Spørgsmål vedr servo setup FG leopard {{forumTopicSubject}}
Har lige "arvet" en ældre RC buggy.. som skal sælges for svigermor. Men som gammel RC heli mand.. har jeg self lige kigget på dyret... og kan ikke lige gennemskue opbygningen af styringen... ????.. måske fordi jeg tænker i heli baner med 7 kanaler..gyro osv.
Kan se der kun bliver brugt 2 kanaler.. hvori den ene sidder noget failsafe ..
Nogen der gider forklare hvordan setuppet fungere på sådan en benzin bil med bremser??
Jeg troede jo der skulle bruges .. en kanal til throttle..en til styring... en til bremse..en til failsafe...altså 4??
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Kanal 1 til styrring.
Kanal 2 til gas/brems
Fail safen sættes typisk på kanal 2, mellem RX og servo da den så ved signal svigt, går ind og overtager styringen af kanalen. Så frem for servoen bare "låser" sig fast på hvor den står, i det øjeblik kontrol signalet fra senderen forsvinder, går fail safen ind og gør det den har fået besked på i opsætningen f.eks. at den skal sætte servo til fuld brems.
De fleste biler har sjældent brug, for mere end som sagt 2 kanaler, med mindre vi snakker trail, crawler, lastbiler samt entreprenør maskiner eller militære køretøjer. Som kan have et hav, af forskellige ekstra funktioner.
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Så kan man nemlig lave forskellig bremsestyrke på for og bagbremse.
Så kanal 1 til styretøj. Kanal 2 til gas/bagbremse. Kanal 3 til forbremser.
Spørgsmål vedr servo setup FG leopard