1.703 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 75 Svar

? vedrørende handel herinde ? vedrørende handel herinde

Hej de fleste af jer kender mig mange af jer har handlet med mig gennem det lidt over årti jeg har været herinde , men nu har jeg et spørgsmål til jer dog angående handel , har nogle ting til salg en har skrevet på en annonce gennem et par måneder pb sms , han vil have pakken sendt før betaling og påstår at det er normalt herinde nu , jeg gør det som regel også til dem jeg kender eller har handlet med før men ikke til ukendte i den anden ende af landet , mendet har da altid været sådan at køber betaler og så sendes varen , er det blevet lavet om og hvis hvornår ?

Nej personen bliver ikke hængt ud med navn eller noget hverken til dem som kender mig eller ikke , jeg vil bare gerne vide om handelsbetingelserne herinde er lavet om for så skal jeg have slettet mine annoncer.
På forhånd tak for svar og inputs

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? vedrørende handel herinde
  • #1   6. dec 2017 Aldrig sende uden varerne er betalt. Drop den handel

• #2   6. dec 2017 Der er da ingen regler herinde der dikterer om du skal modtage betalingen før eller efter du sender varen.

Personligt vil jeg se $$$ før, da det vrimler med useriøse individer herinde.

• #3   6. dec 2017 man betaler og modtager der efter normal kutyme, sådan er det også hvis du køber vare på nettet

• #4   6. dec 2017 Undskyld Jimmy dårlig formuleret , men så en uskreven regel om at man normalt modtager betaling og så afsender varen medmindre man kender køber eller har handlet med ham før , og som du giver udtryk for så er det også sådan du handler , og min begrundelse for at det er sådan er den samme som din.

• #5   6. dec 2017 Som al anden internet handel, man betaler først, og så sendes varen. Hvis noget går galt, opretter man en sag hos shipping tjenesten.

• #6   6. dec 2017 Jeg er enig penge først så sende. Man KAN lave et kompromis hvor du køber porto for at vise dine gode intentioner. Så kan du i værste fald miste en halvtredser. Jeg har modtaget varer, hvor sælger har sendt før jeg betalte, men det har været uopfordret, og ikke noget problem for mig at betale bagefter. Ellers ender vi jo i samme kategori som Banditten fra Billund, Traxxas-duden m.v. smiley

• #7   6. dec 2017 Altid pengene først. Sørg dog som køber at lave screen shots af annonce for at kunne dokumentere dialogen mellem køber og sælger. Jeg har lavet flere handler herinde både køb og salg. Altid med pengene først. Har købt et par dæk der var for store min fejl ingen refund. Solgte to nanotech bats det ene var i ubalance og tabte hurtig pusten. Jeg havde ikke min dokumentation i orden. Så jeg stolede på køber og refunderede fuldt beløb. Stoler iøvrigt stadig på ham. Tror bat havde ligget forlænge.

Så altid pengene først uden undtagelse.

• #9   6. dec 2017 Jeg får altid pengene inden jeg sender, jeg har grisen, jeg bestemmer prisen og hvem jeg sælger til, vil køber ikke acceptere dette bliver der ingen handel smiley

• #10   6. dec 2017 Bo jeg har intet kaldt dig på noget tidspunkt udover køber bare så der intet er og misforstå , jeg dokumenterer altid afsendelse med billeder t&t nr og lader annoncen stå til køber har modtaget så han kan se at alt er som det skal være , grunden til jeg oprettede tråden var din reaktion da jeg skrev pengene først så afsendelse hvortil du har returneret mere end en sms og jeg kunne bare glemme alt og alle osv , intet service ? vi snakker et sæt proline dæk fælge til 700 fra udlandet spritnye i pose til 315 kr ink porto med omdeling det er under halv ny pris for nye uåbnede varer det er min service + min måde og handle på som beskrevet ovenfor , jeg startede tråden uden dit navn eller noget som helst der kunne henlede til dig da jeg ikke gider mudderkastning som du er ved at lave tråden om til.

Tak for svar til jer andre jeg smutter her gider ikke grundløse beskyldninger , god jul derude.

• #12   6. dec 2017 Jeg bliver mistænksom,når der står kvinde 12år og du skriver du har handlet her i 10år
    Ydermere at du ikke vil sende foto af label
    Jeg har handlet masser uden penge først både den ene vej og den anden

• #14   6. dec 2017 Ville sgu heller ikke betale for porto før der var betalt..

