903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Told + moms fra HobbyKing? Told + moms fra HobbyKing?

Kan efterhånden snart ikke finde rundt i alle de gebyrer, regler osv ved køb uden for EU.

Men hvis jeg nu bestilte for ca 1500 kr ved HobbyKing (Hong Kong), hvad vil told + moms så være ca?

Har hørt noget med at når det er Hobby/legetøj er momsen på 7,4% istedet for 25%. Ved ikke om det passer..

Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Told + moms fra HobbyKing?
  • #1   30. apr 2010 jeg har lige bestilt derfra, for cirka samme beløb. og hvis den bliver snuppet så koster det vel cirka 500 i told og moms og hvad der ellers kan komme på af finurligheder.
    alle siger gang beløbet med 1.3 så har man cirka en værdi

• #2   30. apr 2010 Så det er enlig bare 1/3 del af prisen og så læg 160 kr oven i for åbning af pakken ved told? smiley

• #3   30. apr 2010 Det er en ren jungle at finde rundt i det eneste rigtige ville være at ringe til Told og Skat.

Det ville jeg gøre før jeg bestiller uden for EU. Jeg ska nok ha bestilt nogle ting ved The Toyz her inden for den nærmeste fremtid og der vil jeg lige ringe til Told og Skat og få en snak med dem.

• #4   30. apr 2010 Hmm ja du har ret. Kunne overvejes at ringe derind.
    Men det med at gange beløbet med 1,3 lyder ikke helt ved siden af.

• #5   30. apr 2010 Og told og skat kan ikke engang oplyse hele beløbet, da kurerfirmaet selv ligger gebyrer oveni smiley

• #6   30. apr 2010 Det er da et værre cirkus med det told og moms. Hvorfor kan de ikke bare lave nogle kategorier og oplyse prisen på hver kategori. Så svært kan det da ikke være smiley

• #7   30. apr 2010 jeg bestilte for 1795 kr derinde og jeg fik mine ting 2 uger efter og pakken kom til at koster 2021kr smiley

• #8   30. apr 2010 rasmus P: Er det så med alle udgifter og gebyrer fra tolden (160,-) smiley
    Hvis ja, så er det da billigt. Kun 226 i told og moms.

• #9   1. maj 2010 Det der pisser mig mest af ved det hele er at man ska betale moms af den totale sum som man har betalt altså BÅDE for de vare man køber man også for fragten!!! Det er noget forpulet svineri!!!

Jeg er godt klar over at grunden til de gør det er fordi i starten var det kun af selve varens værdi man skulle betale moms og told men så var der nogle kloge hoveder (syntes de nok selv) som fandt ud af at de satta varens værdi til næsten ingenting men fragten kostede så kassen og wupti så slap man for at skulle betale moms og told. Men men så dumme er Told og Skat jo heller ikke så der gik ikke længe før de indførte de regler som vi kæmper med i dag os arme hobby folk...

Kommentér på:
Told + moms fra HobbyKing?

Annonce