1.217 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Styling Til Nitro biler: Stål Slanger! Styling Til Nitro biler: Stål Slanger!

Hej, alle sammen, der kører nitro biler, jeg har nu fået en ide, der er så god, at jeg vil dele den med jer!

Alm slanger på en nitro bil er lidt kedelige, det kan vi vidst godt blive enige om?
Og jeg har så fundet en billig måde, at gejle dem på.

Det man gør er at man finder en gammelt kabel, fra foreksempel en printer (Det har jeg brugt). Altså det tykke man sætter over i computeren.

Inden i det er der selvfølgelig en masse ledninger, men uden om dem, er der en stål kappe/( skærm) til at beskytte dem.

Hvad man så er lidt forsigtig kan man fakstisk skære en rille på langs i den yderste isoleringen på kablet. Altså skæer ind til stål kappen.
Når man har gjort det kan man pille det yderste lag af, og man har nu et " stål" kabel.

Nu skal man bare have ledningerne ud inden i for at få plads til sine slanger.

Det gjorde jeg ved ved at bøje stålkappen tilbage i den ene ende, og rykke ledninger ud med en fladtang, mens jeg holdt fast i den anden ende.

Det er selvfølgelig svære jo længerer kabel man gør det på, men hvis man tager ca 30- 40 cm ledning/ stål kappe
er det ikke så svært igen!

Når man så har fået ledningerne ud, klipper man så et stykke af.
Den skal være ca 1cm korterer end slangen så man har lidt "bart" slange i enderne.

Så trækker man stål kappen over ens slange, og sørger for den sider pænt.

Når man har gjort det finder man noget krympeflex, eller det gjorde jeg.
Af det klipper man 2 stykker på ca 1½cm, som man så sætter i enden af af slangerne, så stål kappen ikke trævler op.

Det varmer man naturligvis, for det kan krympe.
Jeg varmede det med en varmeblæser, men en lighter, eller ligenden kan sikkert også bruges!

Det smarte ved det her er, at den stål kappe kan gøres tykkerer , eller tynderer så den kan passe på foreksempel udstødning slanger.

Det eneste man skal gøre er at trykke på den for at gøre den tykkerer.
Eller trække i den for at gøre den tynderer !

Håber i kan bruge det til noget.

Og ja, har da billeder, men de er ikke så gode, men håber det er godt nok!:

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5738

--Christoffer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styling Til Nitro biler: Stål Slanger!
Kommentér på:
Styling Til Nitro biler: Stål Slanger!

Annonce