{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Computer Bøvl {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg fik her for et stykke tid siden, et link til en ny side/forum som de gamle fra Tweakup.dk har lavet, og som skulle være god hvis man har bøvl med elektronikken ;-).
Det link ligger/lå på den harddisk som nu er røget sig en tur (7,5 år er da ingen alder smiley
Så jeg har bygget mig en ny computter og er (selvfølgelig) fået problemer med skærm swish, DVI-I og DVI-D stik som jeg ikke lige kender til smiley
Er der nogen her der ved hvem det er jeg taler om?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer Bøvl
  • #1   14. dec 2011 Aner det ikke, men du kan jo spørge på deres forum eller prøve den sjove metode: lave en whois på tweakup.dk og hvis der er tlf nr, ring til ejeren smiley

• #2   14. dec 2011 Hæ Hæ, det kunne give en vis ballade på Tweakup.dk smiley
    Jeg tror jeg må styre mig (intil systemet virker smiley

• #3   14. dec 2011 Jamen det er da fint Michael smiley
    Ku´ du så ikke lige give mig et link???

• #4   14. dec 2011 Jeg er pænt styr på computer så jeg kan da måske hjælpe?

Du skriver bare ikke så meget om hvad problemet er, men der findes 3 DVI standarter.
    DVI-D er kun digital og mangler de fire ben omkring det lange flade ben i den ene ende.
    DVI-A er analog og bruger primært de ben DVI-D mangler.
    DVI-I har alle nødvendige ben til at benytte begge standarter, og er f.eks det kabel man bruger når man går fra VGA til DVI.

• #5   14. dec 2011 Michael
    Det hjælper ikke smiley

Bjarke
    Ok, her er så problemet.
    Jeg har en 7,5 år gammel computer hvor harddisken nu er røget sig en tur (Min dejlige Download´er smiley
    Så jeg har bygget mig en ny Download´er (før jeg viste noget om DVI stik) og bundkortet i denne nye Download´er har kun DVI-D og HDMI udgang til skærm og ikke DVI-I som er almindeligt på computere.

Min gamle 4 port VGA skærm swish er selvfølgelig ude af billedet, så jeg skal ha´ en ny skærm swish, og sandsynligvis også en ny skærm.
    De to andre computere der er sluttet til nuværende skærm swish´en, har også DMI-I stik.

Så her er spøgsmålet; kan jeg bruge en DVI skærm swish til de to standarter????
    Og hvad med skærmen, skal det være DVI-I eller DVI-D skærm????

Jeg vil være pokkers siker, før jeg går ud og køber vildt ind smiley

• #6   14. dec 2011 Omvendt smiley
    Jeg køre 3 computere på en skærm/mus/tastatur/lyd.

• #8   14. dec 2011 Dan O
    Fedt nok smiley
    Det er noget der koster dyrt hvis der er noget der ikke vil passe sammen smiley

Michael H
    DVI-I og VGA

• #11   14. dec 2011 Jeg er helt klar over at de er maget ens, men jeg er ikke sikker og vil ikke ofre penge til ingenting.
    Og hvad men skærmen, skal den være det ene eller det andet ????

• #12   14. dec 2011 Michael H
    Kan den skæm tage DVI-D??
    Jeg er enig med dig at det ser meget ens ud, men der er vel en grund til at en DVI-D swish koster godt 5500kr, mens en DVI-I swish kan du få for godt 500kr smiley
    Jeg har logget mig ind på itrends.dk, og venter nu på adgang smiley

• #13   14. dec 2011 Michael H
    Det samme her, og det er noget der kan koste mange penge til ingen nytte, hvis det ikke virker.
    Men jeg prøver at høre inden på itrends.dk, så for vi se om de finder ud af noget smiley

• #14   14. dec 2011 DVI-D er klart at foretrække. Om det så kører over ren DVI-D eller DVI-I stik er irrelevant.

Ved der _ikke_ er irrelevant naturligvis switchen.
    Jeg har en lurende mistanke om at DVI-I swhitchen nok benytter sig af det analoge signal grundet prisforskellen. Men det er nok også det du selv er kommet frem til.

Jeg ved at HDMI switches heller ikke er billige, og de er rimeligt sammenligenlige.

Ville den billigste løsning ikke være en skærm alá den der linkes til, og så bruge din gamle switch som du har været vandt til, og så bare lade video signalet fra downloaderen gå direkte i skærmen uden om swithcen?
    Så kan du lade den om at styre I/O'en fra keyboard og mus?

