{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

zenoah 26 ccm køre dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens jeg søge endnu engang hjælp til min kære fg.
Efter at have fået lavet en masse små ting kørt lidt osv (Uden problemer ) den startede altid 2-3 træk og så kørte det bare.
Men nu trækker jeg et par hundrede gange så kommer den endelig så køre den nogenlunde ( fabriks indstillinger) så når den bliver driftvarm kan den ikke rigtig tage gas når den så endelig vil tage gasse så køre den ok 1-2 min så går den ud så trækker jeg et par hundrede gange inden der er liv så vil den ikke tage gassen og så vil den godt så går den ud osv.
Alt dette er med fabriks indstillinger.
Jeg har forsøgt at i indstille den MEN så når den står godt i tomgang så kan den køre lidt og så står den dårligt igen.
Kort sagt den svinger konstant i motor gang uden man piller ved det.
Jeg har gjort følgende.
Renset kaburator i ultralyds kar.
Skiftet tænd rør da gnisten på den gamle var hvid/gul
Den nye er nu også hvid/gul efter den har været startet Maks 15 min efter skift.

Nogle forslag jeg er efterhånden LOST
De sidste 2 muligheder jeg kan se det skulle være er at der skal siden en tætningslister skive eller lignende ved juster skruerne som der ikke røre nu
Eller forkert blanding af olie og Benz
Motor er næsten helt ny den har kørt 4-5 tankfuld
Jeg har prøvet med standard filter og kn filter.
Jeg tror der var det håber i kan forstår min forvirrende beskrivelse ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  zenoah 26 ccm køre dårligt
  • #1   23. jun 2015 hvis motoren er helt ny har du så husket at lade den stå i tomgang og køre den 1 tankfuld igennem og så køre den 2 tankfuld igennem hvor du giver den en lille smule gas engang i mellem og så 3 tankfuld hvor du sidder den på jorden og kører den forsigtigt rundt med højst 1/3 del gas. smiley og så efter det renset filter og så kørt den fjerde tank med halv gas og engang i mellem hvor den lige får lov at komme op i omdrejninger smiley ellers kan du ha skadet motren under indkøringen smiley du må aldrig bruge et kn filter til den da det efter min og mange andres mening smadrer motoren da det slet ikke er bygget til at filtrere så små støv partikler væk som en så lille motor har brug for smiley benzin blandingen skal være 3% 2takt olie( castrol xr77 hvis du spørger mig) eller hvad der svarer til 150 ml olie til 5 liter benzin smiley kunne godt lidt lyde som om der er noget der ikke er samlet ordentligt ved din karburator så prøvevt med en ny karburator du ikke har haft skilt ad smiley

• #2   23. jun 2015 Jeg har haft samme problemer (flere forskellige) med Zenoah 26cc i mine både

En gang var det isolatoren som var utæt, lidt skæv uden man kunne se det. Anden gang var det pakningerne på indersiden og ydersiden af isolatoren. Dem skal man jo i princippet skifte hver gang carburatoren/isolatoren har været demonteret.

Jeg har også kørt med en alu-isolator og når motoren blev varm dvs plus 85grader fordampede benzinen inden den kom i cylinderen.

Sidst men ikke mindst kan justeringsskruerne på carburatoren drille og her kan det hjælpe at skrue dem i bund og herefter tilbage i grundindstilling.

..... Nå ja, det kan selvfølgelig også være en stempelring, selvom motoren er ny. Jeg tror og håber dog mest at det er falsk luft v carburatoren/isolatoren.
    Håber at du opdaterer når du har testet. Mvh Finn

• #3   23. jun 2015 @Henrik G...er også enig i dine input smiley

• #4   23. jun 2015 Mangler du hjælp kender du jo adressen smiley

• #5   23. jun 2015 Start med kontakt spray eller lidt wd40 for at se om den er utæt..

• #6   23. jun 2015 jeg har næsten lige prøvet med wd 40 i diverse samlingermen det reagere den ikke på
    jeg gør mig et sidste forsøg i morgen hvis ikke så kommer den på hylden indtil jeg kommer hjem fra ferie igen

jeg har købt motoren brugt men i følge tidligere ejer så har den kørt 4 tank fulde da jeg henter den og jeg har kun fået held af at køre 1 tankfuld af små omgange.

men kan man ikke lave pakningerne af paknings pap ?
    det nemlig det eneste jeg lige har mulighed for at få fat i morgen ?

