1.690 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Airbrush til ABS plast Airbrush til ABS plast
Jeg skal have malet en kaross som er lavet af ABS plastik.
Jeg vil gerne male den med min Airbrush, men er der noget maling der er bedre end Valejo Premium?
Jeg kunne faktisk godt tænke mig noget i stil med autolak, hvis man kan bruge det i sin airbrush. (med mindre konen kvæler mig over stanken)
Jeg kunne også godt bruge en grunder til sådan en ABS plast kaross.
mvh Claus.
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 48 RC-enheder: 6 Svar: 170
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 67 RC-enheder: 7 Emner: 137 Svar: 588
Hvad så med grunder. skal jeg også bare male den med Valejo Premium, eller er det bedre at give den en gang plastic primer på spray?
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.953
Det er bestemt ikke sikkert at forskellige fabrikater kan.
Har været ude for situationen hvor grundeneren kogte op da da jeg malede, og ligeledes at lakken kogte op da den fik klar lak.
Klog af skade og en helvedes masse slibe arbejde gik jeg over til kun anvende Tamiya plastic primer, Tamiya maling samt Tamiya klar lak - så spiller det.
har dog ud over Tamiya anvendt Motip grunder + lak uden problemer med Tamiya plastic primer.
Kan se http://www.airbrushshoppen.dk/ har Motip produkter.
Vil du forsøge dig frem så prøv et mindre område evt. inden i karossen eller på en stump, det er en møg ærgerlig start når ens fine arbejde går i lo##.
Hvad er det for en karosse?
feb 2006
http://www.tamiya.com/english/products/list/spray.htm
Yderst behageligt at have med og gøre og hurtigt tørrende. Klar lak kan sprayes på med det samme og 2-3 lag allerede inden det er tørt.
Har kun et koldt værksted at male i så giver karossen en varmer med en hårtørrer og sprayer så, tørring via en varme blæser.
Så er hele processen klaret på et par dage.
Kommer der en nist eller løber bruger jeg lidt vandslibe papir.
Orange Hilux, orange Land Rover er de senest malede - de har fået mat lak for de ikke skulle se "nye" ud i lakken.
feb 2006
Jeg skal slet ikke male noget gøgl, men kun fin rød såå...
Hvad med grunder. laver de også en TS grunder?
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 48 RC-enheder: 6 Svar: 170
Ved ikke om nogen dk webshop har det, Tamiya maling har været forbudt sælge her i dk.
Airbrush til ABS plast