695 visninger
|
Oprettet:
drift kit {{forumTopicSubject}}
davs alle sammen hvor kan man købe drift kit til en hbx 1:10
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 40 RC-enheder: 2 Emner: 150 Svar: 1.255
og
http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?cPath=52_66_60&products_id=2288&osCsid=171d3b3d2c49667d01c82c353c54dd54
dec 2005
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 5 Emner: 7 Svar: 84
Køb ikke det drift kit som er i det ovenstående øverste link, altså det til 99,00kr, Det er det samme som at køre på ren is, du vil hverken have kontrol eller stabilitet i din kørsel med dem monteret. De er lavet af meget hård PVC og det er det direkte penge ud af vinduet.
Det kan på det kraftigste anbefales at du får dig et sæt HPI stage2 D-drift dæk, da det er geniale driftdæk og endda betegnet som de drift dæk på markedet med det bedste grip. De giver både god fart i optrækket og eminent kontrol når der kastes rundt med bilen.
Jeg kører selv med dem og de er købt fra Morfars i sin tid, men der har de dem desværre ikke mere, ser det ud til på hj. siden. Men du kunne jo evt. prøve at tage kontakt til Morfars og spørge dem efter om ikke at de kommer igen, eller om de ikke kan skaffe et sæt til dig, hvis det er at du gerne vil betale en smule ekstra for at få rigtig god kvalitet. HPI Stage D sættet (ekskl. fælge) koster ca. 300kr. Dem anbefaler jeg dig at købe og køber du dem uden fælge, så skal det her til sidst siges at de altså passer på de fleste 1:10 onroad fælge.
God jagt
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Jeg er enig med dig. Men de driftdæk er kun for glatte hvis du kører med en tunmotor. standard motoren fra en HBX kører rigtig fint på de dæk. min 2x17 turns på min Yokomo Drift package glider en del rundt. men det gælder bare om at kontrollere det med at give lidt mindre gas.
Dem fra Tamiya og HPI kræver at du har en meget kraftig motor som f.eks 19turns eller mindre da de er blødere. Det vil sige at ens fartregulator bliver presset hårdere og derved skal man også køle den lidt bedre. Og da der er mere modstand i de dæk bliver batteriet også tømt hurtigere.
/Ash
drift kit