1.312 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Jbl højtalere? lydfolk! :D Jbl højtalere? lydfolk! :D

Kigger lidt på nogle højtalere.
fx det her sæt: http://www.thomann.de/dk/jbl_jrx_125_amp_bundle.htm

men min bror siger at det ville være bedre at se købe en af de højtalere, så en subwoofer og en forstærker.
Nogen der har god forstand på det som vil hjælpe lidt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jbl højtalere? lydfolk! :D
  • #1   7. mar 2011 Vil du gerne starte et mobildiskotek?
    For det ville de sikkert være fine til.

• #2   7. mar 2011 hvad mener du?

• #3   7. mar 2011 Øhh... var det et svært spørgsmål?

Vil du gerne lave et mobildiskotek eller vil du bruge det som et hjemme anlæg?

• #4   7. mar 2011 Nu er jeg selv rimeligt ny indenfor hifi, men jeg ville tage et smut i hifi-klubben, give dem dit budget, og så kan de hjælpe dig med at finde den bedste løsning for dig smiley

Jeg købte selv min forstærker i Elgiganten, og gik derefter i hifi-klubben og fandt et sæt rigtigt velspillende B&W kompakthøjtalere smiley

• #5   7. mar 2011 jeg skal nok bare mest bruge det til at sætte computer til og spille musik, nok også bruge det til fester

• #6   7. mar 2011 Hvaaaa'.. hvor store er de fester lige Casper. Med de højttalere ville vi sku da ku høre det helt herude på den anden side af Bramdrupdam smiley

• #7   7. mar 2011 de skal jo kunne spille højt morten smiley
    min bror har haft nogle nok dobbelt så store d:

• #8   7. mar 2011 Hold da kæft smiley

Vi havde en hal på 300 kvm til nytårsaften, hvor vi havde et sæt i den der størrelse der spillet der mere op end rigeligt :D..

de der er næsten magen til dem de bruger i vingsted smiley

De jo VILDE xD

• #9   7. mar 2011 Det sæt du linker til et lavet til diskoteker og koncerter. Det er ikke et hjemme anlæg.

Jeg holder helt sikkert med brinker. Smut en tur ud og besøg en butik der sælger den slags.
    Du skriver du kommer fra Østjylland? Hvis det er i nærheden af Århus, så tag en tur ind og besøg hifiklubben (der ligger 2 i århus), Tape-connection (hvis den stadig findes...) og den store fona på strøget overfor salling har også en masse hifi.

Her er det udstyr jeg sidder med idag.
    http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7608&ipc=35169

• #10   7. mar 2011 Jeg sidder med et sæt z2300 fra logitech - det har også spillet en fest op engang - godt nok kun med en 10-15 deltagere - men det spillet fint op.

det er med 8 tommer bas vidst på en 125 watt - det er squ okay ..

udgået men okay - også til de formål der smiley

• #11   7. mar 2011 men jeg skal ha noget jeg tager med til fester, ikke så meget hjemmeanlæg.

• #12   7. mar 2011 køb brugt.
    fik 2 kæmpe dali 808 højtalere til 1400. for 8 år siden da de var nye kostede de 9 klik per stk.

og de yder 450 watt hver smiley

• #13   7. mar 2011 Hvor mange penge vil du bruge på det?

• #14   7. mar 2011 omkring 7000

• #15   8. mar 2011 Jeg ville ta dem, det er en OKI pris, hvis det er med forstærker, kabler und alles,.....gav selv 3200kr stk for nogle Dali 909 i sin tid hos Hifi klubben og de er kanon til all round musik,........dem du linker til gør det sikkert lige så godt,...........

/Mikael

JBL tager man ikke fejl a smiley

• #16   8. mar 2011 jeg har også små jbl højtalere, bare nogle hel små, men de spiller fanme godt. den jjbl højtaler min bror har haft, var en af deres største, men den kunne godt nok spille godt.

også derfor jeg har set på det mærke, og der følger forstærker med smiley

• #17   8. mar 2011 men det med at tage en højtalere og en subwoofer? ikke fordi jeg vil det, men ja, hvad synes i om det? min bror mener åbenbart at det vil gøre at ens højtalere ikke kommer til at rasle fordi du ikke overbelaster bassen i højtalere, men jeg vil mene at højtalere burde holde til det.

• #18   8. mar 2011 En ordenlig højtaler rasler ikke! That´s it, og det kan ikke diskuteres smiley

En subwoofer ville give dig mere dybde hvilket er fed, men absolut ikke en nødvendighed.

