Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  elektronisk støddæmper
  • #1   13. mar 2014 Kan det ikke laves med en tilkoblet servo?

• rasmus  B
    rasmus B Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #2   14. mar 2014 Er det ik svært og få plads til?

• #3   14. mar 2014 Du har en god ide, nu skal du bare udføre den smiley Andre har, så mon ikke du kan - evt søg på google og youtube om lignende mods.

Du behøver måske ikke bruge store standard servoer. Med f.eks en fiskevægt kan du prøve at måle hvor mange kilo servoen skal kunne trække. Så smut ind på hobbykings side og tjekke hvad de har at byde på af micro og mini servoer. Kan være du er heldig hvis det ikke er mange kilo som skal trækkes/skubbes.

Husk at vælge Europe Warehouse så du undgå told, moms og gebyr. Hvis du bestiller fra International, så prøv at holde købssummen til under $15 som er ca. moms grænsen.

• #4   14. mar 2014 Samme koncept, blot til andet brug: http://www.rcgalleri.dk/galleri/50528-bil_tamiya_tundra

• #5   14. mar 2014 Rasmus B
    jeg har set flere som kan hæve og sænke vognen, men det har alt sammen været hjemme fusk.
    Og det er noget som nok er svært eller umuligt at lave hvis det skal være på størrelse med de oprindelige støddæmpere, for de er jo ret små.
    Du kan jo lave det som Mark *Savage Dust Bunny* forslår, med servoer som hæver hele affjedrings systemet.

Jeg har selv en vogn som er under opbygning, der har jeg lavet buggy trækket så den bagerste bagaksel hæver sig op fra jorden når der ikke er noget på ladet af vognen.
    Der er ikke noget elektronik, kun affjedrings systemet der er delt op i to dele.
    Men det er vel ikke det du leder efter smiley

• rasmus  B
    rasmus B Tilmeldt:
    jul 2013

#6   15. mar 2014 Jo det er det jeg leder efter men hvodan har du delt det op i to dele mvh rasmus

• #7   15. mar 2014 Bagaksel no1 er der træk på.
    Bagaksel no2 køre løst (buggy)
    På bagaksel no2 har jeg et sæt korte støddæmpere (on-road dæmpere) med et sæt hårde fjedre på.
    På bagaksel no1 har jeg sat et sæt korte off-road støddæmpere som er et stykke længere end de on-road dæmpere der sidder på bagaksl no2.
    På dem har jeg de samme hårde fjedre på som på den bagerste bagaksel, PLUS et sæt meget korte bløde fjedre.
    Imellem de to sæt fjedre har jeg sat en ring med flange så de virker som en fjeder.
    Systemet kan du se på f,eks Axial SCX´erens støddæmpere, det kaldes progressive fjedre smiley

Bagaksel no1 har en længere affjedring end Bagaksel no2, så når der ikke er vægt på ladet af vognen, vil Bagaksel no2 hænge ca 10mm over jorden.
    På grund af den progressive affjedring på Bagaksel no1, har den altid det største tryk, og det er jo en fordel da det er den aksel der trækker hele lortet smiley

• rasmus  B
    rasmus B Tilmeldt:
    jul 2013

#8   16. mar 2014 Okay tak for hjælpen hvor kan man købe de der fjedre henne?
    smiley

• #9   17. mar 2014 De første 4 fjedre er almindelige on-road hårde fjedre, dem kan du købe hvor som helst.
    De 2 meget korte og bløde fjedre har jeg snuppet et andet sted fra, muligvis fra en gammel printer smiley

• rasmus  B
    rasmus B Tilmeldt:
    jul 2013

#10   17. mar 2014 Okay tak or hjælpen mvh rasmus...

Kommentér på:
elektronisk støddæmper

Annonce