1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken

Hejsa

Har købt en stak brugte HBX Stealth dele, og bygget et par biler op helt fra bunden. Nu er jeg nået dertil hvor det kunne være sjovt at kigge efter nyt el til dem, men har mange spørgsmål i den forbindelse.

Kan jeg forstærke andet end det plast spur gear der sidder i, så stealthen kan klare en større motor? Cam shafts og dogbones, ser ud til at være de svageste dele, men syntes ikke at kunne forbedres?

Hvilke motorer vil jeg kunne bruge i en stealth?

Skal jeg have et programmeringskort til en ny motor?

Hvordan skal tingene passe sammen, udover motor og esc, skal kunne virke sammen. Er en servo, bare en servo, eller passer nogle mærker ikke med resten? samme spørgsmål til modtager

I forhold til modtagere har jeg kigget meget på spektrum, men det vil helt klart blive en brugt, hvor kan jeg finde ud af, hvilke modtagere de enkelte sendere kan bruge?

Mange spørgsmål er sikkert fører til nye, men gode råd, eller links til hvor jeg kan lære noget om elektronikken for den absolutte nybegynder, modtages gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken
  • #1   29. apr 2015 Jeg leder efter links i stil med denne guide til Lipo
    http://rc-forum.dk/index.php?topic=61.0

• #2   29. apr 2015 Jeg ved godt at det er irriterende at høre, men en stealth er måske ikke den bedste bil at bruge som "opgraderingsprojekt" smiley

• #5   29. apr 2015 @Nicolai

Ja jeg har godt hørt kritikken, men den betyder ikke så meget for mig. Stealthen er sjov at rode med syntes jeg, jeg har fået en hel bunke brugte dele billigt, og jeg syntes egentlig den har været mere holdbar en forventet.
    Du har ret i hvis jeg lagde alle de penge jeg har brugt på dele sammen, kunne jeg have købt en bedre komplet køreklar bil, men så havde jeg ikke haft 1000 stumper at rode med smiley

• #6   29. apr 2015 @karlo

Tak for dine links, det er faktisk meget lig de sæt jeg havde kigger på samme sted. Problemet er at jeg leder efter gode brugt handler, og det er mange gange take what you can get. Så jeg skal have lært hvad der kan bruges af det, og hvad der ikke kan.

Der sidder stål spurs i 2 af mine biler, og den ene har en del alu opgrades, så tror ikke jeg kan gøre så meget mere, på upgrade fronten.

• #7   29. apr 2015 Motorsæt skal passe sammen og modtager og sender skal passe sammen. Alle servoer passer sammen med modtager. Sørg for, at det er en digital servo på omkring 10-12 kg og hastighed på servo skal være Ca 0.1sek eller mindre. Så får du mest glæde af den smiley

Vælg noget vandtæt elektronik, så skal du ikke passe på med vand og sne smiley

//Halvtyskeren

• #8   29. apr 2015 http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/traxxas-vxl-combo-med-blaeser/135255

Tjek evt dette motorsæt, det er kraftigt og 100% vandtæt smiley

//Halvtyskeren

• #9   29. apr 2015 og vis du så sætter et stærk motor sæt i skal du også have opgraderet diff'erne til stål/metal smiley har selv prøvet på min ranger og kværne et diff fordi motoren var for stærk til det plastik der er i smiley

• #10   29. apr 2015 @halvtyskeren
    Tak for hjælpen, det var to ting jeg var i tvivl om mindre smiley

Jeppe Juul
    Differne i stealthen er standard stål tror jeg, det er der ihvertfald i alle mine.

• #11   29. apr 2015 Kg på servoen, henviser til hvor stærk den er right? og er det altid jo flere kg jo bedre?

• #12   29. apr 2015 det er hvor mange kg en servo kan trække 1 cm fra centrum af servohornet smiley
    Hastigheden har også lidt at sige, og hvis den er til at styre med, er metalgear en god idé

• #14   30. apr 2015 ja for mig var stealthen ihvertfald en fin begynder bil, fik nogle gode brugt handler og stod hurtigt med 2 komplette biler, og 2 rollere, til små penge, hvor størstedelen af delene, hurtigt kunne bringes i god stand igen. Det var også en fin bil dels fordi morfars ligger 500m fra mig og dels fordi jeg gerne ville lære at airbrushe. Når jeg kigger på mit første katastrofale projekt, er jeg glad for det ikke gik ud over en bil til flere tusinde smiley

• #15   30. apr 2015 motor set. kan jeg anbefale. billig bil billig motor så en hobbywing 9T med min. 35 A esc. ca. 550- på ebay.

• #16   2. maj 2015 Prøv at se det motorsæt jeg har til salg for en kammerat,det kan snildt slæbe lidt rundt med en stealth truck og det kommer med programkort,og bliver det for svagt og du vil prøve speedruns kan esc trække noget vildere motor.
    Mht til tekniske spørgsmål så find en i dit nær område og få en snak med for alting kan godt virke lidt forvirrende som nybegynder + han/hun kan måske rådgive dig om hvad er bedst til lige din bil.

• #17   3. maj 2015 Tak for jeres svar, det gjorde det helt klart lettere selv at finde lidt mere info smiley

@Henrikorg1
    Det er sgu et fint sæt du har der, og ligner jo det jeg mangler. Men skal lige overveje hvad jeg vil, da jeg pt står med 2 rtr brushless stealther og en roller som mangler el. Så overvejer lidt at bytte/sælge en af dem fra.

• #18   4. maj 2015 Du skriver bare hvis det er,eller ringer på nummeret i annoncen for det er ikke mit men en kammerats som har brugt det til indendørs tc ræs,så der har aldrig været jord og skidt i det men nu har han købt mit aflagte så har fået det i overrskud.

Kommentér på:
Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken

Annonce