• #7   23. jun 2015 4 bolt eller 2

• #8   23. jun 2015 Har også haft lidt problemer med en zenoah motor, der var gnist, med motoren havde svær ved at starte, skulle trække 50 gange inden der kom liv og den gik dårligt. Så jeg rensede karburator og skiftet karburator, insalotor, lige lidt hjalp det. Fandt ud af det var min tænding, løsenet skrunerne og satte et stykke tyndt pap- papir imellem svindhjul og spole og spændte skruerne igen, så kunne jeg godt se der var mere gnist, og motor startede i første hug med grund indstilling. Det kan også være din pakning i bunden af cylinderen . smiley

• #9   23. jun 2015 tidligere ejer sendte mig dette link
    http://www.zenoah.co.jp/int/products/hobby-engines/g270rc/
    bare min er en chung yang eller noget i den stil smiley

jeg forstår ikke lige det du mener du gjorde for at få bedre tænding smiley

men hvis jeg ikke finder problemet i morgen så køber jeg et nyt paknings sæt til den når jeg kommer hjem fra ferie igen smiley

• #10   23. jun 2015 Hvis det er 2 bolt tror jeg at der ligger pakninger på mit rc bord :), mellemrum ved svinghjul og tændspole er 0,3 til 0,4mm ca.. Det er bare hvad Michael H mener, måske er din tænding gået lidt løs

• #11   23. jun 2015 det er 2 bolt smiley ah okay på den måde så jeg med

• #12   23. jun 2015 Hvad har du gjort af din gamle motor? Og kom og hent pakninger hvis du har tid.. Skal lige checke om jeg har dem alle

• #13   23. jun 2015 den gamle motor ligger bare her i en pose smiley skilt ad
    skal lige se om bilen kommer hjem snart smiley

• #14   23. jun 2015 Vil du sælge den eller noget fra den

• #15   23. jun 2015 Ja du skal skrue trækstarter af og det forreste skjold af så kan du løsne tænd spolen, og sætte et stykke tyndt pap imellem dit svinghjul og tænd spole og presse spolen lidt ned imens du spænder de 2 umbraco skruer, så kan det være det lykkes for dig, det var i hvert fald mit problem den gang. men det kan også være din pakninger, eller dårlig kompression, jeg købte en 29cc stempel og cyclinder hos rckongen til mit, og så rykkede den for vildt.

• #16   23. jun 2015 jeg skiftede den pga mangel på kompression men syntes ikke stempel eller cylinder ser beskadiget ud
    men ja vil jeg godt hva mangler du da ?

nu jeg med på hvad du mente mikael :=)

• #17   23. jun 2015 smiley super håber det lykkes for dig eller har jeg en billig fg baja der starter i første hug til salg for 2300 kr smiley

• #18   23. jun 2015 hehe ja jeg skal bare have den her op at køre smiley

• #19   23. jun 2015 Svinghjul og måske tændspole, men kan tage det hele :D, vi skal bare finde en pris, du kan jo tage ny motor med her ned så kunne vi checke om det er karburator, og tænding.

• #20   23. jun 2015 Ja jeg når det ikke i dag bilen kommer først hjem ved 22:30 så det bliver lige sent nok smiley
    men tænker evt torsdag hvis du har tid der ?

• #21   23. jun 2015 har trailer teori til kl 18,men ellers ok med mig

• #22   23. jun 2015 super smiley jeg skriver lige nærmere torsdag

• #23   23. jun 2015 Yiir smiley

• #24   25. jun 2015 Tilkøring af motoren er ikke det problemmet er .
    Nu har jeg haft små 20 motor mellem mine hænder ingen er blevet tilkørt
    Men slidt op .
    Det der er dit problem er din kaburator eller insolator skift din isolator til den brune fra cy koster 45kr ca og skift kaburator til 603 koster 360kr ca
    Skift pakningerne og så spiler bilen .

Kommentér på:
zenoah 26 ccm køre dårligt

Annonce