623 visninger
|
Oprettet:
Bedste begynder bil {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal til at købe en nitro bil..
men er lidt i tvivl over hvad jeg egentlig skal kigge efter..
også tænkte jeg om nogen af jer, lige kunne gi mig et finger peg om hvilken bil jeg skal anskaffe mig..
tak tak
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 40 RC-enheder: 2 Emner: 150 Svar: 1.255
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 11
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 18
vil bruge den til så meget så muligt
har kigget på en Warhead, er den ok..??
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 11
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 48
Det kan lyde underligt, men hvad skal jeg sige, den køre bare og der er ikke noget med at skulle skruge på den hele tiden for at få den til at køre.
Mine 2 andre biler er meget mere ømtålige, hvilket nok gør dem lidt mere interessant at lege med, men REVO'en er bare stabil og robust
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Skal du lege med bilen så gå efter en savage.
Skal du race på banen så gå efter hong nor hvis du ville have kvalitet. Og har du penge nok så kig efter cen matrix
mar 2004
Følger: 25 Følgere: 24 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 140
Du skal overveje om det skal være el eller nitro, og i den forbindelse er det vigtigt at have flg. med i tankerne:
- Nitro larmer. Hvis du ikke har et sted der enten er godkendt til formålet, eller er så langt fra andre mennesker at det er ligegyldigt, så kan det skabe problemer med naboerne og i yderste konsekvens myndighederne.
- Nitro kræver erfaring at tilkøre og justere. Hvis du ikke har nogen der kan hjælpe dig, så er der en stor sandsynlighed for at der går noget galt og du står med en beskadiget motor.
Alt i alt kan nitro ikke anbefales til en nybegynder med mindre vedkommende vil køre i en klub, hvor der både er godkendte faciliteter og hjælpsomme kammerater med masser af erfaring.
Skulle du overveje el, skal du vide at investeringen kan være lidt større til at starte med, da en god lader og flere sæt batterier ikke er helt billigt. Desuden er der ikke så meget køretid i batterier.
Når du har truffet beslutning om el eller nitro, så kan vi snakke om hvilke modeller der er på markedet - men for at foregribe begivenhedernes gang, råder jeg normalt de der vil køre i en klub til at købe det de fleste i klubben kører med (af hensyn til hjælp og vejledning) og de der ikke vil til at købe det den lokale hobbyhandler kan levere (af hensyn til adgang til reservedele).
VH Poul Steen
Bedste begynder bil