Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken
Hejsa
Har købt en stak brugte HBX Stealth dele, og bygget et par biler op helt fra bunden. Nu er jeg nået dertil hvor det kunne være sjovt at kigge efter nyt el til dem, men har mange spørgsmål i den forbindelse.
Kan jeg forstærke andet end det plast spur gear der sidder i, så stealthen kan klare en større motor? Cam shafts og dogbones, ser ud til at være de svageste dele, men syntes ikke at kunne forbedres?
Hvilke motorer vil jeg kunne bruge i en stealth?
Skal jeg have et programmeringskort til en ny motor?
Hvordan skal tingene passe sammen, udover motor og esc, skal kunne virke sammen. Er en servo, bare en servo, eller passer nogle mærker ikke med resten? samme spørgsmål til modtager
I forhold til modtagere har jeg kigget meget på spektrum, men det vil helt klart blive en brugt, hvor kan jeg finde ud af, hvilke modtagere de enkelte sendere kan bruge?
Mange spørgsmål er sikkert fører til nye, men gode råd, eller links til hvor jeg kan lære noget om elektronikken for den absolutte nybegynder, modtages gerne.
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 63
http://rc-forum.dk/index.php?topic=61.0
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 487
mar 2015
Ja jeg har godt hørt kritikken, men den betyder ikke så meget for mig. Stealthen er sjov at rode med syntes jeg, jeg har fået en hel bunke brugte dele billigt, og jeg syntes egentlig den har været mere holdbar en forventet.
Du har ret i hvis jeg lagde alle de penge jeg har brugt på dele sammen, kunne jeg have købt en bedre komplet køreklar bil, men så havde jeg ikke haft 1000 stumper at rode med
mar 2015
Tak for dine links, det er faktisk meget lig de sæt jeg havde kigger på samme sted. Problemet er at jeg leder efter gode brugt handler, og det er mange gange take what you can get. Så jeg skal have lært hvad der kan bruges af det, og hvad der ikke kan.
Der sidder stål spurs i 2 af mine biler, og den ene har en del alu opgrades, så tror ikke jeg kan gøre så meget mere, på upgrade fronten.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 13 RC-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 232
Vælg noget vandtæt elektronik, så skal du ikke passe på med vand og sne
//Halvtyskeren
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 13 RC-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 232
Tjek evt dette motorsæt, det er kraftigt og 100% vandtæt
//Halvtyskeren
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 14 Svar: 47
mar 2015
Tak for hjælpen, det var to ting jeg var i tvivl om mindre
Jeppe Juul
Differne i stealthen er standard stål tror jeg, det er der ihvertfald i alle mine.
mar 2015
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 487
Hastigheden har også lidt at sige, og hvis den er til at styre med, er metalgear en god idé
mar 2015
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 9 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 168
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 217 RC-enheder: 63 Annoncer: 4 Emner: 24 Svar: 1.128
Mht til tekniske spørgsmål så find en i dit nær område og få en snak med for alting kan godt virke lidt forvirrende som nybegynder + han/hun kan måske rådgive dig om hvad er bedst til lige din bil.
mar 2015
@Henrikorg1
Det er sgu et fint sæt du har der, og ligner jo det jeg mangler. Men skal lige overveje hvad jeg vil, da jeg pt står med 2 rtr brushless stealther og en roller som mangler el. Så overvejer lidt at bytte/sælge en af dem fra.
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 217 RC-enheder: 63 Annoncer: 4 Emner: 24 Svar: 1.128
Hvor kan jeg lære lidt mere om elektronikken