271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Digital tv tuner til pc?!?!?! Digital tv tuner til pc?!?!?!

Jeg købte igår en digital tv tuner til pc (usb) i A-Z men jeg kan kun få DR 1, DR 2, TV2, DR HD osv. Vi har en pakke hos den lokale antenneforening der indeholder MTV, Discovery, TV3, Kanal 5 osv, men jeg kan ikke få dem ind når jeg søger med programmet der hører til usb'en. Jeg har prøvet at sætte antenne stikket i usb stikket, men så kan den slet ikke finde nogen kanaler.
Er der nogen der ved noget? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Digital tv tuner til pc?!?!?!
  • #1   7. nov 2011 Understøtter den både DVB-T og DVB-C?

De sidste kanaler du nævner ligger garanteret kun tilgængeligt som DVB-C mens de andre godt kan ligge som T kanaler.
    Og er den mpeg 2 eller 4 godkendt?

• #2   7. nov 2011 Der står bag på pakken at den understøtter DVB-T og alle nordiske 1.0.1-standarder. Der står at den er MPEG 4 godkendt, men der står ikke noget om MPEG 2 ...

• Peder V
    Peder V Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 37 Følgere: 2 Svar: 7
    #3   7. nov 2011 Hvad hedder tuneren (inklusiv modelnummer) og hvilken antenneforening drejer det sig om?

DVB-T kan kun bruges med antenne og der kan du gratis modtage de nævnte kanaler fra Boxer, hvis du vil se deres betalingskanaler skal du bruge en kortlæser og et kort.

T i DVB-T står for Terrestial og kræver antenne, C i DVB-C står for Cable og bruges normalt i antenneforeninger med kabel-tv.

• #4   8. nov 2011 Det er slet ikke sikkert at antenneforeningen sender digitalt, det er en ret stor udskrivning at skulle skifte udstyr så det er muligt at de for et analogt signal fra udbyderen.
    Det burde kunne testes ret nemt, er det nødvendigt med digitaltuner på tv for at modtage tv signaler ?

//Dan

Kommentér på:
Digital tv tuner til pc?!?!?!

Annonce