{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

spejlreflekskamera hvad for et ? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg snart konfirmation og jeg overvejer kraftigt at købe et spejlreflekskamera der også kan optage, det må gerne være full HD hvis det kan lade sig gøre, hvis i har nogle gode erfaringer med kameraer og videokameraer må i meget gerne skrive hvad for et og specs og erfaringer og sådan nogle ting.
Maks pris ca- 7000, må meget gerne være billigere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spejlreflekskamera hvad for et ?
  • #1   15. apr 2010 Canon Eos 500D ville nok være oplagt så.

• #2   15. apr 2010 Hvorfor, kan du ikke begrunde det smiley

• #3   15. apr 2010 Hvad med Canon 550 D ved du hvad forskellen er :)?

• #4   15. apr 2010 Nikon D5000, D60 eller D90
    Olympus E-520, E-620 eller E-30

(link fjernet) <<< Nikon D90 med 18-105mm Objektiv det virker! til 6554 leveret.

(link fjernet) <<< Nikon D5000 med 18-55mm og 55-200mm objektiver et godt start sæt til 6250-60 Kr leveret

• #5   15. apr 2010 Har set af de andre indlæg med at du slet ikke kan lide Canon, kan jeg få en hurtig forklaring hvorfor jeg skal vælge nikon Danny V
    -Og har du selv et kamera, hvis du har et,hvad for et har du så smiley

• #6   15. apr 2010 Jeg bryder mig ikke om Canon af den grund at deres sensor er programmeret fra fabrikken til at gøre de røde og gule toner mere lyse end de er og det gør at farverne ikke er som de bør være og jeg er en af dem som ikke gider at sidde og ska redigere farver og lys når jeg har taget en række billeder de ska være iorden så de er til at bruge lige fra kamera til deres destination uden de først ska justeres med farver og lys.

Der er mange som vil bestride min påstand man jeg kan kun formidle den info jeg har fået fra der hvor jeg handler mit fotogrej som selv har fået informationen fra Canons egne folk på en stor foto konferrence i Tyskland hvor Canon forklarede at grunden til de programmere deres sensor som de gør er pga. ønsker fra det Asiatiske markede som er større end det Vestlige marked om da asiaterne gerne vil se mere lyse ud i deres hudtone og det gør Canon så ved at ændre på de røde og gule toner. Det får så så vores hudtoner til at virke forkerte og det ses også hvis du tager et billede er en postkasse af Post Danmarks der vil den røde farve få nogle toner som ikke er optimale eller en rød bil ja eller en gul også.

Jeg selv bruger flere Fuji apparater med fast objektiv og så bruger jeg et Olympus E-520 med 14-42mm, 40-150 og 55-200mm objektiver. Skal jeg skifte over bliver det helt sikkert til Nikon da jeg syntes de er bedre at holde ved og betjene plus de virker ikke discount/plast agtig som Canon

Håber det hjælper

• #7   15. apr 2010 Nikon d90, helt klart.. det er pisse nice og optager i noget nær ret god kvalitet.. smiley

• #8   15. apr 2010 Noget nær god kvalitet er vist noget af en underdrivelse der Mads-Emil smiley det tager nogle super gode billeder! Igen Det afhænger i den grad også af hvilket objektiv man har til sit kamera, huset alene gør det ikke...

• #9   15. apr 2010 Jeg ville kigge på Et Nikon Kamera. Og nok en D3000, D5000 og D90. Så har du lidt at vælge imellem... Også prismæssigt smiley

• #10   16. apr 2010 Tusind tak for svarene, nu når du skriver alt det Danny V så tror jeg at jeg vil overveje kraftigt hvad for et jeg køber, sad i hvert fald og læste anmeldelser af forskellige nikon, kan ikke helt huske kan Nikon d90 optage i full hd eller tror jeg har tænkt mig at købe det smiley

• #11   16. apr 2010 Lyder som et godt valg Daniel O. Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
spejlreflekskamera hvad for et ?

Annonce