• #15   14. dec 2011 Det var lidt det jeg har mistanke om, at de ikke eller kun delvis køre digitalt smiley
    Jeg tror ikke at det er en god ide, da jeg somregel køre med to computere på en gang, nogle gange dem alle, det kommer lidt an på hvad jeg laver.
    Og jeg tror at det bliver lidt forvirrende med to billeder oven i hinanden smiley

• #16   14. dec 2011 Det er jo derfor man skifter mellem inputtet i skærmen. Det kan man ihvertfald på min.
    Jeg kan sagtens have både et VGA og DVI-D tilslutning på hvert sit stik og hver sin computer i skærmen samtidigt. Skal jeg se hvad den anden lader trykker jeg bare på min "source" knap og så skifter den.
    På sammen måde som din I/O switch gør.

Jeg har en Samsung monitor model Syncmaster 2253BW. Gammel model, så du kan nok ikke få den mere, men mon ikke de laver noget tilsvarende idag?

• #17   14. dec 2011 Det kunne man sikkert godt, men jeg ville nu hellere kunne styre det hele fra tastaturet, det er det jeg er vant til i stedet for at skulle hen og trykke på en eller anden knap smiley

• #18   14. dec 2011 Well... Det er at trykke på en knap på skærmen lige foran dig, eller dyr digital switch, som jeg lige kan gennemskue det.

• #19   15. dec 2011 Jeg vil anbefale dig at gå ind på www.eksperten.dk
    Der kan de med sikkerhed hjælpe dig. Det er et af nordens største forum med hjælp til alt der har det mindste med en computer at gøre.

• #20   15. dec 2011 Bjarke
    Det er ikke spørgsmålet om det er nemmere at trykke på en knap lige foran dig smiley
    Det er det at køre to af disse systemer ved siden af hinanden, så man skal kombinere dem for at kunne bruge den rigtige computer.
    Og da jeg i forvejen er blind kan det hurtigt blive noget rigtigt lort.

Men der er også to andre muligheder som er under overvejelse smiley
    Jeg kan købe en DVI-D til VGA konverter og bruge mit gamle system smiley
    Konverteren koster ca 800kr og bruger ca lige så meget strøm som computeren selv, og så er der ikke meget ide i at ha´ bygge en lav energi computer som der kan køre hele tiden uden at det kan ses på strømforbruget smiley

En anden ide, er at sætte et grafikkort i computeren med VGA udgang på.
    Det er nok den billigste løsning, men det er bare om jeg kan få plads til det i den lille æske smiley

kim P
    Takker for linket smiley

• #21   15. dec 2011 Den med grafikkortet havde jeg ikke overvejet. Det er selvfølgelig nok den nemmeste løsning, hvis pladsen er der. Det burde være muligt at finde et lavprofil kort et eller andet sted.

Er det noget ITX system du har bygget?

• #22   15. dec 2011 Jeps, Mini ITX atom 1,8ghz med 4Gb ram og en 84Gb SSD smiley
    Har lige været inde og kikke på grafikkort, det er bare ikke altid de skriver hvor høje de er smiley
    Jeg har lige målt, og der er 6cm at gøre godt med, men ikke nogen mulighed for at lægge kortet ned.
    Og kølerribberne kommer selvfølgelig til at vende væk fra den store blæser der sider midt i kabinettet smiley

• #23   15. dec 2011 Det du skal have fat i er en KVM switch med dvi.. Det hedder de dem du snakker om

De er bare ikke helt billige med dvi smiley

Eks.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598469
    Samt lidt adaptere fra dvi til vga og evt. omvendt

• #24   15. dec 2011 Martin H
    Du har lige ramt panden imod det jeg spøger om smiley
    Man kan ikke købe adaptere imellem DVI-D (ren digital) og VGA (analog), ellers ville mit system køre fint nu.
    Det almindelige DVI-I (digital/analog) som stort set alle computere bruger, er ikke det same som DVI-D smiley
    En DVI-D KVM switch koster tæt på 5500kr og supportere ikke VGA signaler, kun HDMI udover DVI-D

• #25   15. dec 2011 Nu tænker hvis du bruger eks. vga grafikkort i en af computerne så skal du have en adapter som laver det om til dvi-i så du kan sætter computeren til kvm'en

smiley

• #26   15. dec 2011 Var nok lige lidt for hurtig med at skrive den første besked.. For har skam styr på de forskellige dvi typer

For den du har lige nu køre jo kun med med analog signal (vga)

med den nye kvm kommer du primært til at køre med digitalt signal. Med mindre at en af computerne ikke sender digitalt signal ud så går den over på analog signalet via dvi