• #16   6. dec 2017 Søren R prøv at læse hvad jeg har skrevet i tråden om hvordan jeg handler så havde du sluppet for at komme med fejl agtige beskyldninger i dit sidste indlæg , har aldrig nægtet at sende billeder af label kvitering af indlevering samt pakken osv tværtimod gør jeg det ved alle handler ink at lade annoncen stå til køber har modtaget og godkendt varen.

Mht til kvinde og alder er det en rest fra da min bruger hed benny bomstærk og jeg havde en af landets største samlinger af legetøj som jeg ikke var interreseret i at skulle stjæles som flere andre herinde har oplevet , men nu slipper du for at være mistænksom da jeg lige har slettet de sidste 12 annoncer jeg havde da livet er for kort til grundløse beskyldninger og folk der udtaler sig inden de har læst hvad der er skrevet først.

• #17   6. dec 2017 Først penge, derefter bliver varen afsendt

• #18   6. dec 2017 Der skal to til en god handel, altså både en køber og sælger.
    Har handlet her 117 gange og er mavefornemmelsen der ikke så køber jeg intet - kommer køber med alle mulige åndssvage spørgsmål og krav, ja så kan de bare handle et andet sted.
    PS. kan tilføje jeg har handlet med mindst 4 folk der svarer i denne tråd uden nogen problemer.

• #19   6. dec 2017 Jeg er en af dem sidst hentede jeg et sæt blå alu støddæmpere ved dig og afleverede kontanter ved afhentningen , og vi har vist handlet sammen flere gange ?

• #20   6. dec 2017 Har handlet mere end engang med henrikorg1, og har aldrig haft nogle problemer med hans handler, service har også været tip top.

• #22   6. dec 2017 Bo H, det lyder til at grunden alene var at du ville ha trackingnummer før du havde sendt pengene. Henrik skriver jo at han ville ha sendt det efter der var betalt og pakkelabel er printet ud.

Jeg ville gøre det samme.

• #23   6. dec 2017 Som jeg skrev til dig da jeg kom hjem fra job så ville du modtage billeder af både label og kvitering for indlevering af pakken på under 10 min efter jeg havde modtaget betaling for hurtig service er en del af min service , dit sjov med at vi ikke er så tekniske eller hvad det var du skrev , prøv lige at læs sms igen og se smiley face , men nok er nok fortsæt gerne mit liv er for kort til mudderkastning , de fleste i tråden har givet mig ret , jeg synes bare det er synd for dig når jeg har læst om dit projekt og liv herinde at så lige en person som dig skulle misse sådan en god handel , held og lykke freover med livet dit alu projekt osv.

• #24   6. dec 2017 Bo H skulle han betale for porto, før du overfører penge? Måske hvis man har handlet med vedkommende før, men ville personligt ikke købe porto, før der er kommet penge ind

• #26   6. dec 2017 Handel herinde, er privat handel! BUM!!

I enhver privat handel, modtager sælger pengene før noget som helst bliver sendt/udleveret.

I en handel mellem to virksomheder, kan det komme på tale, at man sender varerne, vedlagt en faktura
    - som betales inden betalingsfristen.

• #28   6. dec 2017 Baron du er da endnu en af dem som har købt af mig ,men ja enig og så slut herfra.

Vil helst ikke tråden ender som mange andre herinde så vil gerne hvis den slutter , jeg har slettet alle mine annoncer herinde så der ikke bliver flere problemer misforståelser osv , tak for alle indlæg og fortsat god aften til jer alle.

• #30   6. dec 2017 Ja Henrik smiley lad ikke en gnavpotte ødelægge den gode stemning.

• #31   6. dec 2017 Ingen dollars. Ingen service..

• #32   6. dec 2017 No $, no fun

• #33   6. dec 2017 Jan vi har flere gange været enige om vi er uenige når det kommer til politik bla , men vi har da skrevet sammen et par gange og handlet et par gange og gjort grin med det rigtige kakkelbord mere en et par gange , mit humør er altid højt uanset hvad , igen livet er for kort til andet smiley smiley

• #34   6. dec 2017 Betaling før pakken. Sådan har det været hver gang jeg har handlet herinde, og det er gået uden problemer. Eller dvs. der har været et problem med DAO365, men ikke med afsender.

• #37   6. dec 2017 .

profilbillede
  • #40   6. dec 2017 Enig penge først. Men når det så er sagt er der da nogen jeg har handlet med mange gange, hvor jeg ikke ville tøve med at sende før betaling. Henrik er en af dem.

