1.032 visninger
|
Oprettet:
El biler {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har gået længe med tanken om og købe en fjernstyret bil og derfor har jeg kigget meget på benzin bilerne og lidt på dem der køre på el. Men holder de godt eller går de i stykker hele tiden. ?
Mvh Mark.
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 16 RC-enheder: 18 Emner: 9 Svar: 107
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2013
Følger: 17 Følgere: 23 RC-enheder: 17 Emner: 7 Svar: 204
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 65
men det er min mening!
apr 2013
Hvor meget skal man ca smide for en der holder og køre godt osv.
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
En nitro og benzin motor kræver bare at du ved lidt om at justere en motor eller er frisk på at bruge tid på at lære det.
Vil du ikke bruge tiden på at skrue motor er der kun el biler tilbage.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 65
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/115428-bil-traxxas-rally-116-vxl-ken-block
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/115469-bil-slash-4x4
dec 2013
Følger: 17 Følgere: 23 RC-enheder: 17 Emner: 7 Svar: 204
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 48 RC-enheder: 6 Svar: 170
Hvis du køber el er det kun batterier du skal købe for de kan køre. Men når strømmen er brugt skal du hjem og lade op.
Hvis du køber nitro bil med turbo gløderør er det minimal indstilling der skal til. Der skal du dog ud og købe nitro brændstof og gløderør engang imellem. Til gengæld skal bilen bare fyldes op når den er ved at løbe tør for nitro.
Jeg syntes selv nitro biler er de sjoveste. De larmer og lyder som en "rigtig" bil. Der er dog en hage, der er ingen steder at køre indendørs om vinteren.
Det med om el eller nitro er mest holdbare: hvis du ofre lidt mere og køber kvalitet, betaler det sig i den anden ende med færre udgifter til reservedele. Om det skal være el eller nitro, det har ikke noget med holdbarheden at gøre. Benzin biler holder længere men er til gengæld dyrere i reservedele.
Et råd: køb en bil du kan få dele til herhjemme. Det er kedeligt at skulle vente 3-4 uger på at få en stump før du kan køre igen.
jul 2011
Følger: 17 Følgere: 52 RC-enheder: 3 Emner: 37 Svar: 332
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Benzin biler er nemme at have med at gøre.
Benzin biler er drønsjove at køre med.
Nitro biler er mindre og mere velegnede til hopperi.
Nitro biler er lidt mere krævende med vedligehold.
Nitro biler er drønsjove at køre med.
El biler er også mindre end benzin.
Modsat hvad mange tror så kræver el også vedligehold, og mange brænder deres el af fordi de gearer forkert.
El biler er drønsjove at køre med.
El er fint til en hurtig tur.
Men jeg kan godt lide lyden af en motor, så det er stort når jeg starter en nitro eller benziner op.
(...Jeg har 2 benzin, 2 nitro og 6 på el.)
apr 2013
Den skal ikke på bane det er bar til of køre og lege lidt med på vejen og i skoven.
jul 2011
Følger: 17 Følgere: 52 RC-enheder: 3 Emner: 37 Svar: 332
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 12 Svar: 71
Men traxxas har produktet der ikke holder så godt uden hop ups. Det gælder bare om at vælge rigtigt, og det er samme historie med hpi. Tag deres apache C1 den er da mange der har problemer med.
Og alle biler går i stykker før eller siden, men kommer meget an på ens kørestil.
At en person eller flere har en dårlig erfaring med et brand betyder jo ikke at alle produkterne fra dem er lige dårlige.
Dan din egen mening og se nogle videoer på youtube af deres kørestil.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
En upright knækket (kørte ind i en 1:1 bil for fuld skrald)
Idler gear strippet efter ca. 6,5 år hvoraf det sidste år er med opgraderet motor.
(Skiftet til metal version, som er standard i de nye Bandit versioner)
Så at sige at Traxxas ikke holder er noget pjat.
Men jo, alt kan ødelægges, bare man bruger en stor nok hammer.
El biler