Selv synes jeg det er lidt dumt at DU køber et anlæg som DU kan tage med til ANDRES fester? :S

Det er nogle store ting at flytte rundt med, og man har da sit anlæg kært (det har jeg ihvertfald, det er mit et og alt smiley )

Selv sidder jeg med en NAD 735 surround forstærker, 2 stk Dali Concept 8, radionette center og baghøjtaler (bliver skiftet ud engang med Dali´s concept serie, sony aktiv sub, godt nok kun på 150 watt, men fik den af de gamle da bassen var gået løs, så købte bar en ny enhed og bum, så spillede den igen smiley Men den bliver nok også skiftet ud til noget vildere. Og forstærkeren kunne også godt stå for tur, mest af alt fordi jeg vil ha mere effekt smiley
    Nu skal du jo også tænke på dine forældre, jeg har altid haft problemer med siden jeg fik anlæg smiley

• #19   8. mar 2011 Hvis du bare skal spille højt til div fester så er CERWIN-VEGA helt klart det du skal gå efter da du får meget for dine penge.

Men du skal så ikke gå ud og købe de støreste højtalere du kan finde for alle dine penge og så købe en eller anden lille skod forstærker.

Hellere smide lidt flere penge efter en rigtig god kraftig forstærker.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har som du vil bruge på anlæg men syntes bestemt du skal prøve at finde noget på det brugte marked da der er rigtig mange penge at spare.

• #21   8. mar 2011 Synes du skal finde de rigtige specs på de højtalere Det er PA højtalere,som har INTET med Hifi ( frekvensgang i top er elendig max 16 kHz hvis du er heldig) De kan klare en bunke effekt, og er sikkert glimrende til fester og lign, men "DE kan ikke spille musik" Men hvis du vil slæbe dem til andres fester, såh køb en kassevogn først smiley

• #22   8. mar 2011 16000 hz er da også fint, hvis du er omkring 16 og har været til diverse koncerter og diskoteker igennem tiden og din hørelse har taget en anelse skade kan du høre fra omkring 20 - 18.000 hz smiley

• #23   8. mar 2011 Det er ikke så flot lyd du kan få med den slags højtalere, men høj.
    Men hvis det er til ung musik og fest så er det godt nok
    Hvis man vil have rigtig flot og ren lyd, så kontakt Kenneth fra audioheaven.

• #24   8. mar 2011 Husk lige at du skal bruge en forforstærker/mixer også... Ellers bliver det svært at skifte mellem udstyr, og justering af lyden vil også halte.

Det er effektforstærker, der er med i dette sæt.
    Den kræver i øvrigt over 2000 watt ind, hvis du vil fyre den helt af, i et sæt 4 ohms højttalere.

• #25   8. mar 2011 jeg ville købe det i Hifiklubben hvis jeg var dig :), så kan du få en super fed service og høre de forskellige anlæg spille smiley

Du kan få nogle super lækre højtalere derude, og super fede forstærkere også smiley men tag et smut forbi.

jeg havde selv regnet med at bruge omkring 9-10.000 på nyt anlæg, men det blev så det dobbelte fordi jeg bare måtte have større og voldsommere end jeg havde regnet med ;D hæhæ

- jeg har selv i forgårs været ude og købe nyt Cerwin Vega XLS-12 højtalere, og Cerwin Vega CXA-10 effektforstærker, og så NAD C 165BEE forforstærker

• #26   8. mar 2011 og du skal ikke købe én højtaler og en sub, du skal have to højtalere. og så kan du da også købe sub smiley

• #27   8. mar 2011 hvorfor så det anders?

• #28   8. mar 2011 Der er ingen der gider hører på mono musik smiley
    Og for guds skyld, vær sød ved dit anlæg, og lad være med at spille youtube på det.
    Med kvali anlæg kan man høre om det er god lyd eller ej, og youtube er ringe smiley

• #30   8. mar 2011 Selv de gode af dem, synes jeg lyder dårligt smiley
    Men nu er jeg total freak med lyd kvalitet, og har altid været, det skal sku lyde ordenligt når man hører det smiley

Men når man sidder med en bærbar i skolen osv. så er det jo fin lyd i de små højtalere smiley

• #31   8. mar 2011 Men alt i alt, hvad vil i mene om de højtalere? De kan ogs købes i et sæt med en anden forstærker

• #32   8. mar 2011 (link fjernet)

• #33   9. mar 2011 Men hvad er jeres mening om det link jeg lige skrev?

• #34   9. mar 2011 Jeg tror måske ikke du finder nogle der har erfaringer med disse mærker, jo måske højtalerene, JBL plejer at lave nogle gode produkter ved jeg. Måske skulle du prøve at hoppe ind på Hifigalleri.dk, søsterside til denne her, de kan måske hjælpe dig endnu bedre på vej, med måske erfaring lige netop og disse produkter smiley
    Men det er jo altid svært at danne sig et indtryk af noget man ikke har hørt.
    Du kunne også søge reviews på produkterne som er i pakken, på evt. google.dk smiley

Kommentér på:
Jbl højtalere? lydfolk! :D

Annonce