925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Stigning i Paypal vekselkurs? Stigning i Paypal vekselkurs?

Hey.

Vil blot høre, om der er andre, som har bemærket, at den vekselkurs, som Paypal benytter, er steget en hel del?

Den normal bankkurs på 1 Euro er 7,44. Før i tiden lå kursen hos Paypal på omkring 7.65 men er nu steget til ca. 7.76! (altså, køber man for 100 euro til normal bankkurs er det 744,- kroner, til Paypalkurs er det 776,- kroner)

Synes det er at presse citronen lidt meget, især når man tænker på, at modtageren af pengene skal betale diverse gebyrer m.m.

Desværre er der ikke rigtigt noget alternativ når man køber over eBay.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stigning i Paypal vekselkurs?
  • #1   12. aug 2012 Ja og ??? ...............

• #2   12. aug 2012 Har lige lavet min egen lille protest mod dette - har taget en øl med i haven.
    Øv ... Det er en lille øl ... Havde det været i gamle dage var panten mere værd, så nu går der længere tid i den jeg får råd til en mere.

Verden er hård og uretfærdig ...

• #3   12. aug 2012 Modtageren af pengene skal da ikke betale gebyr?
    Paypal kursen er bedre end den er i banken når man skal overføre penge + i banken tager de veksel geby m.m.

• #4   12. aug 2012 Modtageren betaler 4% i gebyr plus et lille beløb. Hvis du sender pengene som gave er det dig, som betaler gebyret.

Paypal kan godt betale sig med små beløb i forhold til bankoverførelser, men når man kommer op i de lidt større beløb er bankoverførelser billigere, da de har en lavere vekselkurs og gebyret er kun på 20kr. hvis man deles om det.

Nå ja, skulle egentlig bare lige beklage mig ...

• #5   13. aug 2012 Hvis du har brugt valutakurser.dk kan jeg godt forstå at du er kommet til det resultat..
    Det er salgsprisen på valuta. Hvis du bruger Nordea.dk kan du finde købs moms som er "noget" højere..
    Idag er den 733.8 i salgspris og købsprisen (som du skal bruge ved udregning af køb via paypal) er757,8

• #6   13. aug 2012 @MAC: Fra mit sidste Paypal køb: "Exchange rate: 1 Danish Krone = 0.128811 Euros"

Det betyder at deres kurs er 1:0,128811 = 776,337 altså en del højere bankernes købspris som du skriver.

• #7   14. aug 2012 De er ikke en bank, så de kan tage den pris der passer dem. De gør butikkerne også rundt omkring i DK. Man kan betale med EURO/SEK/USD osv, men det er til en af butikken fastsat rate.
    Hvis man ikke er tilfreds kan man bare få sin bank til at overføre via SWIFT eller IBAN.

Kommentér på:
Stigning i Paypal vekselkurs?

Annonce