• #27   15. dec 2011 Er du sikker på at den kvm kan supportere DVI-D???
    for så forstår jeg ikke at en DVI-D / HDMI kvm 5500kr, hvis du bare kan købe en DVI kvm 1500kr som kan det samme, og oven i købet også kan tage VGA samtidig.
    Jeg har en fornemelse af at den skifter på analog siden, og ikke på den digitale side, og så kommer der ikke noget igennem hvis jeg sætter min DVI-D computter til smiley
    Og derudover kan jeg ikke sætte et almindeligt DVI stik i min computer, den tager kun DVI-D og HDMI.
    Og hvis den DVI kvm´er kan tag det, så tror jeg at jeg også skal ha´ fat i en skærm som supportere både DVI-I og DVI-D, og dem er der heller ikke mange af.

• #28   15. dec 2011 Må man spørge om hvorfor du bruger flere computere? Frem for en computer som kan køre det hele?

Ren nysgerighed

• #29   15. dec 2011 Jeg startede med en computer som alle andre der godt kan li´ spil smiley
    Det er sådan en kæmpe stor en der sluger strøm som bare fan…., og som der ikke er helt lydløs.
    Så derfor lavede jeg en net computer som kun brugte 16 wat ved normal brug, 25 når det gik vildt til.
    Det er faktisk min dejlige Download´er som har holdt i 7,5 år jeg skal til at skifte ud.
    Det er den jeg har brugt mest og den er 98% lydløs, man kan høre harddisken klikke.
    Den blev også brugt som antivirus for den store spillemaskine når den skulle på nettet.

Jeg har derudover også endnu en lavenergi computer der er sat til stereoanlægget hvor mit musik, musikvideoer, lydeffekter og lydbøger ligger.
    Det er faktisk mere en del af stereoanlægget end det er en computer smiley

Det er altså de to lavenergi computer og den gamle spille computer som jeg bruger til det de små lavenergi computer ikke kan klare, jeg har på kvm´en.

Jeg har endnu en computer som køre på et andet system.
    Det er den nye spillemaskine som jeg bruger til spil og film, men at gå på nettet lige for at se sig om, ville være skørt, den bruger mere strøm end de 3 andre til sammen smiley

Jeg har til gengæld ikke TV eller DVD smiley

• #30   15. dec 2011 Okay på den måde.

Lidt af det samme jeg havde i sin tid for 6-8 år siden.
    Jeg har så nu valgt en bærbar computer fra ASUS som der har mulighed for hurtig at klikke på hvordan den skal yde.
    Dvs. at skal jeg bare surfe bruger den intet energi og holder +8 timer på batteriet.
    Men skal jeg køre tunge ting og spille. Så kan jeg sætte den i high performance.
    Yderligere kan den også sættes til film mode eller office mode.

Sådan computer koster så godt nok 6-8000kr. Men har været alle pengene værd, da den kan sættes til præcis det som man skal bruge den til.

• #31   15. dec 2011 Har også haft en bærbar computer, men syndes den er for lille til almindeligt brug.
    Faktisk er de lavenergi computer jeg har en mellemting imellem en stationær og en bærbar computer, bærbars energiforbrug, men bruger almindelig skærm, mus, tastatur og store harddiske hvis man vil ha´ noget plads.

• #32   15. dec 2011 Nyere bærbar computer har generelt stor harddisk. Denne her har 600GB harddisk.

Når jeg har brug for ekstra skærm, sætter jeg blot en ekstra skærm til, så jeg har udvidet skrivebord på 2 skærme, så jeg ikke skal sidde og skifte mellem 2 sider jeg gerne bruger.

Men for at vende tilbage til dit problem.
    Så hvis du skriver inde på www.eksperten.dk (Gratis side) så er jeg 99% sikker på at du for den hel præcise hjælp du har brug for, for at løse dit problem lige sådan som du vil have det smiley

• #33   18. dec 2011 Installer Teamviewer på din downloader. Teamviewer kan sættes op til at den også starter op med computeren så du også kan logge på med den (hvis det skulle blive nødvendigt)
    Jeg bruger det selv til min server, da den står et andet sted i huset.

Sikkert og nemt, - uden bøvl. Og så er det gratis smiley

• #34   18. dec 2011 Bruger også teamviewer.
    Så alle mine computer har det indstalleret, og så har jeg det på min HTC mobil.
    Så er de koblet sammen så jeg kan tilgå dem alle på min hoved pc samt på mobilen.
    Super dejlig og nemt at have med at gøre.

Kommentér på:
Computer Bøvl

Annonce