Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOS's "nye" bane :-D
  • #1   27. jul 2009 Er den til el nitro eller benzin?

• #2   27. jul 2009 Gad fandme godt køre lidt derude, men har ingen transport mulighed derud, selvom jeg bor i borup :S

• #4   27. jul 2009 De sten giver bare yderligere en optimering af ens køretekniske evner smiley
    Var oppe og prøve banen i dag. Og den er FANDME sjov smiley
    Og stakkels dig ADRENALIN...
    Du er måske verdensmester på en fodboldbane !!!????
    Men det er da også oki...
    Vi andre syns bare at det er skide skægt, HELE TIDEN at blive udfordret på banen smiley

• #6   28. jul 2009 Tja. Det må så komme an på en prøve..
    Vi har da ikke mere end Greve..
    Og de skal da afholde nordiske mesterskaber :-
    Men det kræver at de bliver godkendt af de danske instanser først smiley
    Så mon ikke at de har travlt med at lave reglerne om smiley
    Men ellers vil jeg da bare gi Ruben ret .-)
    Det gælder om ar hygge sig og ha det skide skægt smiley
    Og hvis man kigger på resten af vores bane !
    Så er der vist masser af udfordringer til offroad-folket smiley

• #7   28. jul 2009 syntes banen ser rigtig fed ud, og kan godt lide det med fliserne, ser spændene ud.

• #8   28. jul 2009 ADRENALIN....Der var også sten på den i forvejen..
    Der er bare kommet flere, for at gøre det nemmere med vedligehold af banen..
    Vores bane er en af de få i DK som, også før renoveringen, kan klare at dræne vandet væk..
    Selv efter et rimeligt regnskyl, er banen tør kort tid efter..
    René W.... Du sku komme og køre på den smiley

• #9   28. jul 2009 Den ser da nice ud ! smiley

• #10   28. jul 2009 Hehe det er rigtigt nok;-)
    men tvivler på dmcu eller hvad pokker de hedder godkender banen da der jo er sten på banen..

Så begrund lige hvorfor HRCR er godkendt til DASU og hvorfor Greve er godkendt til DASU? smiley

• #11   28. jul 2009 Hvis du kørte bane ville du forstå det smiley Men jeg kan da godt se hvorfor du sætter ? ved det..

• #12   28. jul 2009 Har klubben ikke en hjemmeside??

• #13   28. jul 2009 jo http://www.modelbilklubbensos.dk

• #14   28. jul 2009 ADRENALIN Hvis du ikke ved noget om det, hvorfor så komme med de kommentare?? SOS bane er en af de faste DASU baner som bruges til DM så mon ikke også der køres DM på den næste år. selv med fliser??

Roy der ser sku godt ud, men fliserne er jeg heller ikke vild med, men der er af andre årsager,
    Nemlig at folk uden alt for mange penge og unge som gerne vil køre, nærmest ikke har råd grundet dækkene slides op MEGET hurtigt.. Kan et sæt dæk holde en trænings aften? Til xraychallange for et par år siden havde vi ihvertfald folk der i Hillerød blev overrasket over hvorhurtigt de sled dæk op :O)

• #15   28. jul 2009 Kan da sige at denne bane ER godkendt.
    Og vi pt. er den bane med mindst "andet matriale" på. Vi køre ikke dmcu, men DASU som er organiseret sport.

Fliser høre ikke til onroad bane. Men høre til på en offroad bane. Fliser er lige som tæppe, dov uden man skal lappe på fliser som man skal med tæppe. Det bruges for at få mindre vedligholdelse.

Dæk slid- Nej man slider dem altså ikke hurtigere, selv om man køre på fliser, tæppe, asfal - fordi at der skrider man ikke rundt som man gør på jorden. Og derfor slider man dem ikke lige så hurtig.

Og så er banen nok den bedste drænet bane i DK. Selv om det regner 20-30mm. Så 2 timer efter er banen tør, uden en eneste vandpyt.

I burde prøve og køre på bane. Så ville i forstå tanke gangen, samt hvad der er fedt, og hvad der ikke er godt.
    Og hård anden belægning er fedt og sjovt at køre på.

• #16   28. jul 2009 Er det egentlig et krav at man kører med 2.4ghz anlæg ?
    Jeg har kun 27mhz AM i min bil :s

• #17   28. jul 2009 Nej det er ikke et krav.
    Alle er velkommen. Både 27 og 40mhz.
    el og nitro biler.

• #18   28. jul 2009 det ser fint ud men er det ikke det samme som da vi kørte hansa cup ud over de nye fliser?

• #19   28. jul 2009 Martin
    Selve udformningen er den samme.
    Banen er først og fremmest rettet af (igen)
    Men der er også blevet kørt 16m3 jord på, så bane sporet imellem de 2 store hop er hævet, og kommet en anden kurve på. Dvs det ene hop er blevet laver i opkørsel siden. Samt nogle af de andre hop er ændret en smugle med nyt jord.
    Og så hamoner banen meget bedre sammen nu.

• #20   28. jul 2009 Jord på? er det ikke en ler bane?