• #41   6. dec 2017 Ja elsker når folk IKKE er sure men kommentere alt bare for at få det sidste ord smiley smiley

• #42   6. dec 2017 Henrik ,du skriver jeg skal læse indlægget,ja,men før du skrev det, hvad da?
    Hvor skulle jeg vide fra du ik' er 12år

• #44   6. dec 2017 Hvis du havde læst et af mine indlæg inden du kom med dit bidrag til tråden havde jeg allerede beskrevet mine handels metoder som beskrev jeg mere eller mindre altid sender billeder af pakken pakke label og kvitering for indlevering , gør det ikke altid med dem jeg kender herinde fra eller irl da jeg stoler på dem og føler det er gensidigt , det er den service som jeg gerne vil have og derfor den jeg leverer.
    Den med alderen og at der står jeg er kvinde kan være svær at lure ,men hvis du ikke er helt grøn indenfor denne hobby og ikke kender nogle mednørder så er der en rimelig chance for at du kender nogen som har handlet med mig så har du spurgt nogle om mig er der rimelig chance for at du har fået en positiv svar om mine evner ærlighed mht handler , jeg tror faktisk næsten det er mig der er ophavsmanden bag den at lade annoncen stå til køber har modtaget og godkendt varen ud fra sammenligning med annonce billeder , hvis man brænder for noget og ikke har planer om at stoppe med det så er det dummeste man kan gøre at brænde broerne omkring sig ved ikke at være en ærlig sælger og derved ødelægge fremtidige muligheder for at slippe af med aflagt legetøj , og jeg er ikke en af alle de useriøse der har været med til at ødelægge rcg eller hobbyen, giv mig 2 min så kan du se billede af et seriøst hobby bord nemlig mit.

• #45   6. dec 2017 Hvor meget tror du selv gemmer sig rundt omkring mit 3 meter arbejdsbord som du ikke kan se smiley

profilbillede
  • #48   6. dec 2017 Hehe

profilbillede
  • #49   6. dec 2017 Fint bord respekt
    Men hvad har det med sagen at gøre
    Godnat

• #50   6. dec 2017 Wow, sådan en "Harley" er godt nok tung I optrækket...

• #52   6. dec 2017 Når jeg har slettet de 13-14 annoncer jeg havde herinde iaften er det et udtryk for at jeg er færdig med at sælge herinde bortset fra dem jeg kender eller har handlet med før , de kan altid kontakte mig hvis de mangler noget da jeg altid har flere kg overskuds grej liggende både nyt og brugt , denne mislykkede handel har jeg svaret på flere gange siden du startede med at skrive på de hjul og flere gange idag og nogle timer spildt iaften, det er livet sku for kort til , var jeg taget på arbejde de timer jeg har brugt på dette kunne jeg bare have smidt hjulene i skraldespanden og have haft støre overskud en det jeg får ind ved salg af dem , derfor er de røget tilbage i reolen sammen med deandre annoncer , du skrev jo selv tidligere at det var ligemeget om det var min pris eller ny pris så find en forhandler og køb dem på efterkrav så får du det som du vil.

49 Det beviser bare at dem som ikke kender nogen indefor hobbyen som de kunne spørge om mig nu har mulighed for at se jeg er en af de semi seriøse brugere , forstører du billedet kan du se 3 drone projekter hen af bordet og den fjerde lander imorgen eller fredag reptile s800, men kan godt se det kan være svært for nytilkomne som dig at vide hvem de (gamle) i faget er , og når du heller ikke har kendskab til at nogle herinde har oplevet at få stjålet deres legetøj fordi de er stået frem med navn nr osv og regne ud hvorfor så nogle gemmer sig lidt , men igen mine annoncer er slettet så nu slipper nye brugere som dig for at spekulere på min ærlighed og seriøsitet da vi nok ikke kommer i kontakt med hinanden efter denne tråd.

• #53   6. dec 2017 du skal da ikke slette dine annoncer pgå 1 mand vi andrer vil da stadig gerne handle med dig har hvist selv handlet med dig og i stedet for at sende leverede du selv det er sku da servise der vil noget

• #55   6. dec 2017 Bo, jeg har handlet med Henrik to gange - en af gangene endda med gratis levering, og mener han er troværdig. Politisk, ja der har vi sikkert ikke samme ståsted men pyt med det i forhold til handel smiley

Henrik, jeg har ikke handlet med Bo men ellers har han nu virket som en hyggelig gut. Det har desværre ikke så meget vægt i forhold til handel, men det er da synd for det her forum at to gutter som på hver deres måder har beriget mit liv (Henrik med dimser OG den med at være en pige på 12 år, Bo med fede og skøre projekter man kun kan blive imponeret af) ryger i totterne verbalt og trækker sig baglæns.

