{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Hjælp til nitro motor {{forumTopicSubject}}

Hej alle rc gutter.

Er der nogen i nærheden af kildebrøndelannevej og omegn der kan hjælpe en bornholmer med hans første nitro bil? Jeg skal til Sjælland på ferie i morgen torsdag d 9/7 og en uge frem. Jeg har købt mig en CEN MG10 MT3 med en 3cc nitro motor på. (helt ny RTR) men den gider bare ikke som jeg vil. Når jeg endelig får den til at stå i tomgang, så dør den lige så snart jeg bare tænker på at ta gassen. Og fliserne der hvor den står er sprøjtet til med brændstof og det er ikke bar en smule. Ved godt der et spørgsmål om indstilling ar karburator. Og jeg har set talrige af YouTube videoer. Men lige lidt hjælper det. Havde været rat med en der vidste hvad det gik ud på og som vil bruge sin tid på at hjælpe en nybegynder ?

Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nitro motor
  • #3   8. jul 2015 Carsten L: Karlslunde omrområdet og omegn ?

    Rasmus H: jeg har allerede kørt de først 2 tanke tomme.


  • #5   8. jul 2015 For meget brændstof, er det så ikke LSN der skal drejes ind? Jeg har 1-1,5 mm åbning i karburatoren ?

  • #8   8. jul 2015 Jeg ved ikke hvor længe den har stået hos midhobby. Men den er sprit ny smiley

  • #11   8. jul 2015 LSN = Low speed nedle ?

  • #13   8. jul 2015 Jeg må se på det når jeg kommer til Sjælland i morgen aften. smiley men søger stadig en der vil kaste et kig på min motor ???

  • #14   8. jul 2015 Sørg for at den bliver ordenlig tilkørt ved metoden nævnt i manualen. Et typisk eksempel er 4 tanke i tomgang og derefter 4 tanke med stille kørsel. Derefter kan du så sætte tempoet op, men det handler meget om motor type, fabrikant og størrelse.

    Efter du har tilkørt din nitromotor efter manualens henvisning, kan du begynde at justere på HSN (High Speed Needle) og LSN (Low Speed Needle). LSN styre grundlæggende gas fra cirka 0-50% og HSN klarer resten op til de 100%. Din motor kommer fra fabrikken med en meget "fed" blanding. Den får altså meget nitro, som er med til at tilkøre motoren. Start med at skrue dem begge lidt ind ad gangen og afprøv forskellige kombinationer. Pas dog på med, at lave for store justeringer, da det kan forvire dig selv. Husk at der altid skal komme lidt blå røg ud af udstødningen, da dette indikere at motoren forbliver velsmurt og kører med en tilpas temperatur.

    Jeg ønsker dig held og lykke med din nye nitro bil! smiley

    //Mikkel


  • #15   8. jul 2015 Tusind tak Mikkel. :D??

  • #16   9. jul 2015 Du skal ikke justere begge nåle samtidig. Start med at justere hsp og derefter lsp, men først EFTER den har kørt med lav fart og giv kun en lille smule gas af gangen.

  • #17   9. jul 2015 Problemet er sådan set, at jeg ikke køre nogen steder. For når jeg prøver at tage gas så dør motoren med det samme. Jeg tro den køre fed, for mine fliser bliver sjasket til af udstødningen. Jeg har prøvet at dreje LSN ind. Men så begynder tomgangen at stige og hjulene dreje rundt. Så skruer jeg min idle skruge lidt ud så den får en lavere tomgang. Men så går den i stå og kan ikke startes igen før jeg skruer mine nåle tilbage til udgangspunktet. Hmmmm det her nitro er ikke helt nemt ??

  • #18   9. jul 2015 Jo det er nemt nok. Du skal skrue lsp tilbage til fabriks indstilling. Det samme skal hsp være. Når du giver den gas skal det kun være 1 mm eller lignende ellers så dør den smiley

  • #19   10. jul 2015 Problemet er løst. Det viser sig at det var en kombination af forkert brændstof, dårligt gløderør og en alt for høj HSN. Afhjulpet af tchobby.dk. Og tusind tak til alle jer der har hjulpet mig med forståelse af nitro karburatoren, med alle jeres input i denne tråd :D??

    Mvh Michael


Kommentér på:
Hjælp til nitro motor

Annonce