Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VURDERING af tamiya 501x
  • #1   13. sep 2009 hvad tro du så jeg kan få for den rtr

• #2   13. sep 2009 En KOPI?? Ej, nu må du lige styre dig - det er en Tamiya, ikke en HBX.
    Desuden er 501X remtrukken, B44 er med kardan.
    Har da aldrig hørt dummere udtalelse, det ville jo svare til at kalde xRay T2'009 og Yokomo BD5 for kopi af TRF416, bare fordi de minder meget om hinanden i deres opbygning.

• #3   13. sep 2009 Ja peter styr dig? Tamiya Laver ikke kopier smiley

• #4   13. sep 2009 hvad tro i jeg kan få for den

• #5   13. sep 2009 Tja, samme prislag som for en brugt TRF416 3000 - 4500, bare et forslag

• #6   13. sep 2009 501x Chassis koster ca. det samme som en 416 chassis i HK så det er fair, ikke?

• #7   13. sep 2009 Vil nu mene at 3000 er lidt højt sat - som RTR vil det måske liiige kunne gå an, men hvis den er uden el er vi nede i 2000 vil jeg tro smiley

• #8   13. sep 2009 Søren, tag dig nu sammen, som Brinker tidligere har skrevet så er B44 med KARDAN træk og en TRF501x er med REM træk.

De fleste dele fra de forskellige fabrikanter ligner nu hinanden lidt.

Så ifølge dig så er en Tamiya TRF416 en kopi af Kyosho TF-5 bare for at lave en tilsvarende sammenligning

• #9   13. sep 2009 Så må jeg så spørge dig om du også synes at Yokomo BD5 og xRay 009 er en kopi af TRF416? Helt ærligt Søren, high-end bilerne minder så ufatteligt meget om hinanden i dag, og der er absolut ingen grund til at det er en kopi af den grund. Producenterne har mange gange nogen af de samme ideer om hvordan bilen kommer til at køre bedst, og derfor minder bilerne også meget om hinanden.

• #10   13. sep 2009 Ja, det ligesom at f.eks et B&O TV er en kopi at et Phillips TV når til og med så bruger/brugte B&O komponenter fra Phillips, eller Samsung mobil er en kopi af en LG ditto ( begge er made in Korea, og begge bruger f.eks samme ladestik og lader ) Og Koreanerer kopierer det meste.

• #11   13. sep 2009 Søren - Ved hver evig eneste fabrik som producerer high end rc biler, (Nu tager jeg Xray som eksempel), så ved jeg at Juray og Martin Hudy som designer Xray bilen, har en af HVER mærke high end bil stående hvor de studerer design på, dvs, Yokomo, Tamiya, Hotbodies, Corally, Associated, Kyosho osv osv osv..
    Derfor ligner dele og biler hinanden mere og mere..
    Det er da klart, at hvis Tamiya bygger et hold gode bærearme, så er det klart at de andre mærker da prøver at efterligne dem mest muligt, der er jo ingen grund til at producere et sæt bærearme til fx. den nye Yokomo bil hvis det er noget lort..
    Så hellere konstrurere det som virker, og det er PT. Tamiya som har udgivet de bedste TC bærearme..

Og og og.... hvis remtræk er en kæmpe ulempe, så ved jeg ikke hvorfor Jonas Kærup lige har vundet DRCMU serien med en Tamiya 511x, hvor nummer 2 i den samlede serie var en Associated B44? ..
    Så hvilken en vil du kalde "kopi" bil?
    Hverken Tamiya eller Associated er kopi biler!

Selv har jeg denne DRCMU buggy sæson kørt Yokomo BX og Hot bodies D4, Yokomo med remtræk, og HB D4 med Kardan træk..
    aldrig har jeg kørt en buggy som kørte så godt som Yokomoen med remtræk!
    Remtræk er bedre, hvorfor kører alle Tc'er så med rem og ikke Kardan? du finder ikke en bil i top50-60 til DHI cup fx, med en kardan bil!

• #12   13. sep 2009 Har en Kammerat som arbejder for en mobil forretning her i Danmark, han siger at når fx. Sony Ericsson udgiver en ny mobil, så køber Nokia den straks hjem, skiller den ad og studerer den grundigt..
    Samme princip er det i RC når der skal designes nye biler.

• #13   13. sep 2009 Kopi vil jeg godt nok ikke kalde det! Syntes stadigvæk det er noget fis.. der hentes inspiration, ikke kopieres...

Oharra kan da næppe jorde alle med en lortebil .. det er noget fis at sige..
    Hvorfor skulle han være så meget bedre end os herhjemme i DK?

De præstationer som Steen Graversen bla. har kørt herhjemme, har da vist sig at alligevel kunne blande sig i top10 internationalt, fx. DHI cup, hvor ALLE de store kørere er med..

Rem er IKKE lort til Offroad, det er kardan heller ikke, men Kardan er ifølge min mening ikke ligeså godt.. Jeg har aldrig prøvet noget som kan trække så skævt, som en Kardan bil med en brushless motor i .. Selv har jeg ingen problemer haft med at der sætter sig skidt i remmene på offroad bilerne, og selvom remmene faktisk er ret fin-tandet

Kommentér på:
VURDERING af tamiya 501x

Annonce