 35 RC-enheder: 11 Emner: 102 Svar: 347
okt 2005
Følger: 85 Følgere: 82 RC-enheder: 3 Emner: 15 Svar: 43
det skal der gøres noget ved
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Men de ville aldrig købe en RC og jeg ville aldrig købe en hest.
Faktisk så tror jeg næsten gennemsnits-alderen er lavere derinde
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 48 RC-enheder: 8 Emner: 86 Svar: 1.152
de kunne jo prøve at sætte sig ind i det...
men ja kasper du har 112 % ret de burde ikke række ned på andres hobbyer..
efter min mening burde de passe sig selv, eller prøve at lærer lidt om det og se om det måske var knap så plat som de fleste måske synes det er...
H jacob
jun 2005
jun 2005
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 RC-enheder: 10 Emner: 1 Svar: 120
jul 2005
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 86 Svar: 619
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 38 Svar: 492
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Det forholder sig imidlertid sådan at når man har haft en hobby som den (at have hest) så bliver man en smule udelukket fra den virkelighed vi andre lever i, så at sige.
Det kan de jo ikke selv gøre for da de har en tidskrævende hobby.
Nu så jeg en af dem sammenlignede det med bamser og foreslog et teddy-galleri, -men nu er et almindelig kendt faktum jo at hestepiger er den befolkningsgruppe med den højeste "jeg sover med tøjdyr"-faktor bland alle befolkningsgrupper.
Men vi er jo ikke selv en skid bedre. Alle hobbyer er nørdede, ligegyldigt hvad det så er. Og så ligger der desværre bare nogle samfundsdefinerede normer for hvad der er en "fed" hobby, og her ligger hverken hest, eller RC særlig højt.
Men det er vi jo ved at lave om på, -hvorimod hestepigerne ikke ligefrem stormer frem i imageudviklingen.
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Lad mig lige tilføje at det med at undre sig over andres interesser faktisk stammer fra Scootersiden oprindeligt, hvor det var hverdagskost at diverse tåber oprettede sig på hestesiden, og skrev alenlange indlæg om slagtning, 6-misbrug osv, uden overhovedet at fatte en skid af hvilken indflydelse sådanne ting kan have på den slags piger som der er flest af derinde, nemlig dem på 10-12 år.. Og de kan BESTEMT ikke se det skægge i at et eller andet fjog skriver feks. "Hej lille Marie.. Jeg kommer og slagter din hest i nat"....
Så ja, man skal acceptere andres interesser, uanset om man forstår den eller ej, men da jeg ved at flere af ballademagerne der har været på Hestesiden stammer fra dette galleri, har jeg overhovedet ikke tænkt mig at gøre mere ved det, da det som de piger skriver er vand i forhold til de ting, der kommer fra div. brugere specielt fra denne og scootersiden..
Rent faktisk er selve hjælpe-admin "tingen" udsprunget fra Hestesiden, netop fordi at visse fjog IKKE fattede en skid af, hvordan man skulle opføre sig, og man kan jo nemt se at et par af den slags er til stede i denne tråd også.
Og sålænge der ikke feks. siges til brugere herinde at de skal have stoppet deres RC op hvor solen aldrig skinner, eller at den skal voldtages, eller at der opfordres direkte til at oprette brugere herinde, for at genere, (som på scootersiden), er der vist ikke noget at komme efter, og derfor bør man nok bare springe op og falde ned på det enkelte indlæg, i snakker om, da det overhovedet ikke kan måle sig med de ting, der i tidens løb er dukket op inde på Hestesiden fra andre gallerier..
Men ja, der snakkes sammen "bag kulissen" imellem de forskellige gallerier, og derfor kan eventuelle "spasmagere" oftest meget nemt lokaliseres, uanset hvilket galleri de normalt færdes på..
Mvh. Michael
jun 2005
Dog vil jeg altså vove at påstå at vi ikke kommer nær scootergalleri mht. til den slags problemer. Derfor mener jeg vi godt kan tillade os at brokke os, og at kritikken bliver hørt med forståelse af de rigtige personer. At hestegalleri har sine ture med bil - og scootergalleri, retfærdiggøre jo ikke at de så laver sådanne indlæg om os.
Vores hjemmesider hænger jo sammen om vi vil det eller ej, så folk må da lære at respektere hinanden. Det lærer man jo ikke hvis man aldrig bliver irettesat når man gør noget forkert. Jeg synes godt at din tone - Michael - kunne være en smule mere skarp, men jeg går ud fra du skrev indlæggene derinde før du så denne debat. Du nævner ligeledes scootergalleri mange gange i dit indlæg ovenfor, men vi er altså rcgalleri. Så jeg synes ikke det er helt rimeligt, at bruge scootergalleris grovheder som undskyldning for indlægget på hestegalleri.
Jeg har i den tid jeg har været medlem, aldrig nogensinde set indlæg med nedsættende tale om andres hobby'er eller gallerier. Tværtimod har jeg flere gange stødt på udtrykket: "Vi vil ikke ende som scootergalleri" og andre udformninger af denne. Jeg vil derfor mene en påtale overfor medlemmerne på hestegalleri, er på sin plads.
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Tjah, måske kunne tonen godt være mere skarp, som du siger, men nu kan du jo heller ikke se de beskeder vi kan sende internt til brugerne via galleriernes admin-sider.
Men jeg vil nu stadig påstå at der ikke er noget som helst specielt groft i de ting, som pigerne har skrevet. Ihvertfald ikke så grove at man behøver at hidse sig op over det. Som jeg ser det, udtrykker de bare forundring over en anden hobby, uden egentlig at nedgøre den direkte.. Måske har jeg bare set for mange af den slags tråde, som JEG vil kalde grove, til at synes det samme om den her nævnte tråd..
Og mht. scootersiden, så kan den parallel godt trækkes, eftersom ganske mange af brugerne derinde, også er brugere på denne side..
Men ja, generelt opfører folk sig på denne side væsentlig pænere end dem på SG..
Mvh. Michael
jun 2006
Følger: 69 Følgere: 64 RC-enheder: 8 Emner: 483 Svar: 1.707
jun 2006
Følger: 69 Følgere: 64 RC-enheder: 8 Emner: 483 Svar: 1.707
Hestegalleris manglende respekt...!