Henrik du er velkommen til at smide en besked til mig ved spændende salgsannoncer, og Bo jeg håber der kommer flere 100 kg's buggyer fra dig i fotos og videoer.

• #56   6. dec 2017 Peter det er ikke kun denne ene handel de sidste mange år er jeg stille og roligt flyttet tilbage på de udenlandske forums jeg var på inden jeg fik min første rcg bruger , men er da glad for du er tilfreds ,for en god handel kræver 2 tilfredse parter ,og ja jeg har leveret mange ting gennem årene mange steder i landet og også gerne vil hente de ting jeg selv har købt , det har givet mig mulighed for at møde mange spændende mennesker gennem årene , de har givet mig inspiration og jeg håber jeg også har bidraget med noget til dem.

• #59   6. dec 2017 Det tror jeg vi alle har prøvet herinde og læser du indlæggende kan du også se at flere bruger den begrundelse for at dollar først og så vare bagefter , føler ikke vi er blevet ubehagelige og vil slet ikke blive det da jeg har jordens værste temperament , og igen livet er for kort til det.

• #62   7. dec 2017 Henrikorg1
    Har vist også handlet med dig, og ingen problemer der.
    Men lad dog være med at slette dine gode ting pga 1 persons brok.
    Det kunne jo være du havde noget jeg skulle bruge igen. ; )

• #63   7. dec 2017 Buycut fjolset, Det er helt sikkert en svindler, som vil tage røven på dig.
    Jeg har lært for mange år siden, at man altid skal modtage pengene først.

mvh

• #64   7. dec 2017 Søren P enig har altid betalt først, og desuden plejer min mavefornemmelse at være god, har handlet meget her inde og er aldrig blevet snydt. Og betaler altid først. Har også solgt en del, og printer eller køber ikke forsendelse før der er betalt. Og skal lige sige at der aldrig har været problemer. : )

• #66   7. dec 2017 Enig bo H, man snakker/skriver pænt til hinanden. : )

• #67   7. dec 2017 Nu har jeg lige hurtigt skimtet denne tråd, og hvorfor skulle der en harley ind i samtalen?
    smiley smiley

• #69   7. dec 2017 Søren lad være at kalde nogle for fjols

• #70   7. dec 2017 Har haft 2 HD 1974 og 1991 køre Fiat nu smiley Den må i også komme og se smiley

• #71   7. dec 2017

profilbillede
  • #75   7. dec 2017 Og jeg er Vw freak smiley
    Hvem har tid og gider ordkløveri, når man har en fed Vw at køre i...... smiley

profilbillede
  • #77   7. dec 2017 Smider du ikk et foto, hva er årgang

• #79   7. dec 2017 jeg køre camaro

profilbillede
  • #80   7. dec 2017 Fedt Esso skilt

• #81   7. dec 2017 Top fed camaro smiley
    Her er min gamle Porsche 718 Rsk baneracer smiley

profilbillede
  • #82   7. dec 2017 søren r
    billederne er taget nede hos tommy i sorø som har lavet en retro esso tank

turbo t
    nice, ved ik om det er den samme eller i det hele taget en 718 men der er en ældre herre der vist nok bor i stenlille som har en der er sølvfarvet

• #85   8. dec 2017 Gammel smølf:
    Det ku godt være en 718
    Har både haft 1stk i sølv og denne i rally semi mat sort....
    Mener er er 3 stk 718 på Sjælland smiley

• #88   8. dec 2017 @ Bo H.

At ville handle på den måde gør en til et fjols.
    At hidse sig op, gør en til et fjols.
    At du går igang med at snakke om Harley gør dig til et fjols.
    og at udfordre mig gør dig direkte dum.

Men Bo, snakker du om at ses ansigt til ansigt, og kalde nogen et fjols, så smid en privat besked, frem for at spamme forum, så får du min adresse, så kan du bare starte dit gamle lorte lig og komme forbi, men få lige en extra person med, så vedkommene kan køre dig væk herfra bagefter smiley

mvh

• #89   8. dec 2017 FÅ nu bare tissemanden i bukserne igen før det bliver rigtigt pinligt at se og høre på. Vi er et forum med primært voksne brugere men der er altså også unge og børn her. Alt det der hører sig til via PM, så er vi andre ikke tvangsindlagt til at krumme tæer til neglene sætter sig fast i hælene. Jøsses siger jeg bare.

• #90   8. dec 2017 Det er osse grunden til, jeg har skrevet at PM er vejen, hvis han altså vil gå den vej.

