649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Motor trækker ikke på 6s Motor trækker ikke på 6s

Hej.

Jeg købte dette sæt på ebay: http://www.ebay.de/itm/MONSTERTRONIC-BRUSHLESS-BOOSTER-MAX-COMBO-1-8-2650KV-BRUSHLESS-SET-6S-BL150-A-/400921689277?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d58cb7cbd

Det kører super godt på 4s, men så snart jeg smider 5s eller 6s på, så staller motoren. Det burde vel ikke have noget med bilen at gøre - nu når jeg kan give fuld smæk på 4s?

Motoren har ikke problemer med 6s og fuld gas hvis pinion ikke er tilkoblet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor trækker ikke på 6s
  • #1   19. maj 2015 Din motor har for lavt kv til 6s i forhold til din gearing. Hvis du gearer bilen ned, så vil problemet højst sandsynligt holde op.
    Der er ganske enkelt ikke bundtræk nok i en 2650kv motor til 6s....ingen regel uden undtagelse, så du kan godt finde nogen herinde, der har haft success med at køre 6s på en 2650kv motor....
    Hvis vi tager udgangspunkt i Castle Mamba 2650kv motor, så anbefaler de også, at man ikke kører med mere end 4s, selvom motores i teorien godt kan klare 6s.
    Jeg bruger som min egen huske-regel, at hvis jeg skal køre med mere end 4s, så må motoren højst være 2200kv, gerne lavere.

Håber det hjælper dig lidt.

• #2   19. maj 2015 Prøv smæk den leopard 2000 kv på du fik af mig - det er jeg sikker på spiller på 6S.
    Uffe har helt ret i hans udmelding smiley

• #3   19. maj 2015 Solgte den desværre med e-maxx'en smiley

• #4   19. maj 2015 Min gearing er pt 21/68 på e-revo. Prøver 18/68. Ellers må jeg ud og finde en motor med mere bundtræk.... hmmm smiley Den Leopard var sgu en fed motor!

• #5   19. maj 2015 Hvorfor holder du dig ikke til 4s på din Revo??
    Du skal geare den så langt ned, at topfarten på 6s bliver tæt på det du har nuværende på 4s. Derudover er differne på en Revo bare ikke stærke nok til 6s.
    Hvis jeg var dig (det ved jeg godt, at jeg ikke er) så ville jeg uden tvivl smide tanken om 6s på en Revo af helvede til, og nyde de køreegenskaber den har nu på 4s.
    Med en gearing på 21/68 kan jeg ikke forestille mig, at du mangler punch eller topfart på 4s??

• #7   19. maj 2015 Uffe, du har helt ret. Sagen er bare at jeg har gode 3s batterier, som jeg brugte på min e-maxx. Så havde egentlig ikke regnet med køb af nye batterier smiley Skulle bare have holdt mig til 2200kv motoren, men grådigheden tog over. Mere kv for pengene... haha smiley

Har set nogle opgradering af diff på e-revo som den skal undergå på et tidspunkt, så de passer til resten af gorillamaxx'en smiley

• #8   19. maj 2015 Jeg skal ikke ødelægge din gode karma omkring din revo, men ville det ikke alt andet lige være billigere at købe en stak batts på 2s, så du kan køre 2x 2s, fremfor at begynde at opgradere differ osv??
    ....har selv haft revo (mere end en) der var opgraderet med Ultimate Engineering diffs og det hele.....yeah, got the t-shirt, and a badge!!......anyhoot, buttom line er, at den bil kommer aldrig til at holde til 6s!!

• #9   19. maj 2015 Haha smiley Uffe jeg tager dine ord for gode varer. Den forbliver en 4s. Så må 6s vente til jeg har fået mig en mbx-t smiley

Tak for råd!

• #10   19. maj 2015 Anytime smiley

• #11   24. maj 2015 Jeg har kørt 6s på både Hobbykings Trackstars 2650kv og Castles 2650kv motorer med en 30/36 gearing på en OFNA DM-1 den rendte 144,5 km/t med trackstaren og 165,2 km/t med den fra Castle uden problemer.

Er du sikker på dine batterier kan aflade hurtigt nok?

• #12   25. maj 2015 Det kan også være problemet. 35c

• #13   25. maj 2015 Det er ikke dit batteri der er problemet hvis du kører med 35c - men derimod power-to-weight-ratio....en Ofna vejer kun en brøkdel af en Revo, hvilket skaber dit problem. Anyhoot, så håber jeg tidligere indlæg har hjulpet.

• #15   25. maj 2015 Så skal deres bare kompenceres ved at geare den anderledes, hvis det er vægten der er problemet.

• #16   25. maj 2015 Den kører fint på 4s pt., har dog ikke den brutalitet min e-maxx havde på 6s. Nok også en grund til at den holder endnu smiley

• #17   25. maj 2015 Alexander: Vild fart du har nået på 6s med castle. Hvorfor har du ikke video dokumenteret det.???
    Det må da være RC galleriet's hurtigste med 6S.
    Synes også det er utroligt at der er 21 km/t forskel på de 2 motorer du har testet.
    Få lige oprettet din ofna smiley

• #18   25. maj 2015 Jeg vil først dokumenterer når jeg er kommet over 172 km/t som jeg mener er det hurtigste dokumenteret i danmark. Jeg venter på et 34t pinion, også skulle det ikke være noget problem.

Jeg var også selv overrasket, hvor meget forskel der var på de to motorer.

• #19   25. maj 2015 172km/t, hvor finder man de rekorder.?
    Den vorza på rc-galleri der kørte 172 var med 8s.
    Og hvad med bilen, skal den ikke oprettes herinde smiley

• #20   25. maj 2015 Jeg går ikke så meget op i hvor mange celler, men kun selve hastigheden .

Jo kunne godt være, men det bliver først når rekorden er slået smiley

Kommentér på:
Motor trækker ikke på 6s

Annonce