Forsendelse af modelbådsmateriel over nettet Forsendelse af modelbådsmateriel over nettet
Jeg bør informere medlemmerne af denne gruppe om risici ved forsendelse af modelbådsmateriel over nettet. Hvis dette ikke er acceptabelt beklager jeg, og så fjerner administrator vel den.
Transportøren ”Postnord” er skyld i alle problemer med manglende levering af mine Lipo-batterier. De er købt og betalt incl. forsendelse, men de er aldrig er dukket op takket være Postnord. De nåede kun til postcentret i Taulov den 22/12-2022!
Postnord har fejlagtigt meddelt via Track&Trace, at de er under toldbehandling trods det, at de er sendt fra Tyskland. Det fremgår stadig.
Postnord kunne ikke finde batterierne, men det kunne jeg ved lidt søgning på forsendelsesnummeret på nettet.
På DHL Track&Trace kan stadig ses, at batterierne er skadet i Postnord varetægt, og at de derfor er sendt tilbage til DHL den 4/1 2023. Herefter er status uvis.
Postnord vil ikke erstatte, trods det at fejlen 100% er Postnords. Firmaets forretningsbetingelser anfører, at modtageren skal henvende sig afsenderen, men det er jo den forkerte vej rund, når skiftlig dokumentation foreligger for Postnord fejlhåndtering. Og det har ikke givet resultat.
Så konklusionen er, at potentielle købere opfordres til selv at vurdere risici (pros and cons) ved at lade Postnord transportere i forhold til andre transportører. Der er jo mange derude!
feb 2018
Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 14 Svar: 37
Ja, deres klagemuligheder er simpelthen skandaløst ringe...
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 34 RC-enheder: 17 Emner: 4 Svar: 153
2: Det er fuldstændigt korrekt at du skal tage kontakt til afsender da de stadig "Ejer" forsendelsen. Erstatningen er mellem afsender og transport firmaet. Så du skal have fat i afsender ang. erstatnings leveringen eller pengene tilbage.
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 793
nov 2019
Følger: 25 Følgere: 166 RC-enheder: 10 Emner: 45 Svar: 828
har selv lige sendt en pakke som blev afleveret i en postbox hvor den lå 6 dage inden den blev hentet af PostNord, det var så efter jeg havde haft snakket med PostNord om de ikke kunne finde pakken, selvom der stod i appen den var i boksen, 8dage tog leveringen.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Men man bestemmer jo ikke selv hvem de udenlandske fragtfirmaer samarbejder med.
Man kan bare håbe det ikke er pestnord.
jun 2021
Følgere: 2 Svar: 10
Sikke en hovedpine!
Tag fat i leverandøren af dine varer og få dem til at kontakte fragtfirmaet. Hvis varerne ikke er blevet leveret til dig er de enten mistede eller sendt retur til forhandleren. Uanset hvad der er sket er det deres opgave at tage dialogen med kureren, ikke din.
Forhandleren er de eneste der kan bede PostNord om enten at finde pakken eller lave en refundering så du kan få dine penge tilbage. Da pakken endnu ikke er overdraget til dig er den stadig "ejet" af forhandleren, og PostNord er derfor nødt til at tale med forhandleren og ikke dig. De kan heller ikke udbetale erstatningen til dig, da det juridisk ikke er din ejendom endnu.
Det kan tage lidt tid, især når der er flere fragtfimaer inde over, men i sidste ende skal du nok få dine penge.
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.951
Har haft flere pakker hvor de har sust rundt og tracking er endt blindt.
Da afsender var træg til at svare og handle, så lavede jeg slet og ret en indsigelse via min bank på transaktionen. I løbet af 48 timer var beløbet retur.
Sælger skal jo have en fair chance, men som seriøs butik bør man erstatte varen/beløb og så selv tage den endelige kamp med erstatningen.
Som køber og betaler har man jo intet forkert foretaget sig.
For mit vedkommende har Post Nord ikke været de mest uheldige, det har et amerikansk foretagende på tre bogstaver.
Forsendelse af modelbådsmateriel over nettet