6.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Markræs - total lost! Markræs - total lost!

Hey alle der ude.
Jeg har søgt efter info om markræs og alt jeg fik ud af det var:

Markræs er ulovligt ( der var ingen links eller forklaring )
Dog var der flere historier om politi der havde stoppet folk der kørte på marker ( efter hvad folk skrev havde de tilladelse fra mark ejer.
Markræs biler skal finde på dba eller hos en ophugger ?
(Biler er nemme nok at finde?)

Jeg har søgt på: Bil, Scooter, RC, baboom og andre sider dog uden held.
Så jeg vil prøve her.

Er markræs lovligt? ( med tilladelse fra mark ejer self.)
Og er der nogle der ved om der er steder at køre på sjælland da jeg kun har fundet folk der ledte på fyn og jylland.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Markræs - total lost!
  • #1   2. maj 2011 Det er lovligt da jeg selv har gået til det (det kan man også) bare du har en tilladelse fra ejeren smiley

• #2   2. maj 2011 Hej Niller

Husk at tjekke din forsikring.
    Skidt med at bilen bliver smadret, du kan altid købe en ny.
    Men det er surt at blive indvalideret for livstid, uden en krone på lommen smiley

Venlig hilsen Claus

• #3   2. maj 2011 Køb en bil hvor som helst, få lov til at køre på marken og gi' den gas, så længe du bare ikke kører på vejen smiley

• #4   2. maj 2011 Og forresten, de fleste landmænd gider ikke olie eller andet væskespild, så monter evt en ekstra bundplade under motor/gearkasse smiley

• #5   2. maj 2011 Bare lige så i ved det, al kørsel af folk uden føre tilladelse skal foregå bag et hegn, altså en heste fold er iorden.

• #6   2. maj 2011 @ ¹ © ¹

Kunne vi lige faa en kilde angivelse til dette udsagn ???
    For det har jeg da godt nok aldrig hört om.....

Hvor meget tror du selv at et hegn i fx en hestefold eller hegn til köer, gör for at stoppe en bil ???
    Ikke ret meget....

• #7   2. maj 2011 Nej det stopper ikke en bil, men jeg har lige været inde på Selandias transport og logostik afdeling. Hvor de sagde at de skulle have et hegn hele vejen rundt om pladsen, hvor folk uden kørerkort kørte med biler, lastbiler og trucks. Og at man altid skulle huske og køre bag et hegn hvis man fx. er ved at tage kørerkort og så lige vil prøve en tur.

• #8   2. maj 2011 Det er sikkert ikke for at stoppe en bil fra at køre ud, men mere for at stoppe folk i at komme ind og blive kørt over.

• #9   2. maj 2011 Vil stadig gerne se noget dokumentation.....
    Et firma der uddanner folk eller lign, skal selvfölgelig väre indhegnet, men tror nu ikke der er nogen regler om at en mark ude midt paa böhlandet skal väre indhegnet....

hvis det endelig skal, saa tvivler jeg ogsaa paa at politiet ville stoppe op og brokke sig hvis det endeligt var at de kom forbi smiley

Körte selv en hel del markräs som knägt, og der var intet hegn omkring nogle af de marker vi körte paa.
    Naar vi saa skulle flytte bilen mellem 2 marker, saa smäkkede vi et sät pröveplader paa bilen og fik min fatter til at köre den smiley

• #10   2. maj 2011 Som Claus siger, det er for at forhindre andre i et komme ind på området.
    Jeg kan ikke komme med noget dokumentation men det er bare hvad jeg har fået afvide.
    Jeg har også selv kørt markrace, på en mark uden hegn, med den bil jeg laver brænder med i min video.

• #11   2. maj 2011 For nogle år siden da jeg gik i 8-9 klasse, havde vi motorlære i folkeskolen, hvor vi lavede biler ved den lokale mekaniker, for derefter at køre ræs i dem, på et stykke af kommunens jord, hvilket de havde fået tilladelse til, og det var ikke indhegnet. Og jeg har svært ved at tro at det ikke er foregået lige efter bogen.

• #12   6. maj 2011 Hey alle sammen smiley Undskyld det sene svar. En lille skoletur på bornholm stod lige ivejen for internettet smiley
    Har læst hvert et ord af hvad i har skrevet og syntes det lyder fedt smiley
    Jeg skal helt klart til at finde ud af noget når pengene lige står til det smiley
    Men tak for alle jers svar smiley

• #13   6. maj 2011 I stedet for alt den snakken frem og tilbage vil jeg mene at dem der har det 100 % korrekte svar er politiet. Så vis du er i tvivl bare ring til dem de skal nok give dig det rigtig svar.

• #14   6. maj 2011 har dog altid selv hørt at vis du skal køre et sted hvor posten kommer så skal der lukkes af for adgangsvejen sådan posten ikke bare kan gå ind. men på en mark kommer posten ikke skal der ikke gøres noget. du skal have tilladelse af ejeren da det er privat jord. og ikke offentligt adgang. bare hvad jeg har hørt

• #15   6. maj 2011 Kunne være jeg skulle kontakte dem på et tidspunkt når jeg får tid smiley

Kommentér på:
Markræs - total lost!

Annonce