• #21   28. jul 2009 Morten - SOS banen banen ligger der ca 12-14m ler jord på.
    Ellers består banen udelykket af 1 klasse muldjord.

• #22   28. jul 2009 Oki.. det var ikke meget.. Vi er trætte af muld og regner med at få ler på over alt til næste år, men har man penge er muld helt sikkert lækkert at køre på, vi synes bare slidet er for stort og har ikke maskiner til at rette den af med hver anden uge og folks lyst til at stå med en skovel er ikke altid lige stor smiley

Men det med slid på dæk.. jeg synes bare at hvis lige man har skulle prøve noget på vejen, så har man virkelig kunne se skade på ens dæk..

• #23   28. jul 2009 Nöj hvor er der mange herinde som aabenbart kender reglerne for en bane uden at have läst dem !!!!
    Der maa godt laves forskellige underlag som de har gjort smiley

Det ser da mega godt ud med den bane, og at der er forskellige underlag gör det da kun federe....

PS: Syntes det er ynkeligt at sidde og se alle de indläg hvor folk reelt kun brokker sig, og hvor mange af dem harväret ude i klubben og give en haand med ???? (sikkert ikke ret mange)

• #24   28. jul 2009 morten K
    Dæk - Ja når man lige har testet et eller andet på en vej kan man se stor skade på dem. Men der skal man huske man køre på en helt anden måde. Når man tager på bane, så er der jo krav om man skal dreje der og der, hvor man så ikke bare kaster den rundt fra side til side, samt køre sidelæns osv. Så slidet er meget forskelligt.

Muld jord. Jeg retter kun banen af, før løb og efter løb. Dvs 3-5 gange om året. Og vores bane er temmelig godt besøgt, så der er stor slid på den.
    Det kræver jo så man gør benarbejdet godt nok, samt har råd/mulighed for det.
    Rette af - rå jord kompakter - vand - rette af - rå jord kompakter - vand - rette af - stor trommel - vand - rette af - stor trommel - vand - stor trommel - vand - stor trommel.
    Så har du et underlag som helt sikkert bliver der i lang tid.
    Herefter er det nok at rette af - trommel - vand - trommel.
    Og så er det vigtigt at lave hældninger på banen, sådan at vandet driver af. Så holder jorden betydelig længer tid.

• #25   28. jul 2009 Lars A
    Takker for de posetive ord smiley

• #26   28. jul 2009 Vis det er LØSE sten størrer end ærtesten, så er det lort, hvis det er de fliser UNDER sand/grus/jord, så er det ski lækkert smiley

• #27   28. jul 2009 Ja se der kulle vi lære noget af jer Kim. Vores bane hælder ikke så vand er et kæmpe problem til tider.. Har i drænrør i banen til at tage vand?

• #28   28. jul 2009 -|Echo|- : Hvis du tog og kiggede billederne ville du se at det er fliser, uden noget ovenover, hvad skulle fordelen i øvrigt være ved at lægge fliser under, underlaget?, jeg kan kun se en stor ulempe, nemlig at vandet så ikke kan sive ordenligt ned.

• #29   28. jul 2009 Tja, for ikke at ødelægge dækne på alt for hårdt underlag?

• #30   28. jul 2009 Morten - ja vi har drænrør i banen. MEN de er nøje lagt under selve nogle af banderne. Når man komprimær jorden så hårdt så den kan holde. Så kan vandet ikke sive ned. Så derfor er det hældninger ud til siderne, til nogle "opsamlings huller" hvor drænet så ligger få cm under, og så langs banderne ud af banen.
    Dvs. at "normalt" så ryger vandet af banen på grund af hældningerne, og så er banen tør. Der hvor vandet så ryger hen, ryger det vider ud af dræne og væk fra bane området.
    Kun kun derfor virker dræne.

Glem alt om at vand skal sive ned på en bane. Det tager alt for lang tid da jorden er komprimæret på alle bane. Hældninger er det der skal til smiley

Men emnet har vist taget en stor drejning væk fra det Roy startede med at skrive.
    Altså at i burde komme ud og prøve en super fed offroad nitro / el bane.

evt. spørgsmål er i meget velkommen til at skrive i pm smiley

• #31   28. jul 2009 dæk - det er minimalt af slid, da man ikke skrider på asfal, tæppe, beton, fliser osv på en rc bane.
    Men uden for en rc bane, er det korrekt at det slider mega meget. men ikke på en bane.

• #32   28. jul 2009 Det ser sku godt ud med det nye i har lavet, men er den ikke lige som den gamle bane udover den med fliseren.

• #33   28. jul 2009 Dennis - både ja og nej.
    Martin spurgte om det samme smiley
    Skrevet: 28-07-2009 10:39:06

• #34   28. jul 2009 det er super det i har lavet, er der flere løb på den iår.

• #35   28. jul 2009 Jeg ved det ikke helt endnu. Forventer at holde et klub løb.
    Og så må vi se om der er opbakning til at holde et åben løb.