Harley snakken kan jeg nu godt lide, jeg har haft 20+ igennem tiden, Min den sidste var en meget diskret bagger med 300+hk på striben, Jeg havde S&S 124" topfuel på, som standart smider 220hk ca, så havde jeg 68mm spjældhus med 4 bar, samt våd nos, det gjorde den til en skæg pølsevogn lignene HD.
    Alle skjolde var lavet i carbon, og malet beige, så den så dejlig gammeldags ud, men lyden fra dens Sampson pipes afslørede den, en normal Harley, løs som en hampster prut ved siden af den.

mvh

• #91   8. dec 2017 Sådan ser et standart 1340 stempel ud i et 124" sleeve smiley

mvh

profilbillede
  • #92   8. dec 2017 FLT 124"

profilbillede
  • #94   8. dec 2017 Det er bare ok;)

Jernsportsteren er osse en god hyggemaskine, de ryster dog en del, og er alt for små til min str, det ligner jeg har stjålet den fra et barn smiley så jeg kører helst bagger FLT modellerne, eller lidt på min Buell eller crossmaskine, så sidder jeg bedre smiley
    Jeg har haft flere jernsportstere igennem tiden, de kan godt blive fede.

mvh

profilbillede
  • #95   8. dec 2017 Buell er noget højere, så man sidder bedre, på trods af den korte axel afstand smiley

mvh

profilbillede
  • #96   8. dec 2017 Jeg byggede den har jernsportster for en del år siden, Den har Axtell cylinder kit og Mikuni karburator på, så den følger de fleste moderne sportscykler, til ca 150kmt, den går sgu godt:)
    Jeg bliver bare øm bagi af at køre langt på den:(

http://www.axtellsales.com/88ci-EVO-XL-BUELL-CYLINDER-KIT.html

mvh

profilbillede
  • #98   8. dec 2017 Søren, du er lidt sort på højre arm smiley ar eller gammel rocker tus ?

Feed street glide smiley

• #99   8. dec 2017 Sidder man ikke monster dårligt på en buell?

• #100   8. dec 2017 Man sidder overraskene godt på en Buell, Jeg havde ikke store forventninger, men jeg blev sgu glad for den, den skulle bare lige have et lille fix, så den havde mere power, så var det virkelig en fed maskine.

Hr Lind. Jeg snakker ikke om min fortid.

Jeg laver osse en stål arbejde, især benzin tanke er sjove at lave.
    Jeg har lavet den her rise stretcher selv, og bagskærmen med indbygget lys

mvh

profilbillede
  • #101   8. dec 2017 Monterringen smiley

mvh

profilbillede
  • #103   8. dec 2017 Sys bare folk sidder så sammenkrympet på buell hvis de er 180+

• #104   8. dec 2017 Jeg er 190+ og har kørt en del imens jeg vejede 150kg som bodybuilder, og sidder godt, og jeg har meget lange arme, man sidder en del mere opret end på sportsmodellerne, så jeg sidder ganske godt.
    Den er en af de sjoveste streetfightere på markedet, den stejle kronrørsvinkel, går den meget levene, og instiller man 1200cc til race tændings mode, så er dens CDI tændingsbegrænser slået fra, så yder de pludselig små 200hk frem for deres normale 90 stykker.

mvh

• #105   8. dec 2017 200 HK på så kort aksel afstand. Er du gal en baghjulsmaskine smiley

• #106   8. dec 2017 Ja, det er pænt vildt, og når den på samme tid drejer så skarpt, den har krævet en del liv igennem dens produktions år.

mvh

• #107   9. dec 2017 Altså det er da nogle mægtigt fine knallerter ,men jeg bliver aldrig ekspert. Det er ikke noget der tænder rigtigt mig. Med en enkelt undtagelse. Når folk modder deres ting i en grad så man er tvunget ti at se på dem som et kunstværk. For der bryder det en grænse jeg altid har hadet i kunst. At brugsting ikke kan være kunst. Der er MC der klart er en brugsting men som også er så godt lavet og tankevækkende at det ikke længere bare er en brugsting. Så er jeg på. Ellers er det bare en støjende knallert.

• #108   9. dec 2017 Alle mine har været brugsting, og lavet dertil.
    Min ene HD rundede 900k før jeg solgte dem, så den blev sgu brugt en del, bla har den været i Kina et par gange, typisk tog jeg mit visa kort, og forsvandt i 3mdr af gangen.

mvh

Kommentér på:
? vedrørende handel herinde

Annonce