771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

større hjul? større hjul?

jeg har fået mig nogle nye og større hjul til min monster truck, jeg fik prøvet dem på stranden i dag og opdaget at den filer på koblingen, lugtet lidt Brandt.

spørgsmålet er så om jeg kan stramme koblingen helt og om det så vil skade mortoren..

vi har at gøre med en Himoto Raider 1/8.

på forhånd tak??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  større hjul?
  • #1   4. nov 2017 Du vil nok gøre klogt i at geare motoren ned. Det svare til at sætte lastbils hjul på en Morris Mascot!

• #2   4. nov 2017 det er ellers ment til 1/8 monster trucks, som de også sidder på...
    men ok

• #3   4. nov 2017 Selv om hjulene stammer fra en anden 1/8 så er der pænt forskel på opbygning mm så nedgear så burde du kunne køre med dem smiley

• #4   4. nov 2017 Tro i så det er nok med at nedgrader Pinion Gear?

• #5   4. nov 2017 Det er ikke sikkert an på hvor meget pres motor og esc kan tag

• #6   4. nov 2017 kommer helt an på hvor meget du geare den ned. Tror ikke det er nok med 2-3 tænder. der skal nok noget mere til.

• #7   4. nov 2017 nu har jeg lige giet kobling lidt, så tester jeg i morgen om den kan smide de hjul rundt eller der skal laves gear, som jeg over hoved ikke ved hvordan man gør smiley

• #8   4. nov 2017 Du skal også tjekke hvor varm motoren bliver. Den bliver presset væsentlig mere ind den har gjort før.

• #9   4. nov 2017 tager det med ro, har ikke noget at måle med, kun hånden.. vender tilbage i morgen--

• #10   5. nov 2017 HVIS du skal geare ned og vil have hjælp, så tag et par billeder af tandhjulet på motoren, og det store tandhjul det trækker rundt. Så skal du tælle tænderne, eller finde det tal der står på en del af tandhjulene. Med billeder plus tal tror jeg der er nogen herinde der kan foreslå hjælp!

• #11   5. nov 2017 jeg var ude og teste og nu tog kobling ved. kørte ikke længere en et lille 2700mha batteri, motoren var varm, men syntes ikke det var være en da de gamle hjul var på. har ikke noget at måle med, kun min hånd.

• #12   5. nov 2017 Man lærer jo hen ad vejen. Enten holder det og så er alt godt, eller motor eller esc eller kobling brænder af og så har man en undskyldning for at opgradere smiley

• #13   5. nov 2017 Større dæk svarer jo til at geare op.
    Så med de større dæk får du langsommere acceleration, men sikkert højere tophastighed (på plan vej)
    Enhver opgearing vil belaste motoren / ESC'en mere og øge risikoen for at motoren eller ESC'en brænder af.
    Men du gør det rigtige - hvis man kan sætte fingeren på motoren og på ESC'en og holde den der, så er det ikke for varmt. Hvis man trækker fingeren væk og siger AV, så siger motoren/ESC'en også AV indeni :-0
    Det er en ganske god måde at teste det på.

• #14   5. nov 2017 ..og når det begynder at ryge er det for sent....

• #15   5. nov 2017 Den var varm, kunne ikke holde hånden på og lige frem nyde det. Men jeg syntes også den var meget varm før. jeg vil prøve med en mindre pinion, har en på 13 nu, tænker 11 også løsne koblingen lidt igen,

• #16   8. nov 2017 Jeg plejer at justere koblingen ved at løsne den alt for meget.
    Så starter jeg fra stilstand og accelererer. Det går op i hat og briller, og den kører næsten ikke.
    Så strammer jeg lidt og prøver igen. osv. osv.
    På et tidspunkt er der ikke nogen forbedring mere. Så ved jeg at nu står den rigtigt. Og samtidig har jeg set/hørt/følt hvordan bilen opfører sig når den er for løs, så jeg har god føling med at den står rigtigt.

Kommentér på:
større hjul?

Annonce