• #36   28. jul 2009 Kim P
    kommer du til jyllands cup i skive d. 23.8

• #37   28. jul 2009 Hold da fast smiley
    Det var da noget af en tråd at komme hjem til smiley
    Håber at I har hygget jer smiley
    Men som kim også har nævnt !
    Så var det et off topic som blev lavet for at I kunne se vores flotte bane !
    Og for at I sku få lyst til at komme ud og køre på den!
    Har også kørt på den i dag.
    Og den er stadig FANDENS SJOV at køre på smiley
    Så kom nu "drenge" !
    Læs fars bil eller jeres egen, og kom og hyg jer sammenj med os smiley

• #38   28. jul 2009 Dennis F
    Nej desværre ikke. Jeg skal til DM 4 large scala som dommer/løbs leder.

• #39   29. jul 2009 Havde der ikke været så fandens langt havde jeg været der allerede :O)

• #40   29. jul 2009 Og hvis jeg havde en transport mulighed fra Borup så havde jeg også været der smiley

• #41   29. jul 2009 Christian J
    8km fra borup. Evt bus?

• #42   29. jul 2009 Kim P : Den bus kører desværre ikke særlig ofte.. 4 gange på 1 dag i hverdagen hvis jeg ikke husker meget galt smiley Også er der også et par km at gå sammenlagt.. Plus alt det lort man jo skal have med smiley

• #43   30. jul 2009 Christian J
    Okay. Mange år siden jeg har taget bussen.
    Men hvad jeg har lagt mærke til, så går den ca 1 gang i timen. Og fra bus stoppe stedet og hen til banen er der 300m ca.

Lasse H
    Jamen kom da ned og træn.
    HRCR - Hvis jeg ikke husker forkert, ligger der også fliser der oppe i cirklen. På grund af samme - mindre vedligeholdelse.

• #44   30. jul 2009 Kim P : Det må lige undersøges smiley Kunne sku være nice at prøve at kører bane i stedet for bare BMX hop hist og pist..

• #45   31. jul 2009 Lasse H: Ja, det har jeg gjort. En kammi og jeg har et par biler, men har aldrig været ude i en klub. Og så ligger der et par BMX baner ikke så langt fra hvor han bor (Roskilde) så dem har vi kørt lidt på. Desværre er de bare så store, at man ikke kan se bilen hele vejen rundt, og derfor kan man kun kører frem og tilbage over et par enkelte hop ad gangen.

Udover det er hoppende også ret store, så vi har aldrig kørt ret lang tid ad gangen før den ene af os har smadret noget på bilen smiley

• #46   1. aug 2009 Lasse H: Tak for info, det var jeg egentlig ikke klar over smiley

Til mit forsvar vil jeg dog sige at den bane vi har kørt på ikke er en klub bane. det er bare sådan en "alle er velkomne" bane, og ligger bare på en frit tilgængelig græsplæne.
    Jamen jeg vil også meget gerne ud til SOS, har bare ingen transport mulighed.. har kigget på bus herfra Borup til bjæverskov, om lørdagen skal jeg over køge gennem ejby, dvs over 1½ med bus, og gå et stykke vej til sidst. til hverdag kan jeg komme til lidemarksvej i bjæverskov men der er også et stykke vej af gå. Så er lidt presset hvad det angår smiley

Lige pt kan jeg alligevel heller ik få gang i min O.S V-spec motor på min GVM. Rex-X. og min inferno skal have skiftet tanken..

• #47   1. aug 2009 der er kun ca 8km fra borup til bjæverskov, hvis det altså er den borup jeg tænker på?

Og ellers en rask cykel tur på 20min så er man der smiley

Men hvordan kommer du hen til kammeraten i Roskilde??!

• #48   1. aug 2009 Lasse H : hehe, er 23 og bor samme med kæresten i vores egen lejliged i borup smiley - mine forældre bor i Roskilde og kan ikke huske hvornår de sidst har kørt mig til noget .. smiley hehe

Kim P: Ja, det er ca 8km, men på cykel med nitro bil, sender, nitro, starterbox, diverse tilbehør ? så skal der en trailer til jo smiley

Ind i mellen har vi haft lånt bil i nogen dage, og hvis jeg har bil en dag hvor i kører så vil jeg kigge forbi smiley

• #49   1. aug 2009 ja vi har unge mennesker i vores klub som har det hele i sådan en cykel trailer, så det er vist kun et spørgsmål om vilje :O)

• #50   1. aug 2009 hmm.. det lugter af gruppepres smiley heh

• #51   1. aug 2009 Du må gerne kalde det som du ved - gruppepres eller >max sjov med sin bil<

Men har set/hørt om flere med cykel trailer.
    Hvor der er vilje - er der vej.

Men rigtig sjovt at køre i klub smiley

• #52   1. aug 2009 Jamen jeg glæder mig også til at prøve det.

Faktum er bare at lige nu har jeg hverken cykel eller trailer, og må sige at mine penge er prioriteret anderledes pt smiley

• #53   1. aug 2009 Ja den var straks være.
    En kuffert og så gå tur, eller bussen smiley

Der er et par stykker fra Borup faktisk. Så kunne jo ske du kunne køre med dem når det var smiley

• #54   1. aug 2009 er der nogle derude søndag d2 august

Kommentér på:
SOS's "nye" bane :-D

Annonce