658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Helikopter problem Helikopter problem

Hej,

Jeg roder med indstilling af min helikopter. Den er ustabil og svæver bagud så snart der gives gas.

Jeg nulstillede fjernbetjening, men det gjorde det bare værre. Har prøvet at kalibrere og reverse stort set alle servoerne.

Det er 6 kanals størrelse 500 helikopter.

http://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20778-kan_ikke_faa_helikopter_i_luften

Er der nogle som kan hjælpe? Er selv ny på området omkring helikoptere.

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helikopter problem
  • #1   19. apr 2015 Kort sagt er det ret kompliceret at forklarer. Jeg tror du mekanisk skal have justeret din swashplate så den er neutral. Kan du kompensere for at den trækker bagud og til venstre ved at tage højre pind lidt modsat?

• #2   19. apr 2015 Det vil aldrig blive sådan du tager den op og så står den der. Du skal HELE tiden være over en heli i hover. Med små korrektioner konstant.

Du kan prøve at give gas forsigtigt og så den løfter sig lidt i dit træner stativ, så kan du forsigtigt give lidt frem på højre pind, og se om den flytter vægten frem osv.

• #3   19. apr 2015 ta fat i hoved rotoren og hold helien på siden .så skal den kunne ligge vandrat med body og halen sådan tester du om der er lige vægt i den og den ikke er næse/hale tung . er den iorden der så skal den bare trimmes væk. at den ryster .skyldes de lange pinde på dit træningsstel .de mindste rysterelser for væres mange gange med så stort et træningsstil du kan skære stængerne ned i længde 1/3 af gangen når du føler du er ved at ha styr på det

• #4   19. apr 2015 og ja en heli er setup meget vigtiger end nogen anden rc hobby og der er meget at lær om setup for at kunne flyve sikkert

• #5   19. apr 2015 Det er næsten umuligt at få den til at svæve, som før ligemeget om jeg prøver at trimme og rette op. Det skal siges at den virkede perfekt før jeg udskiftede det ovre parti på helikopteren pga crash smiley Tror jeg bliver nød til at finde en som er villig til at bruge nogle timer med at hjælpe.

• #6   20. apr 2015 Prøv at tage en video af din swashplate mens du giver den fuldt frem, tilbage, højre, venstre osv

• #8   20. apr 2015 Det skal jeg gøre Tommy. Det bliver dog tidligst på fredag, da jeg ikke er hjemme hele ugen. Jeg skriver når videoen er lagt ud. smiley

• #9   20. apr 2015 Jeg er ret sikker på din swashplate ikke er justeret korrekt efter din ombygning.
    Man skal bruge en swash leveler til justering. Det er et lille stykke værktøj du sætter ned over hovedakslen for at se at alle 3 servoer er justeret ens så din swash bliver 100 % vandret. Gør du ikke det flyver din heli ikke ret godt.
    Når din swash er vandret bruger du en pitch måler for at se og dit udslag på negativ og positiv pitch er rigtig.

Kommentér på:
Helikopter problem

Annonce