408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Diff skratter?! Diff skratter?!

Halløj!

Jeg har investeret i en Dingo.. Og alt er gået som det skulle. Bortset fra, at især bag diffen ( forreste diff har også lidt, men meget begrænset! ) nu siger en mærkelig skratten..
Når bilen ikke står på jorden, og man drejer et hjul så det hele kører, siger den sådan..
Der er ingenting når den står på jorden med alle 4 hjul.. Dog kommer der lidt skratten når den kører ujævn / flexer ( Når der ikke er lige meget tryk på alle 4 hjul )
Er det bare fordi det hele er nyt, og går rigelig stramt fra ny, af?

Video: http://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20808-diff_lyd

Det er jo ikke hele tiden.. Jeg er selv helt blank, bortset fra det kommer fra diff..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diff skratter?!
  • #1   7. maj 2015 Har du kigget inde i diffet?

• #2   7. maj 2015 Lyder som om der ikke er noget smørelse derinde,....

/Mikael

• #3   7. maj 2015 Jeg har ikke haft det åbnet, nej. Men den er ny samlet, og har kørt omkring 40 meter, hvor de 25 af dem har været med bunden i vejret ??
    Har selvfølgelig ingen olie i diffen, men tandhjulene burde heller ikke mangle fedt.. Var smurt ganske pænt, uden det var noget grasværk da jeg lukkede den.

• #4   8. maj 2015 dengang min dingo var nysamlet bandt det ene diff også lidt. havde det skildt ad nogle gange uden at finde noget galt. det fik godt med fedt og lader til at være blevet slidt til. den kører stadig uden problemer på 3.år.
    så hvis alt er som det skal være derinde ville jeg smøre godt og så ellers bare køre.

• #5   8. maj 2015 Ja hej daw

Har været igennem det samme og rykket lidt i min begrænsede hårvækst.
    Problemet er dit bewelgear som ikke sidder 100%, altså den del af gearet der går i indgreb med "det store tandhjul" og din dif locker. Prøv og ryk lidt frem og tilbage med den aksel hvorpå din træk aksel er påsat. Den kan garanteret give sig lidt, og det hele holder mund hvis den drejes uden tryk op eller ned.
    Lidt noget vrøvl at forklare.
    Gearet med "stangen på" skal faktisk have et ret så hårdt tryk for at komme på plads sammen med lejerne i huset.
    Jeg fik det aldrig helt til at holde mund, min siger stadigt noget når man vender bilen på hovedet, men en situation med begge dæmpere helt "ude" opstår jo ikke i praksis når bilen er ude køre, træk akslen vil ikke have et nært så skarpt knæk og trække i akslen på bewelgearet i ret mange sekunder af gangen.

Så tjek evt. at gearet er skubbet ordentlig på plads ind i huset - og så ud og kør med vognen !

profilbillede
  • #6   8. maj 2015 Der var også gjort opmærksom på det i manualen..
    Jeg synes nu også næsten jeg var oppe at stå på den.. Men det er rigtigt at den tier stille når man trækker ud i kronspids/bewel..

• #7   8. maj 2015 Indkøbte faktisk nogen shims for at forsøge med det, men fik det ikke gjort.,, skulle ud og trille.
    Hvad skal du have af karosse?

• #8   8. maj 2015 Dingo karosse da!
    Opretter den senere idag smiley

• #9   14. maj 2015 Jeg kan da lige lave en opdatering..
    Det var bewel / kronspidshjulet.. Efter lidt massage, er der ikke noget at høre længere smiley

Kommentér på:
Diff skratter?!

Annonce